ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در ایرلند

رشته بازیگری در ایرلند

در کنار محبوبیت رشته هایی از جمله پزشکی و مهندسی، عده ای از داوطلبان نیز اقدام به مهاجرت تحصیلی از طریق اخذ پذیرش در رشته های زیر شاخه هنر می نمایند. به عنوان مثال، اخذ پذیرش رشته بازیگری در ایرلند یکی از راه های مهاجرت به این کشور و اخذ ویزای تحصیلی ایرلند برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود. از سایر روش های مهاجرت به این کشور می توان به موارد گوناگونی از جمله اشتغال، ازدواج با یکی از اتباع این کشور، سرمایه گذاری یا ثبت شرکت اشاره نمود. در حال حاضر علاوه بر بازیگری، بسیاری از دیگر زیر شاخه های هنر در دانشگاه ها و موسسات آموزشی ایرلند تدریس شده و با ارائه مدرکی معتبر، آینده شغلی مناسبی را برای افراد می سازند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی در این زمینه به شما عزیزان خواهیم داد.

شرایط تحصیل و کار در ایرلند

ایرلند جزیره ای واقع در شمال غربی قاره اروپا بوده که شامل جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی می باشد. حدود پنج ششم از مساحت ایرلند را ایرلند جنوبی یا جمهوری ایرلند به خود اختصاص داده و باقی آن به ایرلند شمالی تعلق دارد که بخشی از کشور پادشاهی متحده است. بریتانیای بزرگ در شرق این جزیره قرار گرفته و این دو کشور توسط دریای ایرلند از یکدیگر جدا شده اند. پایتخت و بزرگترین شهر ایرلند، دوبلین می باشد که جمعیتی بیش از 1000000 نفر را در خود جای داده است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می رود و زبان های انگلیسی و ایرلندی، دو زبان رسمی آن معرفی شده اند. تاریخچه هنر و ادبیات در این کشور بسیار کهن بوده و در حال حاضر نیز رشته بازیگری و رشته های مرتبط با آن، در دانشگاه ها و کالج های این کشور تدریس می گردند.

نمودار تغییرات نرخ تورم در ایرلند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در ایرلند

در حال حاضر تحصیل در ایرلند و مهاجرت به این کشور با این روش برای متقاضیان بین المللی فراهم بوده و می توان گفت که بهترین راه مهاجرتی نیز به شمار می رود. رشته های گوناگونی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعدد این کشور ارائه شده و به رشته های هنری نیز توجه ویژه ای شده است. رشته بازیگری در ایرلند یکی از رشته هایی است که در مقاطع گوناگون و در دانشگاه های مختلفی در این کشور ارائه می شود. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در کشور ایرلند، دانشگاه لیمریک (University of Limerick) می باشد که موفق به اخذ رتبه 511 در QS 2021 شده است. هزینه سالیانه تحصیل در این دانشگاه در تمامی مقاطع، مبلغی برابر با 12000€ (یورو) ذکر شده است. سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در ایرلند در جدول زیر به طور جزئی تری مورد بررسی قرار گرفته اند.

نام دانشگاهAcademic Ranking of World Universities 2020QS World University Rankings 2021Times Higher Education World University Rankings 2021
Trinity College Dublin151101155
University of Limerick701511501
University College Dublin301177251
University College Cork401286301
National University of Ireland, Galway301

گرایشات و دروس رشته بازیگری در ایرلند

علاوه بر برخورداری از کالج ها و دانشگاه های معتبر، کشور ایرلند به ارائه رشته های هنری در حوزه های گوناگون نیز توجه داشته است. در حال حاضر امکان تحصیل در رشته های زیر شاخه تئاتر در گرایشاتی از جمله سینما، هنرهای اجرایی، مطالعات تئاتر کاربردی، سینما، تئاتر و مطالعات اجرا، تئاتر موزیکال، تئاتر و تمرینات اجرایی و بازیگری در مقطع کارشناسی وجود داشته که اکثر دوره های ذکر شده 3 الی 4 ساله می باشند. از گرایشات موجود در مقطع کارشناسی ارشد می توان به مواردی از جمله طراحی صحنه، بازیگری، کارگردانی تئاتر، سینما و مطالعات اجرا، نویسندگی در تئاتر و تحقیقات در تئاتر و سینما اشاره نمود که در دوره هایی یکساله ارائه می گردند. دانشگاه ها و کالج های کشور ایرلند، در مقطع دکتری نیز گرایشاتی از جمله فلسفه در سینما، زبان انگلیسی، سینما و فیلم و مطالعات سینما و تئاتر به دانشجویان ارائه می گردند.

گرایشات و دروس رشته بازیگری در ایرلند

الزامات تحصیل رشته بازیگری در ایرلند

متقاضیان تحصیل در رشته بازیگری در ایرلند برای اخذ مجوز حضور در این کشور، باید در ابتدا به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آن بپردازند. برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند در ابتدا افراد باید جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا کالج مورد نظر خود در این کشور اقدام نماید. به این منظور، مدارکی از جمله گاهی تمکن مالی، نامه درخواست پذیرش، انگیزه نامه، مدرک زبان و هزینه بررسی مدارک باید به دانشگاه مورد نظر فرستاده شده و داوطلب در تست عملی که توسط این دانشگاه برگزار می شود حضور پیدا نماید. پس از قبولی در این مرحله و اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در ایرلند، فرد باید با در دست داشتن مدارکی از جمله موارد ریز، جهت اخذ ویزای تحصیلی ایرلند اقدام نماید:

  • گواهی تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • چند عدد عکس پاسپورتی
  • مدرک زبان
  • نامه اخذ پذیرش
  • گواهی سلامت
  • بیمه بین المللی
  • گواهی عدم سو پیشینه

فرصت های شغلی رشته بازیگری در ایرلند

دانشجویان رشته بازیگری و سایر گرایشات مربوطه در ایرلند، می توانند در حین و یا پس از اتمام تحصیل خود، به اشتغال در این کشور پرداخته و درآمد زایی نمایند. از فرصت های کاری موجود برای فارغ التحصیلان این رشته ها می توان به کار به عنوان بازیگر تئاتر و یا سینما، کارگردانی تئاتر و فیلم، استعداد یاب، و یا طراح صحنه اشاره نمود. هم چنین این افراد می توانند با ادامه تحصیل خود در آینده به تدریس بپردازند. آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر نشان می دهد که میانگین درآمد سالیانه یک بازیگر تلویزیون در ایرلند مبلغی برابر با 53144€ (یورو) می باشد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت کاری یا تحصیلی به سایر کشورهای قاره اروپا و یا آمریکا، با کارشناسان مجرب و با سابقه ما در تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *