ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در ایتالیا

رشته رادیولوژی در ایتالیا

رشته رادیولوژی در ایتالیا در صورت پذیرش گرفتن از دانشگاه های دولتی این کشور، هزینه های خیلی کمی به همراه خواهد داشت. همچنین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این رشته، افراد امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز دارند ولی در کارشناسی اگر فرد بخواهد در دانشگاه های دولتی تحصیل کند باید به زبان ایتالیایی تسلط کامل داشته باشد. گنجینه‌های تاریخی و غذاهای باشکوه ایتالیا همچنان بازدیدکنندگان و دانشجویان خارجی را مانند قرن‌ها به خود جلب می‌کند. در سال 2022 برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در سطح جهانی اما مقرون به صرفه هستند، با طیف گسترده ای از فعالیت های اجتماعی و اوقات فراغت، کشورهای کمی به اندازه ایتالیا انتخابی هیجان انگیز هستند. اهمیت فرهنگی این کشور به دوران باستان باز می گردد و گذشته در هر گوشه خیابان به دانشجوی علاقمند به تاریخ کهن خوش آمد می گوید.

برای بسیاری، رم همچنان شهر ابدی است، مرکز امپراتوری که حدود 2000 سال پیش از بریتانیای بارانی تا بیابان های سوریه امتداد داشت و امروزه نیز کشوری زیبا و توسعه یافته است. کشور ایتالیا در دوران اوجش، مصر، بخش اعظم شمال آفریقا و تقریباً تمام قاره اروپا را نیز دربرمی گرفت و بناهای تاریخی روم باستان ایتالیا، هر چند با شکوه هستند، تنها بخشی از داستان را بیان می کنند. رنسانس قرن 14 تا 17 در ایتالیا (به عنوان Rinascimento) سرچشمه گرفت و جرقه نوآوری و انقلاب در هنر، معماری، فلسفه، دین و علوم در سراسر اروپا زد و امروزه نیز وجود دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و آموزشی متعدد منجر به جذب افراد مستعد از سرتاسر دنیا می شود. نتیجتا در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به این کشور به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در ایتالیا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های ایتالیا در سال 2022 کدام اند؟

درباره تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا علاقمندان خیلی زیادی دارد چون این کشور دارای دانشگاه های با سطح علمی بالای زیادی است. دانشگاه بولونیا از سال 1088 پذیرای دانشجویان بوده است، این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در جهان است و تأسیس آن یکی از نام‌های مستعار خود را به این شهر داده است. لازم به ذکر است دانشگاه های ایتالیا به میراث و رتبه خود افتخار می کنند و هرچه رتبه بهتری داشته باشند اخذ پذیرش آن ها هم دشوارتر است. دانشگاه رم بیش از 12 دوره بین المللی را ارائه می دهد، از جمله رشته رادیولوژی که در مقاطع کارشناسی و ارشد و دکتری به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه مزبور که تنها در سال 1982 تأسیس شد، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جوان در اروپا رتبه‌ بندی شد و در سال 2022 به دلیل رضایت بالای دانشجویان و نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلانش بسیار بالاتر از متوسط ​​شناخته شده است.

این دانشگاه‌ و بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها در ایتالیا تلاش‌های خود را برای سرعت بخشیدن به بین‌المللی شدن خود و ارائه برنامه‌های مدرک به طور خاص برای دانشجویان بین‌المللی افزایش می‌دهند. در حال حاضر بیش از 500 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد و هر سال، گزینه های بیشتری برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ایجاد می شود. البته توجه شود ورود به بازار کار این کشور نیازمند تسلط به زبان ایتالیایی است؛ چون مردم ایتالیا برخلاف هلند معمولا تمایلی به انگلیسی صحبت کردن ندارند.

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در ایتالیا

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در ایتالیا

ایتالیا هم دانشگاه های بسیار ارزان دارد هم دانشگاه هایی با شهریه های بسیار بالا. در این کشور تعداد زیادی دانشگاه دولتی وجود دارد که اگرچه برای غیر اروپایی ها رایگان نیستند اما چه در رشته رادیولوژی چه سایر رشته ها شهریه های کمی دریافت می نمایند. البته در همین دانشگاه ها نیز امکان اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد؛ منتهی تنها از سوی دانشجویان نخبه که رزومه خیلی خوبی دارند. لازم به ذکر است میزان دقیق شهریه رشته رادیولوژی در ایتالیا به قوانین مالی هر دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد اما به طور کلی بین 3000€ تا 4000€ (یورو) می باشد. البته دانشگاه های خصوصی ایتالیا همان طور که پیش تر اشاره شد به مراتب گران تر هستند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته مزبور در این دانشگاه ها باید با توجه به مقطع تحصیلی بین 10000€ تا 20000€ (یورو) شهریه پرداخت نمایند.

علاوه بر شهریه دانشگاه، یکی دیگر از عمده هزینه هایی که دانشجویان در ایتالیا با آن روبرو هستند، هزینه زندگی در ایتالیا می باشد. هزینه زندگی در ایتالیا در شهرهایی مثل رم و میلان نسبت به شهرهای کوچک تر بیشتر است و به شرح ذیل می باشد:

  • در شهرهای کوچک تر: بین 700€ تا 900€ (یورو)
  • در شهرهای بزرگ تر: بین 1000€ تا 1300€ (یورو)

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا، با توجه به کم بودن موقعیت های شغلی در این کشور، اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر اهمیت زیادی دارد. از جمله بهترین دانشگاه های ایتالیا که رشته رادیولوژی را نیز ارائه می دهند عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته رادیولوژی در ایتالیارتبه ملیTHE Ranking 2022Shanghai Ranking 2021QS Ranking 2022
University of Bologna1172201166
Sapienza University of Rome2197151171
Scuola Normale Superiore di Pisa3198401
University of Padua4201151242
Vita-Salute San Raffaele University5201401390

درآمد رادیولوژیست ها در ایتالیا

کار در ایتالیا برای رادیولوژیست ها فراوان است و درآمدشان به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد رادیولوژیست ها در ایتالیا

از جمله عوامل مهمی که در میزان درآمد رادیولوژیست ها در ایتالیا تاثیرگذار است می توان به جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه کار و حوزه شغلی ایشان اشاره نمود. به عنوان مثال اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما متاسفانه در واقع تأثیری دارد. پس در سال 2022 چه کسی حقوق بیشتری دریافت می کند: مردان یا زنان؟ در سال 2022 رادیولوژیست های مرد در ایتالیا به طور متوسط ​​6% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته رادیولوژی در ایتالیا، هزینه زندگی در ایتالیا و غیره توضیحاتی ارائه شد که اطلاعات بیشتر را می توان با تماس تلفنی جویا شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *