ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به ایرلند

اعزام دانشجو به ایرلند

اعزام دانشجو به ایرلند به دلیل این که کشوری توسعه یافته و قدرتمند است، طرفداران زیادی دارد که نیازمند پیش بینی در قالب فرآیند پذیرش می باشد. شرایط و مدارک پذیرش تحصیلی در ایرلند، مراحل فرآیند پذیرش تحصیلی، اخذ ویزای تحصیلی ایرلند و مدارک مورد نیاز ازجمله مواردی است که در قالب اعزام دانشجو به ایرلند بررسی می شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در باب اعزام دانشجو به ایرلند در سال 2024 می باشد.

  • تحصیل در ایرلند برای یک دانشجوی ایرانی چه مقدار هزینه خواهد داشت؟
  • آیا بدون مدرک زبان می شود از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفت و امیدوار به اخذ ویزا بود؟
  • با اخذ یوزای تحصیلی ایرلند میتوان درخواست ویزای همراه همزمان داد؟
  • آیا با اقامت ایرلند اقامت بریتانیا نیز اخذ می شود؟

دلایل اعزام دانشجو به ایرلند

همه ساله، ایرلند بواسطه شهرت برترش به خاطر آموزش با کیفیت و فرهنگ مهمانوازش، تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را جذب تحصیل در این کشور می کند. ایرلند همچنین عضوی از اتحادیه اروپایی است و اخذ ویزای تحصیلی از این کشور راحت ترین روش برای اقامت اروپا به شمار می رود. دلایل زیادی برای محبوبیت ایرلند به عنوان یک مقصد تحصیلی وجود دارد که اصلی ترین این دلایل عبارتند از:

  • زبان آموزش انگلیسی است که همین امر ایرلند را برای دانشجویان از سرتاسر جهان دسترس پذیرتر می سازد.
  • تحصیل در ایرلند در واقع تحصیل در یک جامعه ای تقریبا بدون بیکاری می باشد.
  • ایرلند بدون توجه به علایق و جاه طلبی هایتان، تنوع وسیعی از فرصت ها را به شما عرضه می کند.
  • ایرلند دارای سنت آموزش طولانی و قوی می باشد و به عنوان “جزیره روحانیون و علماء” شناخته می شود.
  • در سال های اخیر، آموزش در ایرلند به عنوان فاکتور اصلی در موفقیت اقتصادی ایرلند محسوب می شود.

اگرچه ایرلند یکی از کشورهای متصل به بریتانیا است اما باید به این نکته توجه داشت که هزینه های زندگی در این کشور به صورت چشمگیری کمتر از این کشور است و همچنین تحصیل در آن نیز بسیار مقرون به صرفه تر از بریتانیا خواهد بود.

اعزام دانش آموز به ایرلند

در کنار اعزام دانشجو به ایراند، باید به این نکته اشاره کرد که دانش آموزان نیز می توانند به ایرلند مهاجرت تحصیلی داشته باشند. در شرایط کنونی، مدارس ایرلند از 5 سالگی اقدام به پذیرش دانش آموزان می کنند. با این حال باید به این نکته توجه داشت که افراد برای ورود به این مدارس، نیاز به شرایط خاص هستند. مدارس ایرلند، از سن 12 سالگی دانش آموزان خارجی که پدر و مادر آن ها در ایرلند نیستند را پذیرش می کنند.

در حال حاضر، دانش آموزان خارجی باید برای تحصیل در مدارس غیر دولتی این کشور، هزینه هایی در حدود 15000€ (یورو) در سال را در نظر داشته باشند. به همین دلیل باید گفت که ایرلند یکی از کشورهای گرانقیمت جهان برای تحصیل دانش آموزان است. مدارسی در ایرلند نیز وجود دارد که شهریه آن ها بیش از 25000€ (یورو) است. همه چیز در این رابطه به امکانات مدارس بستگی خواهد داشت. در باب ویزای تحصیلی ایرلند به لینک فوق مراجعه کنید،

سیستم آموزشی جهت اعزام دانشجو به ایرلند

سیستم آموزشی ایرلند متشکل از مدارس ابتدائی، مدارس متوسطه (دبیرستان ها)، کالج ها و دانشگاه ها و موسسات حرفه ای سطح سوم می باشد. در سطح سوم، موسسات آموزشی درجات لیسانس 3 ساله، درجات فوق لیسانس 1 الی 2 ساله و درجات دکتری را تهیه می کنند. برخی از موسسات هم دوره های کاردانی و دوره های گواهی کوتاه تر را عرضه می کنند. در باب دانشگاه های ایرلند لینک فوق را مطالعه کنید.

دانشجویان خارجی در هر موسسه سطح سومی پذیرش می شوند. در ایرلند، 9 دانشگاه وجود دارد که 2 دانشگاه در ایرلند شمالی و 7 دانشگاه در جمهوری ایرلند می باشد. این دانشگاه ها برنامه های مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را به علاوه دامنه وسیعی از تحقیقات ارائه می دهند. همچنین، 14 موسسه صنعتی وجود دارد که برنامه های تحصیلی را در سطوح درجه، دیپلم ملی و گواهی ملی در طیف وسیعی از موضوعات همانند مهندسی و علوم ارائه می دهند. آموزش در این موسسات توسط اداره گواهی ملی ایرلند به تایید می رسد تا اطمینان حاصل شود که آموزش تهیه شده با بالاترین استاندارد بین المللی منطبق است. بسیاری از موسسات صنعتی برنامه های درجه و دیپلم کارشناسی ارشد و دکتری را نیز در قالب تحقیقاتی یا آموزشی برگزار می کنند.

اعزام دانشجو به ایرلند با بورسیه تحصیلی

یکی از متداول ترین روش ها جهت اعزام دانشجو به ایرلند، اخذ بورسیه تحصیلی ایرلند می باشد. بورسیه تحصیلی ایرلند برای تمامی دانشجویان مستعد از نقاط مختلف جهان با رشته های گوناگون در دسترس می باشد. بورسیه دانشجویی ایرلند توسط دولت و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان کم بضاعت از نقاط مختلف جهان ارائه می شود. البته لازم به ذکر است که بدانید، برای درخواست ویزای تحصیلی ایرلند باید در یک موسسه آموزشی معتبر روزانه در این کشور پذیرفته شده باشند. در غیر این صورت اجازه دریافت ویزای تحصیلی در ایرلند را نخواهید داشت. از سوی دیگر، اغلب بورسیه های تحصیلی در ایرلند بر اساس شایستگی به دانشجویان بین المللی اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه تحصیلی در ایرلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه تحصیلی در ایرلند

بررسی چشم انداز شغلی جهت اعزام دانشجو به ایرلند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که قبل از اعزام دانشجو به ایرلند باید به طور دقیق بررسی شود، بررسی چشم انداز شغلی در این کشور می باشد. به طور کلی طی چند سال اخیر، ایرلند پس از عضویت در اتحادیه اروپا به سرعت از خانه فقیر اروپا به قدرت اقتصادی اروپا تبدیل شده است. به همین سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی این کشور را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین چشم انداز های شغلی در ایرلند برای دانشجویان اعزامی شرکت های فناوری متعدد در این کشور می باشد. علاوه بر این، موسسات آموزش درمانی بسیاری در این کشرو برای دانشجویان فارغ التحصیل پزشکی در این کشور وجود دارد.

دانشگاه های برتر ایرلند در سال 2024

همانند اکثر کشورهای با اقتصاد در حال رشد، دانشگاهدهای ایرلندی هم جایگاهشان در رنکینگ جهانی و در 10 سال گذشته ترقی یافته است. اکثر موسسات رتبه برتر هم در پایتخت ایرلند، شهر دوبلین واقع شده اند که شامل کالج سه گانه دوبلین (TCD) و کالج دانشگاهی دوبلین (UCD) می باشند، که در بین 100 دانشگاه برتر اروپا جای دارند. علاوه بر این دانشگاه های سنتی، همچنین تعداد زیادی هم موسسات صنعتی و نیز کالج های خصوصی در ایرلند وجود دارد که برنامه های مختلف لیسانس و فوق لیسانس را به دانشجویان ارائه می دهند. رتبه های جهانی برترین دانشگاه های ایرلندی از نظر رنکینگ QS ,THE و ARWU برای سال های 2024 به شرح جدول زیر می باشد.

رتبه بندی های جهانیدانشگاه
TCDUCDNUI GalwayUCCDCUدانشگاه لایمریکدانشگاه ماینوسموسسه صنعتی دوبلین (DIT)
رنکینگ QS104193260338422511701
رنکینگ THE120201301301401501351201
رنکینگ ARWU151301401401901

منابع: QS، THE، ARWU

اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به ایرلند

اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به ایرلند

شیوه های درخواست پذیرش بسته به نوع دوره ای که شما درخواست می دهید، متفاوت است. اگر شما متقاضی پذیرش دوره لیسانس از دانشگاه های ایرلند می باشید، درخواستتان معمولا از طریق اداره درخواست های مرکزی (CAO) مورد بررسی قرار می گیرد. مهلت درخواست معمولا در شروع فوریه است. درخواست ها با پرداخت هزینه صورت می گیرد. بنابرین، توصیه می شود که قبل از اتمام مهلت قانونی نسبت به درخواست پذیرش اقدام شود. درخواست های پذیرش مقطع لیسانس به صورت آنلاین ولی درخواست های پذیرش مقاطع فوق لیسانس و دکتری معمولا مستقیما به موسسه مربوطه تحویل داده می شود.

شما برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایرلند علاوه بر مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات و نیز مدارکی همانند انگیزه نامه، معرفی نامه، نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز می باشید. لیست زیر حداقل استانداردهای زبان انگلیسی که شما بایستی تهیه کنید را نشان می دهد. کلیه مدارک زبان انگلیسی بایستی که در عرض 2 سال از تاریخ شروع دوره شما صادر شده باشد. ما در این نوشتار به معرفی دانشگاه های ایرلند پرداخته ایم.

آزمونسطح مورد نیاز
مدرک زبان انگلیسی اخذ شده از ایرلندمعمولی در سطح گرید D
زبان انگلیسی GCSEگرید C
زبان انگلیسی سطح-O GCEگرید C
دانشگاه کمبریجقبولی در آزمون زبان انگلیسی کاربردی
IELTSنمره ترکیبی 6.0-6.5
مدرک کمبریجگرید C
کمبریج پیشرفتهگرید A
ARELS آزمون های شفاهیPass
ETAPPگرید C1
PTE Academicحداقل نمره 36
TOEFLکامپیوتری 220 و برگه ای 550

درخواست ویزای دانشجویی ایرلند

مرحله آخر از فرآیند اعزام دانشجو به ایرلند مربوط به اخذ ویزای تحصیلی ایرلند می باشد. شما می بایستی که ویزایتان را به صورت آنلاین و با استفاده از AVATS on-line facility درخواست دهید که یک نوع ابزار درخواست ویزای آنلاین می باشد که در سرتاسر دنیا در دسترس است و باید توسط متقاضیان مورد استفاده قرار گیرد. درخواستتان تنها زمانی رسیدگی می شود که فرم آنلاین تکمیل شود و مدارک لازم، عکس پاسپورتی و هزینه لازم توسط اداره مربوطه به صورت نشان داده شده توسط سیستم آنلاین دریافت شود. شما در این مرحله از پذیرش و اعزام دانشجو به ایرلند می بایستی که مدارک مدارک لازم را به دقت آماده کنید. به هنگام تهیه درخواست ویزای تحصیلی ایرلند، تهیه مدارک زیر الزامی است:

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • بررسی جزئیات اطلاعات سفارت ایرلند که مدارک شما به آنجا فرستاده می شود.
  • تهیه یک قطعه عکس پاسپورتی
  • اطمینان از اینکه پاسپورتتان تا 12 ماه معتبر است.
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • تهیه نامه درخواست امضا شده که توضیح دهد که چرا شما نیازمند ویزا هستید.
  • نامه پذیرش از دانشگاه، کالج یا مدرسه ایرلندی که شما را پذیرش کرده است.
  • بیمه پزشکی یا بیمه سلامت

هزینه تحصیل در ایرلند چقدر است؟

این سوالی است که در وهله اول ممکن است در ذهن متقاضیان نقش ببندد. در این مورد بایستی بدانید که بسته به برنامه تحصیلی مورد نظر و دانشگاه ایرلندی مربوطه سطح شهریه ها نیز متفاوت است. همچنین تفاوت شهریه بین دانشجویان اروپایی و غیراروپایی حاضر در دانشگاه های ایرلند نیز وجود دارد. با این توضیح شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه های ایرلندی در سال 2024 مطابق دوره های مختلف تحصیلی از قرار ذیل می باشد:

شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه های ایرلندی

اما بحث دیگر درباره هزینه تحصیل در ایرلند پیرامون هزینه های جانبی ( غذا، حمل و نقل، اجاره خانه و غیره) در این کشور اروپایی است. برآوردها نشان می دهد که متوسط هزینه زندگی در ایرلند برای دانشجویان برای یک سال آکادمیک حدود 7000€ الی 12000€ (یورو) است. دوبلین، گالوی، کورک و لیمریک چهار شهر گران کشور ایرلند می باشد. برای اطلاع دقیق شما عزیزان از جزئیات درصدی این هزینه ها توصیه می شود که نمودار زیر بدقت تحلیل شود:

نمودار درصد آیتم های زندگی در ایرلند

همانگونه که در نمودار بالا هم ملاحظه گردید، آیتم اجاره خانه با 34% بیشترین بودجه از دانشجویان بین المللی را بخود اختصاص می دهد. به طوریکه اجاره ماهیانه آپارتمان تک خواب در مرکز شهر در کشور ایرلند حدود 1251.96€ (یورو) و اجاره آپارتمان تک خواب در حومه شهر حدود 1025.79€ (یورو) می باشد که رقم قابل توجهی است.

چالش های اساسی اعزام دانشجو به ایرلند

اعزام دانشجو به ایرلند، در کنار مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به دنبال دارد، دارای معایب و چالش های متفاوتی نیز در حوزه های گوناگون می باشد. بنابراین تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری ایرلند هستند، باید در کنار بررسی مزیت های این کشور، معایب اعزام دانشجو به ایرلند را نیز مورد بررسی قرار دهند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در زمینه های مختلف مواجه خواهند شد. اما به طور کلی، اعزام دانشجو به ایرلند فرصت های بی شماری را در اختیار دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند ارائه می دهد.

در لیست زیر می توانید مهمترین چالش های اعزام دانشجو به ایرلند را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید:

  • ایرلند در طول سال تغییرات موادم آب و هوا را تجربه می کند، و همواره کشور بسیار تاریکی بوده، زیرا  در بیشتر مواقع  این کشور تاریک و بارانی است.
  • درگ گویش ایرلندی در این کشور ممکن است برای دانشجویان بین المللی بسیار دشوار باشد. زیرا ایرلند سرزمین لهجه های مختلف است.
  • پیدا کردن اقامتگاه، به ویژه اقامتگاه های دانشجویی برای دانشجویان بین المللی بسیار دشوار است. زیرا هزینه اقامتگاه در این کشور بسیار بالا است.
  • هزینه تحصیل در ایرلند به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن، بسیار بالاتر است. به ویژه هزینه شهریه دانشگاه های این کشور که به نسبت سایر کشورهای همسایه بالاتر می باشد.

در این مقاله در خصوص تحصیل در ایرلند توضیحاتی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

سوالات کلیدی در خصوص اعزام دانشجو به ایرلند

سوالاتی که در خصوص اعزام دانشجو به ایرلند ایجاد می شود عبارتند از:

  • زبان تحصیل در ایرلند چیست؟ تحصیل در ایرلند تنها به زبان انگلیسی امکان پذیر است.
  • چرا اعزام دانشجو به ایرلند توصیه می شود؟ تحصیل در ایرلند سبب می شود تا متقاضی یک مدرک تحصیلی معتبر در اختیار داشته باشد و بتواند در کشورهای مختلف حوزه شنگن مشغول به کار شوند.
  • دشواری اعزام دانشجو به ایرلند چیست؟ نیازمندی شرکت متقاضی در آزمون ورودی دانشگاه.
  • آیا هزینه زندگی در ایرلند بالاست؟ بله، یکی از مشکلات زندگی دانشجویی در ایرلند، هزینه های بالای زندگی در این کشور است.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به ایرلند

  1. سميه گفت:

    سلام وقتتون به خير
    ببخشید ازتون یه راهنمایی و کمک میخوام 🙏🙏🙏
    دختر من ۲۱ سالشه و ديپلم تجربی با معدل ۱۸/۵ داره و الآن تقريبا چهار ماهه که از ايران به ايتاليا رفته، البته پذیرش از دانشگاه تو ايتاليا گرفته تو رشته ديتا آناليز کامپیوتر و کورس انگليسی و با مدرک ۶/۵ آیلتس آکادمی .
    ولی الآن میگه نمیخواد ايتاليا بمونه و میخواد برای تحصیل به ایرلند یا انگلیس بره چون زبانشون انگليسی هست و احتیاج به یادگیری یه زبان دیگه نداره و کشور پیشرفته تری هم هست،عاشق دنس و مدلینگ، بازیگری …..از اینجور چیزاس، باید چیکار کنه چه جوری از ايتاليا بره این کشور چون ویزا میخوان .
    و در ضمن دخترم رزومه هنری نداره و کار خاصی تو این زمینه انجام نداده.
    میتونید کمکم کنید راهنماییم کنید؟؟؟؟؟!!!!!!لطفا 🙏🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹
    کلا می‌تونیم رشته های هنری تو ايرلند برای دخترم پذیرش بگيريم ؟ یا رزومه خاصي میخواد؟اگر نه که همون کامپیوتر رو پذیرش بگيريم ، البته برای کارشناسی و فقط با بورسيه
    ممنون از لطفتون 🌹🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همین که می فرمایید برای کارشناسی و با بورسیه به مقدار زیادی مسیر شما رو به غیرممکن نزدیک می کنه.
      ایشون بهتر هست که حداقل کارشناسیشون رو توی ایتالیا به پایان برسونند. بعد در مقطع ارشد یا برای کار کردن به سمت ایرلند یا هر کشور دیگه ای که دوست دارن مهاجرت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *