ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در کرواسی

رشته ارتودنسی در کرواسی

تحصیل در رشته ارتودنسی در کرواسی را نمی توان به عنوان یک انتخاب خوب در رزومه تحصیلی افراد در نظر گرفت بلکه دریچه ای است برای ورود به اروپا. کرواسی در سال های اخیر تلاش بسیار زیادی برای پیوستن به اتحادیه های مشهور اروپایی داشته اما در بسیاری از این زمینه ها شکست خورده است اما انتظار می رود که در آینده ای نزدیک و به دلیل وضعیت نامناسب اوکراین در شرق اروپا، این کشور نیز بتواند عضویت اتحادیه اروپا را به دست آورد. در چنین شرایطی می توان گفت که کرواسی نیز به مقصدی مناسب برای مهاجرت تبدیل خواهد شد.

افرادی که کرواسی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا گزینه های اندکی را پیش روی خود خواهند داشت و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بتوانند در میان گزینه های متعدد یکی را برای خود انتخاب کنند. در رشته ارتودنسی، شرایط برای علاقمندان به تحصیل در این کشور سخت تر نیز می شود تا جایی که تنها 3 دانشگاه در این کشور توانسته اند رتبه های برتر جهان را به خود اختصاص دهند و این مسئله ای قابل تامل برای افرادی است که پس از تحصیل در کرواسی، قصد کار و زندگی در کشورهای رده بالاتری را دارند. برای درک هر چه بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته ارتودنسی در کرواسی می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در کرواسی چیست؟
  • دانشگاه های کرواسی در رشته ارتودنسی چه رتبه هایی را به دست آورده اند؟
  • آیا کرواسی از نظر هزینه های تحصیل، مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته ارتودنسی است؟
  • شرایط دریافت پیشنهاد کاری در این کشور به عنوان یک ارتودنتیست چیست؟

فرآیند تحصیل در رشته ارتودنسی در کرواسی

برای تحصیل در رشته ارتودنسی در سراسر جهان، متقاضیان باید مدرک تحصیلی در رشته دندانپزشکی را اختیار کرده باشند. در حال حاضر دانشگاه های کرواسی به طور ضمنی از دانشجویان درخواست ارائه اسنادی مبنی بر اشتغال به عنوان دندانپزشک پس از تحصیل را نیز دارند و این دوره اشتغال باید خارج از دوره تحصیل افراد باشد. طول دوره تحصیل در رشته ارتودنسی در کرواسی برای دانشجویان خارجی معمولا 3 ساله است و دانشجویان باید اطلاعات دقیق تری در رابطه با دروسی که در دانشگاه های مختلف این کشور ارائه می شوند داشته باشند.

در کرواسی 3 دانشگاه معتبرتر برای تحصیل در رشته ارتودنسی وجود دارد و انتظار می رود که اکثر دانشجویان خارجی همین 3 دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

دانشگاه های معتبر برای تحصیل رشته ارتودنسی در کرواسی

به طور کلی می توان گفت که شرایط مناسب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی تنها در دانشگاه زاگرب دیده می شود و به همین دلیل است که دریافت پذیرش از این دانشگاه برای اکثر دانشجویان سخت است. افرادی که کرواسی را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته ارتودنسی در نظر دارند باید توجه داشته باشند که اکثر دوره های آموزشی این رشته در کرواسی به زبان کروات ارائه می شود و یادگیری زبان رسمی این کشور می تواند یک چالش به شدت جدی برای علاقمندان به این کشور باشد.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در کرواسی

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در کرواسی برای دانشجویان خارجی اگرچه می تواند کمی نامناسب باشد اما هزینه های تحصیل در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، بسیار مناسب است. افرادی که رشته ارتودنسی را برای ادامه تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند، باید بودجه ای در حدود 1900€ تا 2900€ (یورو) در سال را برای خود در نظر داشته باشند و به همین دلیل است که اکثر دانشجویان این کشور نیازی به بورسیه های تحصیلی ندارند.

هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به هزینه هایی که زندگی در این کشور به همراه دارد، بسیاری از دانشجویان به کار ضمن تحصیل در این کشور نیز نیازی نخواهند داشت. به طور متوسط می توان با حدود 500€ (یورو) در ماه، زندگی با کیفیت در کرواسی را تجربه کرد و به همین دلیل است که کرواسی در مجموع به عنوان یک مقصد اقتصادی برای تحصیل در خارج از کشور شناخته می شود.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در کرواسی

شرایط کار یک ارتودنتیست در کرواسی

افرادی که به عنوان ارتودنتیست از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، این شانس را خواهند داشت که در بازار کار این رشته در کرواسی فعالیت داشته باشند و این به معنای دسترسی به درآمدی در حدود 41500HRK (کونای کرواسی) در ماه برای آن ها خواهد بود. کار در کرواسی در نهایت می تواند منجر به اقامت و همچنین دریافت پاسپورت این کشور شود و این امتیازی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف جهان به دنبال آن هستند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از دانشجویان خارجی، پس از تحصیل در کرواسی، این کشور را به مقصد سایر کشورهای جهان ترک کرده و به دنبال راهی برای رسیدن به کشورهای پیشرفته جهان هستند. شما نیز در صورتی که از ابتدای مسیر می خواهید در کشوری ارزشمند به ادامه تحصیل بپردازید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *