ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در ایرلند

مقطع دکتری در ایرلند

مقطع دکتری در ایرلند با وجود دانشگاه های برتر جهانی و فرصت های کاری بیشتر می تواند یک ایده تحصیلی مناسب برای افراد جویای کار باشد. بی شک، ایرلند دارای یکی از قدیمی ترین سیستم های آموزش عالی در جهان است که کیفیت بالای آموزش و پژوهش آن مورد تایید جهانی است. جمهوری ایرلند همچنین دارای یک فرهنگی غنی و پویایی است که می تواند به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی دانشجویان دکتری در اروپا باشد.

هزینه های پایین تحصیل و زندگی، امکانات آموزشی برتر، استاندارد زندگی اروپایی، فرصت های کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل، اشتغال و درآمد زایی، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی و مزایای متعدد دیگر از جاذبه های تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. نگارش حاضر ماحصل تحقیق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد و هر آنچه که شما درباره مزایای مقطع دکتری در ایرلند لازم است بدانید را پوشش می دهد. اینها شامل اطلاعاتی در خصوص سیستم دانشگاهی ایرلند، ساختار برنامه دکتری ایرلند و حقایق کلیدی درباره شهریه ها، بورس های تحصیلی و شرایط و الزامات اخذ ویزای تحصیلی ایرلند است.

دلایل انتخاب دکتری در ایرلند در 2024

دلایل افراد برای تحصیل در ایرلند در 2024 می تواند متفاوت باشد و هر کس دلیل خاص خود را برای تحصیل در این کشور اروپایی دارد. اما آنچه که معلوم است این است که ایرلند سیستم دانشگاهی خود را از قرن 16 ام به بعد اصلاح کرده است و در این مسیر دست به اقدامات بنیادینی زده است. به همین دلیل است که علی رغم وسعت کم این کشور، ایرلند دارای دانشگاه های معتبر بین المللی است. Emerald Isle دارای یک فرهنگ غنی در اروپا است و این امر در چهره های معروفی همچون جانتان اسویفت، اوسکار وایلد و سیموس هینی خود را منعکس می کند.


در طی سال های اخیر، ایرلند همچنین در زمینه های مختلفی همچون علوم، مهندسی و فناوری از طریق شرکای آکادمیک و صنعتی خود سرمایه گذاری کلانی انجام داده است. از دلایل طرح ایرلند به عنوان یک مقصد تحصیلی جذاب می توان به کیفیت و قدمت آموزش عالی، وجود فرصت های کاری، روابط بین المللی تاثیرگذار و نیز استاندارد زندگانی اروپایی اشاره کرد. ناگفته نماند که شما از طریق مهاجرت تحصیلی به ایرلند همچنین می توانید به آسانی و به سرعت به اقامت اروپایی نیز برسید.

دانشگاه های ایرلندی برای مقطع دکتری

قبل از هر چیزی لازم به یادآوری است که موسسات آموزش عالی در ایرلند به دو روش اصلی سازماندهی می شوند که شامل دانشگاه ها (دربرگیرنده دانشگاه ملی ایرلند و کالج های عضوش) و موسسات فناوری (IoT ها) می باشد. هر دوی این موسسات می توانند برنامه های PhD معتبری را به دانشجویان خود ارائه دهند.

ایرلند دارای دانشگاه های دولتی متعددی است. یکی از این دانشگاه ها و قدیمی ترین آنها ترینیتی کالج دوبلین و چهارتای دیگر دانشگاه دوبلین، کورک، گالوی و ماینوس می باشد که با همدیگر دانشگاه ملی ایرلند (NUI) را تشکیل می دهند اما در ایرلند، 14 موسسه فناوری (IoT) وجود دارد که دوره های تحصیلی خود را با تمرکز و تاکید بر روی برنامه های فنی، تکنولوژیکی و کاربردی به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهند.

هر دانشگاه ایرلندی آزمون ها و گرانت های خاص خودش را اجرا می کند و مورد تایید دولت ایرلند نیز می باشد. اما مدارک دکتری اعطایی موسسه فناوری ایرلند و کلا IoT های ایرلند بایستی مورد تایید Quality and Qualifications Ireland (QQI) باشد.

دانشگاه های ایرلندی برای مقطع دکتری

نحوه اخذ پذیرش دکتری در ایرلند در 2024

ساختار مقطع دکتری در ایرلند 2024 به تبعیت از فرآیند بلونیا به عنوان سیکل سوم تحصیلات عالی به مدت 3 الی 4 سال می باشد و این دوره تحصیلی بسته به برنامه تحصیلی انتخابی معادل 120 الی 240 ECTS اروپایی می باشد. شرایط مقطع دکتری در ایرلند با اندکی تفاوت خیلی شبیه انگلستان است. نحوه آموزش، آزمون و تاریخ های تعطیلات همانند دانشگاه های انگلستان است. در کل، سال تحصیلی از اوایل سپتامبر شروع و تا آگوست ادامه می یابد. در طول مقطع دکتری، شما تحت نظر یک استاد راهنما کار می کنید و این استاد تا دفاع از رساله تحقیقاتی همراه شما خواهد بود.

همانند دیگر فاکتورها، فرآیند اخذ پذیرش PhD در ایرلند نیز مشابه انگلستان است. شما برای پذیرش از دانشگاه های ایرلندی نیازمند مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات آن می باشید. برخی از برنامه های دکتری در ایرلند همانند دوره های پزشکی نیازمند گذراندن آزمون ورودی است. از آنجایی که کلیه برنامه های تحصیلی دکتری در ایرلند به زبان انگلیسی تدریس می شود، پس اثبات مهارت زبان انگلیسی از طریق یکی از آزمون های زیر الزامی است:

تستشرایط نمره
TOEFL اینترنتی88
IELTS6.5 (حداقل 6.0 در هر بخش آزمون)
PTE Academicنمره حداقل 6.3
Cambridge Assessment Englishگرید c

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

از مراحل اصلی پذیرش و اعزام دانشجو به ایرلند، اخذ ویزای تحصیلی ایرلند است. جمهوری ایرلند عضوی از اتحادیه اروپا (EU) محسوب می شود، بنابراین دانشجویان اروپایی از دریافت ویزای تحصیلی ایرلند معاف هستند. اما دانشجویان کشورهای غیر اروپایی که قصد تحصیل بیش از 90 روز در ایرلند را دارند، نیاز به درخواست ویزای تحصیلی ایرلند دارند و این کار می بایستی به محض دریافت دعوت نامه دانشگاهی و از طریق سفارت ایرلند انجام شود. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی ایرلند به قرار زیر است:

  • پاسپورت معتبر بین المللی و مدارک هویتی
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • عکس پاسپورتی جدید از متقاضی
  • دعوت نامه یا نامه پذیرش دانشگاهی از ایرلند
  • گواهی تمکن مالی کافی متقاضی برای اقامت در ایرلند (با ارائه حساب بانکی)
  • بیمه سلامت پزشکی

هزینه ها و بورس های مقطع دکتری در ایرلند

جمهوری ایرلند مقصد تحصیلی معروفی برای دانشجویان خارجی است که به دنبال فرصت هایی برای مقطع دکتری هستند. شهریه مقاطع تحصیلی دکتری در ایرلند چیزی در حدود 6000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) در سال است و دولت ایرلند برای پوشش این هزینه ها فرصت های بورس تحصیلی متعددی برای متقاضیان فراهم کرده است. معمولا در ایرلند، بورسیه ها و فاندهای دانشجویان دکتری توسط شورای تحقیقات ایرلند اعطا می شود و شامل برنامه های مثل بورسیه تحصیلات تکمیلی دولت ایرلند، برنامه تحصیلات تکمیلی مبتنی بر اشتغال، طرح مشارکت شرکت های تجاری و غیره می باشد. برای اطلاع کامل در خصوص روند ارزیابی پرونده های مهاجرتی و نیز اخذ مشاوره های کارشناسی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *