ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در چک

رشته حسابداری در چک

رشته حسابداری در چک یکی از رشته هایی است که می تواند برای ورود به بازارهای کار در کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار موثر واقع شود. جمهوری چک یکی از پیشرفته ترین کشورهای بلوک شرق اروپا است که به دور از تنش های موجود در این منطقه در اواخر دهه 80 میلادی توانسته است پیشرفت های چشمیگری در زمینه های مختلف داشته باشد و به همین دلیل است که امروزه دانشگاه های این کشور در این منطقه دارای جایگاه نسبتا بهتری نسبت به سایر رقبا هستند. همین توسعه علوم در جمهوری چک سبب شده است تا این کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی نیز پیشرفته های چشمگیری را تجربه کند.

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی است که با بالاترین کیفیت در شرق اروپا در این کشور ارائه می شود و بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته که از خارج از خاک چک وارد این کشور شده اند، پس از تحصیل خود را به بهترین کشورهای اروپایی می رسانند تا بتوانند از این طریق شرایط بهتری را برای زندگی خود ایجاد کنند. با توجه به این که رشته حسابداری یکی از کلیدی ترین حوزه های فعالیت در هر شرکت، ارگان یا نهاد است، حسابداران شانس بسیاری برای کاریابی در سراسر جهان خواهند داشت و همه چیز به دانش و تجربه کاری آن ها در این زمینه بستگی دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با آگاهی از این موضوع، در این مقاله تلاش خواهند کرد تا به تشریح شرایط تحصیل رشته حسابداری در جمهوری چک بپردازند.

  • بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل رشته حسابداری در این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در چک چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور، اقامت آن را به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در چک

افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید شرایط تحصیل در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دهند و در میان دانشگاه های برتر کشورها به جستجوی بهترین دانشگاه ها بپردازند تا بتوانند انتخابی هوشمندانه داشته باشند. جمهوری چک یکی از کشورهایی است که در شرق اروپا استانداردهای تحصیلی جهانی را بهتر برآورده می کند و به همین دلیل است که شهروندان خارجی می توانند در این کشور با بالاترین کیفیت ممکن به ادامه تحصیل بپردازند.

دانشگاه چارلز را می توان به عنوان بهترین دانشگاه کشور چک برای تحصیل در رشته حسابداری معرفی کرد که رتبه 287 در جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه اقتصاد و تجارت پراگ نیز رتبه 381 جهان در این رشته را به دست آورده است. در حال حاضر در هر دو دانشگاه امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است و این یکی از امتیازات تحصیل در جمهوی چک است. تحصیل در رشته حسابداری در بسیاری از دانشگاه های چک در مقطع کارشناسی 4 سال به طول می انجامد.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در چک

هزینه تحصیل رشته حسابداری در جمهوری چک

جمهوری چک می تواند یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور باشد. در بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور دانشجویان هزینه های کمی را برای تحصیل پرداخت می کنند اما هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار زیاد است. به طور متوسط می توان گفت که برای تحصیل در دانشگاه های چک در رشته حسابداری، دانشجویان باید هزینه ای در حدود 2100$ تا 9900$ (دلار) را در نظر داشته باشند. البته که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور می تواند به 22000$ (دلار) در سال نیز برسد.

در کنار این هزینه ها، هزینه زندگی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دانشجویان باید در حدود 350$ تا 700$ (دلار) را در اختیار داشته باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان خارجی در چک می توانند به مدت 20 ساعت در هفته به کار نیمه وقت بپردازند و در این صورت می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به طور کامل تامین کنند.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور چک

جمهوری چک در تلاش است تا به منظور پیشرفت در زمینه های مختلف، شهروندان خود را در دانشگاه های این کشور پرورش دهد و اگر یک شهروند خارجی بخواهد در این کشور کار کند نیز این فرصت را خواهد داشت و چک با آزادی کامل از حضور او در بازار کار استقبال خواهد کرد. با این حال باید در نظر داشت که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در این کشور باید زبان چکی را بیاموزند و در غیر این صورت ممکن است فرد نتواند دسترسی مناسبی به کار داشته باشد.

حسابداران در کشور جمهوری چک می توانند به سرعت به کار دست پیدا کنند و این مسئله ای است که می تواند ارزش تحصیل در چک را افزایش دهد. حسابداران در چک از درامد نسبتا خوبی برخوردار هستند و این مسئله را می توان در نمودار زیر اثبات کرد.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور جمهوری چک

درآمد بالا و کیفیت مناسب زندگی سبب شده است که جمهوری چک به یکی از جذاب ترین کشورهای شرق اروپا برای تحصیل و زندگی تبدیل شود. با این حال باید در نظر داشت که کشورهای بسیار بهتری در غرب اروپا وجود دارد که امکان تحصیل را با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر فراهم کرده اند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل در بهترین کشورهای جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *