ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در اکوادور

رشته رادیولوژی در اکوادور

رشته رادیولوژی در اکوادور یکی از رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و کیفیت آموزش در آن نیز ضعیف است. جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به خوبی نشان می دهد که انتخاب اکوادور به عنوان مقصد تحصیلی نمی تواند چندان منطقعی باشد. در هر صورت باید در نظر داشت که تنها افرادی باید اکوادور را به عنوان مقصد تحصیلی خود به ویژه در رشته ای مانند رادیولوژی انتخاب کنند که اولا خانواده آن ها در این کشور زندگی می کنند و دوما قصد اقامت بلند مدت در این کشور را دارند. در غیر این صورت باید آگاه بود که شرایط تحصیل در این کشور به گونه ای است که بسیاری از شهروندان اکوادور نیز برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند و کشور دیگری را برای اقامت خود انتخاب می کنند.

رشته رادیولوژی یکی از رشته های پول ساز در صنعت پزشکی است و به همین دلیل است که توجه بسیاری به سمت این رشته جلب شده است. دولت ها نیز در این رشته کمبود نیروی کار را احساس می کنند و به همین دلیل است تلاش می کنند تا این رشته را در سطح دانشگاه توسعه دهند و شرایط مناسب تری برای جذب دانشجو در آن ایجاد کنند. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا اطلاعات دقیقی در این رابطه ارائه کنند.

  • شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم در رشته رادیولوژی به ادامه تحصیل در اکوادور مشغول شد؟
  • شرایط اقامت اکوادور به عنوان دانشجوی خارجی چیست؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در این کشور چقدر است؟

معرفی دانشگاه های رشته رادیولوژی در اکوادور

شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در اکوادور، چنانچه گفته شد مناسب نیست و دانشگاه های این کشور در سطح جهان جایگاه بسیار ضعیفی دارند. برای نمونه دانشگاه سن فرانسیسکو د کویتو به عنوان بهتری دانشگاه این کشور در رشته های علوم پزشکی رتبه 2336 جهان را به خود اختصاص داده است و در آمریکای جنوبی نیز جایگاه نه چندان مناسب 147 را به دست آورده است. دانشگاه مرکزی اکوادور نیز با قرار گرفتن در رتبه 2373 جهان، یکی دیگر از دانشگاه های اکوادور برای تحصیل در رشته رادیولوژی است. در جایگاه سوم بهترین دانشگاه های اکوادور برای تحصیل در رشته رادیولوژی نیز دانشگاه پونتیفیکال کاتولیک اکوادور قرار دارد که رتبه 2633 را به خود اختصاص داده است.

در چنین شرایطی می توان گفت که هزینه تحصیل در اکوادور هرچه که باشد، تحصیل در این کشور مقرون به صرفه نیست. رتبه بسیار ضعیت دانشگاه های این کشور در همان نگاه اول نیز به خوبی نشان می دهد که اعتبار دانشگاه های اکوادور در سطح بین الملل بسیار کم است و به همین دلیل است که دانشجویان خارجی در این کشور کم هستند و دانشجوهای اکوادوری در سایر کشورهای جهان بسیار زیاد. تصویر زیر نمای کلی بهتری از این موضوع را ارائه می کند.

مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در اکوادور

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در اکوادور

در بخش قبل اشاره شد که تنها مزیت تحصیل این رشته در اکوادور هزینه های کمی است که دانشجویان باید به عنوان دانشجوی خارجی در این کشور پرداخت کنند. هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی در اکوادور در حدود 1500$ (دلار) در سال است و دانشجویان به راحتی می توانند این هزینه را به دانشگاه پرداخت کنند. با این حال باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی در این کشور به حدود 8000$ (دلار) در سال می رسد و به همین دلیل نمی توان امتیاز هزینه کم را به این دوره اضافه کرد.

هزینه زندگی در اکوادور اما کمی به نسبت کشورهای دیگر منطقه بالا است و شهروندان خارجی برای گذران زندگی خود در این کشور به حدود 700$ تا 1000$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت تا بتوانند نیازهای خود در این کشور را برطرف سازند. با این حال در این بحث یک تفاوت عمده میان اکوادور و سایر کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد آنکه دانشجویان در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت و به مدت 16 ساعت در هفته به کار مشغول شده و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در اکوادور

شرایط کار پس از تحصیل در اکوادور

در حالی که بسیاری از شهروندان اکوادور پس از تحصیل در این کشور اقدام به کاریابی نمی کنند و برای کار به سایر کشورهای جهان مهاجرت می کنند، باید در نظر داشت که دولت اکوادور به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی در این کشور شوند، ویزای کاری آن ها صادر می شود تا پس از 7 سال اقامت، اقامت آن ها به صورت دائمی تبدیل شود.

یک رادیولوژیست در کشور اکوادور به طور متوسط درآمدی در حدود 4300$ (دلار) در ماه را به دست می آورد که در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار محدود به نظر می رسد. در چنین شرایطی است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به علاقمندان تحصیل در خارج از کشور توصیه می کنند تا اکوادور را از گزینه های تحصیلی خود حذف کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *