ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در اتریش

رشته بیهوشی در اتریش

رشته بیهوشی در اتریش در صورت قبولی در دانشگاه های دولتی این کشور، هزینه های بسیار کمی برای علاقه مندان به دنبال خواهد داشت. البته تحصیل در اتریش نسبت به آلمان و برخی کشورهای دیگر برای رشته بیهوشی و یکسری دیگر از کشورهای دنیا کم هزینه تر است. در واقع اتریش اغلب به عنوان یک کشور گران قیمت برای گردشگری دیده می شود؛ به عنوان مثال، وین یکی از گران ترین پایتخت های اروپایی است و تعطیلات زمستانی در کوه های آلپ اتریش در میان ثروتمندان محبوب است. با این حال، زمانی که صحبت از تحصیل در خارج از کشور در اتریش می شود، اولین چیزی که مردم از سراسر جهان را شوکه می کند این است که در واقع برای دانشجویانی که از اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس می آیند، رایگان اس؛ اما نه برای ایرانی ها.

با توجه به نرخ بیکاری پایین، اقتصاد قدرتمند و قدرت خرید بالای مردم در اتریش، بسیاری از دانشجویان بین المللی علی رغم این که امکان تحصیل رایگان در این کشور فراهم نیست، اتریش را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می نمایند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده است تا با توجه به تعداد بالای طرفداران اتریش، به سوالات ذیل پاسخ دهد:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اتریش طی سال 2022 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اتریش به منظور تحصیل در رشته بیهوشی کدام اند؟
  • درآمد رشته بیهوشی در اتریش چه میزان است؟

هزینه رشته بیهوشی در اتریش

تحصیل در اتریش را می توان به دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور تقسیم نمود:

  • شهریه در دانشگاه های دولتی برای رشته بیهوشی:
    • برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا: رایگان
    • برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا: 1452€ (یورو) در سال تحصیلی

در سال 2022 همه دانشجویان باید هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی و بیمه حوادث دانشجویان را بپردازند که هزینه آن حدود 20€ (یورو) در هر ترم است. در سال جاری دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه نیز از پرداخت شهریه در بسیاری از دانشگاه های دولتی اتریش معاف هستند؛ البته به منظور اطمینان صفحه دانشگاه یا برنامه تحصیلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید کشور شما در لیست است یا خیر. در خصوص هزینه دانشگاه های اتریش به این نکته توجه شود که دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) در تصمیم گیری برای دریافت شهریه آزاد هستند. در اکثر UAS، دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس شهریه 363€ (یورو) در هر ترم پرداخت می کنند. در سال 2022 دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند انتظار داشته باشند که بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی بین 727€ تا 7500€ (یورو) در هر ترم پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه های خصوصی برای رشته بیهوشی: برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و برای دانشجویان بین المللی یکسان است و سالانه بین 12000€ تا 23000€ (یورو) می باشد.

تحصیل رایگان رشته بیهوشی در اتریش برای ایرانیان

تحصیل رایگان رشته بیهوشی در اتریش برای ایرانیان

چند UAS مانند دانشگاه علوم کاربردی فورارلبرگ (FH Vorarlberg) و دانشگاه علوم کاربردی بورگنلند وجود دارد که در آن دوره ها برای همه دانشجویان بین المللی رایگان است؛ همه دانشجویانی که در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام می کنند، همچنان باید هزینه های اتحادیه دانشجویی و بیمه دانشجویی را بپردازند. در اتریش، دانشجویان خارجی می توانند از کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه های مختلف بهره مند شوند. در سال 2022 برای دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان، چندین گزینه وجود دارد که باید بررسی کنید:

  • بورسیه های ارائه شده توسط موسسات مختلف در وب سایت at
  • بورسیه های ارائه شده توسط آژانس اتریش برای تحرک بین المللی و همکاری در آموزش و پرورش
  • برخی از دانشگاه های اتریش ممکن است کمک های مالی یا بورسیه های تحصیلی دیگری ارائه دهند، در مورد این امکان در طول فرآیند درخواست بپرسید یا ببینید آیا آنها اطلاعاتی در مورد برنامه های کمک مالی در وب سایت خود دارند یا خیر

هزینه زندگی در اتریش

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه زندگی در اتریش را نیز مد نظر داشته باشند که بسته به سبک زندگی هر فرد مقدار دقیق آن متفاوت خواهد بود. در واقع دانشجویان در شهرهای بزرگ اتریش مثل وین ماهانه بین 1000€ تا 1300€ (یورو) هزینه پرداخت می نمایند، هرچند اگر موفق به پیدا کردن خوابگاه دانشجویی شوند می توانند این ارقام را به ماهی 850€ (یورو) هم کاهش دهند. در شهرهای کوچک تر اتریش نیز می توان با ماهی 650€ تا 900€ (یورو) هزینه های زندگی را تامین نمود؛ اما فرصت های شغلی هم در شهرهای کوچک تر این کشور کم تر است.

لازم به ذکر است کار ضمن تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین المللی هم مجاز دانسته شده است اما به این منظور باید حتما مجوز کار یا همان WORK PERMIT اخذ نمایند. با داشتن این مجوز دانشجویان بین المللی اجازه خواهند داشت تا هفته ای 20 ساعت مشغول به کار باشند و ماهی 200€ تا 600€ (یورو) درآمد کسب کنند. لازم به ذکر است در برخی از کشورهای دنیا از جمله چین، امارات، آذربایجان و غیره، دانشجویان بین المللی، برخلاف کشور اتریش، اجازه کار ضمن تحصیل ندارند.

کار با رشته بیهوشی در اتریش

کار در اتریش شرایط فوق العاده خوبی دارد؛ خصوصا برای رشته هایی مثل بیهوشی که درآمد آن به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد رشته بیهوشی در اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش

توجه شود کار در اتریش برای این که راحت تر پیدا شود مستلزم این است که افراد علاوه بر تسلط به زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی، از دانشگاه خوبی هم فارغ التحصیل شده باشند. از جمله بهترین دانشگاه های اتریش به منظور تحصیل در رشته بیهوشی سال 2022 می توان به این موارد اشاره نمود: University of Vienna، Medical University of Graz، Medical University of Innsbruck، University of Klagenfurt و غیره. پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در اتریش نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که به مدارکی از جمله گذرنامه معتبری که حداقل 6 ماه پس از مدت اقامت شما معتبر، نامه پذیرش در دانشگاه مورد تایید و پرداخت هزینه درخواست برای SEVIS، می توان اشاره کرد. علاقمندان به تحصیل رشته بیهوشی در اتریش می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *