ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در دومینیکا

رشته رادیولوژی در دومینیکا

رشته رادیولوژی در دومینیکا اگرچه جزو ایده آل ترین گزینه ها برای دانشجویان نیست، ممکن است طرفداران خاص خود را داشته باشد. در جمهوری دومینیکن آموزش در مقطع ابتدایی رایگان و اجباری است و در مقطع متوسطه رایگان اما غیر اجباری است اما خارجی ها در هر صورت باید هزینه پرداخت نمایند. حال ممکن است این سوال مطرح شود که آیا جمهوری دومینیکن مکان خوبی برای تحصیل در سال 2023 است؟ جمهوری دومینیکن کیفیت آموزشی بالاتری در این منطقه ندارد، اما فی الواقع در سال جاری منطقه ای است که به دنبال استعدادیابی است. البته شناخت نسبت به این کشور پایین است و برخی حتی ممکن است بپرسند آیا جمهوری دومینیکن دانشگاه دارد؟در سال 2023 تعداد 11 دانشگاه در جمهوری دومینیکن در رتبه بندی دانشگاه های آمریکای لاتین QS ظاهر می شوند که دانشگاه Iberoamericana – UNIBE بالاترین رتبه را در رتبه 123 دارد.

لازم به ذکر است در رشته رادیولوژی نیز دانشگاه های دومینیکن مسیر لیسانس، فوق لیسانس، دکترا را دنبال می کنند. متوسط ​​دانشجوی سال اول پزشکی 37500$ (دلار آمریکا) برای شهریه، هزینه ها و بیمه درمانی برای حضور در یک دانشکده پزشکی دولتی در طول سال تحصیلی 2023-2022 پرداخت می کند. متوسط ​​​​دانشجوی سال اولی که در یک دانشکده پزشکی خصوصی تحصیل می کند، حتی بیشتر از این، یعنی حدودا مبلغ 60665$ (دلار آمریکا) پرداخت می کند؛ پس تحصیل در دومینیکا نه تنها رایگان نیست، بلکه خیلی هم پرهزینه می باشد. این در حالی است که در کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه و پرتغال، هم دانشگاه های بهتری وجود دارد، هم هزینه ها پایین تر است. با این حال موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقمندان به تحصیل در دومینیکا به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دومینیکا کدام اند؟
  • درآمد رادیولوژیست ها در دومینیکا چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در دومینیکا

تحصیل در دومینیکا همان طور که ملاحظه شد بسیار پرهزینه است و شامل دو بخش کلی می شود:

  1. هزینه زندگی در دومینیکا
  2. شهریه دانشگاه

هزینه زندگی در دومینیکا با توجه به سبک زندگی هر فرد معمولا به شرح جدول ذیل می باشد:

هزینه زندگی 1 نفر در دومینیکا بدون احتساب اجاره مسکن (دلار کارائیب شرقی)هزینه زندگی 4 نفر در دومینیکا بدون احتساب اجاره مسکن (دلار کارائیب شرقی)
ماهانه 2210$ماهانه 8215$

اجاره بهای مسکن در دومینیکا نیز به شرح ذیل می باشد:

نوع مسکناجاره بهای ماهانه (دلار کارائیب شرقی)
آپارتمان 1 خوابهبین 635$ تا 1000$
آپارتمان 3 خوابهبین 2135$ تا 3250$

علاوه بر هزینه زندگی، باید شهریه دانشگاه در دومینیکا نیز مورد توجه قرار بگیرد که در خصوص رشته پزشکی در مقدمه مقاله بیان شد. اما برای رشته رادیولوژی هزینه های دانشگاه کمی پایین تر از رشته های پزشکی و دندان پزشکی می باشد. در واقع دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دومینیکا برای تحصیل در رشته رادیولوژی با توجه به قوانین هر دانشگاه و مقطع تحصیلی خود بین 8000$ تا 12000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. لازم به ذکر است در دومینیکا دانشگاه ها و کالج های بسیار کمی وجود دارد و بهترین گزینه های تحصیلی برای رشته رادیولوژی در این کشور Ross University School of Medicine است که در شهر Roseau واقع شده است.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در دومینیکا

ویزای تحصیلی دومینیکا

برای تحصیل در دومینیکا مراحل اصلی به شرح ذیل هستند:

  1. اخذ پذیرش از دانشگاهی در دومینیکا
  2. اخذ ویزای تحصیلی این کشور بر مبنای پذیرش اخذ شده

برای اخذ پذیرش از دانشگاهی دردومینیکا ارائه مدارک با توجه به هر رشته و مقطع تحصیلی فرق می کند. اما اصلی ترین این مدارک عبارتند از:

  • CV به انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید دانشگاه
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی application fee

سپس همان طور که گفته شد نوبت به ویزای تحصیلی دومینیکا می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند است:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در دومینیکا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • پاسپورت معتبر
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • محل اقامتی در دومینیکا
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا
  • مدرک زبان آیلتس تا تافل معتبر
  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی

اخذ بورسیه برای تحصیل رشته رادیولوژی در دومینیکا

یکی از متداول ترین و بهترین راه های ورود به دومینیکا برای تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور، اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. تمامی دانشجویان بین  المللی که به دنبال تحصیل رشته رادیولوژی در دومینیکا هستند اما بضاعت مالی کافی برای این کار را ندارند، می توانند از بورسیه تحصیلی این کشور بهره مند شوند. البته لازم به ذکراست که بورسیه تحصیلی دومینیکا اغلب بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا می شود. علاوه بر این، اکثر بورسیه های تحصیل در دومینیکا توسط دولت و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطا می شود.

برای آشنایی با مزیت های دریافت بورسیه تحصیلی دومینیکا به تصویر زیر توجه فرمایید:

مزیت های دریافت بورسیه تحصیلی دومینیکا

کار با رشته رادیولوژی در دومینیکا

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در دومینیکا افراد می توانند دنبال کار باشند. پس از پیدا کردن کار امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری دومینیکا وجود دارد. از جمله مهم ترین مدارکی که برای ویزای کار دومینیکا مورد نیاز است می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تهیه محل اقامتی در دومینیکا
  • قرارداد کاری امضا شده از سوی کارفرما و کارمند
  • فرم ویزای کاری دومینیکا
  • توانایی پرداخت هزینه های زندگی در دومینیکا

درآمد و تعداد موقعیت های کاری رادیولوژیست ها در این کشور زیاد است. در نمودار ذیل حدود درآمدی مشخص شده است:

درآمد ماهانه رادیولوژیست ها در دومینیکا

حقوق متوسط ​​54000DOP (دلار کارائیب شرقی) در ماه است، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان رادیولوژیست (ها) کار می کنند کمتر از 54000DOP (دلار کارائیب شرقی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 54000DOP (دلار کارائیب شرقی) درآمد دارند. میانه نشان دهنده ارزش حقوق متوسط ​​است. به طور کلی، شما می‌خواهید در سمت راست نمودار قرار بگیرید و گروهی که بیشتر از حقوق متوسط ​​درآمد دارد پس باید به دنبال کسب تخصص بیشتر، مدارک تحصیلی بالاتر و سابقه کاری زیادتر باشید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته رادیولوژی در دومینیکا توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات متداول در خصوص رشته رادیولوژی در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص رشته رادیولوژی در دومینیکا پاسخ دهیم. برخی از کلید ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل رشته رادیولوژی در دومینیکا به بیمه درمانی نیاز دارم؟ بله، تمایم اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته رادیولوژی در دومینیکا هستند، باید یک بیمه نامه معتبر درمانی را به محض ورود به این کشور ارائه دهند.
  • آیا شرایط ورود به رشته رادیولوژی در دومینیکا دشوار است؟ شرایط ورود به رشته رادیولوژی در دومینیکا، به نسبت اغلب کشورهای مدرن جهان بسیار ساده تر می باشد، و تمامی دانشجویان می توانند به راحتی در این رشته تحصیلی ادامه تحصیل دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *