ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در اسلواکی

رشته زمین شناسی در اسلواکی

علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلواکی می توانند بهترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا را انتخاب نمایند. این دانشگاه تنها دانشگاه اسلواکی است که در رتبه بندی معتبر آموزش عالی تایمز (2021) رتبه کسب کرده است. در حال حاضر، دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا در این رتبه بندی دارای رتبه 1001، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020) دارای رتبه 601، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021) دارای رتبه 701 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 572 است. البته علاوه بر این دانشگاه علاقه مندان می توانند در برخی دیگر از دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه ماتج بل نیز به تحصیل در رشته زمین شناسی بپردازند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلواکی به شرح زیر تهیه نموده اند.

دلایل و مزایای تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلواکی

اسلواکی – رسما جمهوری اسلواکی – یک کشور اروپایی به پایتختی براتیسلاواست که بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و بیش از 2000 دانشجوی بین المللی دارد. این کشور کوچک در اروپای مرکزی قرار دارد و با اوکراین، لهستان، مجارستان، اتریش و جمهوری چک هم مرز است. سال تحصیلی در این کشور از سپتامبر تا ژوئن است. اسلواکی با رونق اقتصادی رو به رو است، به این معنی که فرصت های کاری کارآموزی و فارغ التحصیلی فراوانی در شرکت هایی مانند فولکس واگن، کرافتورک و سامسونگ در این کشور وجود دارد. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در اسلواکی عبارتند از:

دلایل و مزایای تحصیل در اسلواکی

اسلواکی علاوه بر فرصت های فوق العاده آموزشی و شغلی، برای دوستداران طبیعت یک مکان عالی است. این کشور به دلیل زیبایی طبیعی خود شهرت دارد و دانشجویان می توانند از سفر و گردش در مناطق زیبای آن لذت ببرند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته زمین شناسی در اسواکی

اسلواکی فاقد یک پورتال مرکزی ارائه درخواست جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است. در عوض، درخواست ها برای هر دانشگاه منحصر به فردی ارسال می شود. اسلواکی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کمی متفاوت عمل می کند. اکثر دانشگاه های این کشور نیازی به اثبات توانایی های زبان انگلیسی متقاضی ندارند. در عوض، انگیزه نامه متقاضی مهم است. این نامه شانس متقاضی برای اثبات دانش خود در زمینه زبان انگلیسی و دلایل وی برای تحصیل در اسلواکی است. برای ارائه درخواست جهت اخذ پذیرش در برنامه های تحصیلی دانشگاه های اسلواکی به طور کلی موارد زیر مورد نیاز است:

  • فرم درخواست تکمیل شده که متقاضی می تواند در وب سایت دانشگاه انتخابی خود بیابد.
  • رسید پرداخت هزینه درخواست – این مبلع از 30€ (یورو) معادل 35$ (دلار آمریکا) تا 80€ (یورو) معادل 95$ (دلار آمریکا) متغیر است.
  • یک انگیزه نامه عالی
  • توصیه نامه
  • CV – برخی برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری مستلزم ارائه CV تحصیلی نیز هستند.
  • کپی ریزنمرات

متقاضی باید این اسناد را به زبان اصلی و اگر به زبان انگلیسی نیستند به همراه ترجمه رسمی اسلواکیایی ارائه دهد. پس از اخذ تصمیم، متقاضی باید نامه پذیرش خود را نگه دارد زیرا برای درخواست ویزا به آن نیاز دارد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلواکی

اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند آزادانه به اسلواکی نقل مکان کرده و تا زمانی که دوست دارند در آن جا بمانند. اما این امر در مورد اتباع سایر کشورها صدق نمی کند و برای ورود به اسوالکی احتمالا به ویزا نیاز دارند. نکته جالب این که اسلواکی بخشی از حوزه شنگن – منطقه بدون کنترل مرز اتحادیه اروپا – است، بدین معنا که پس از اخذ ویزای این حوزه می توان به عنوان گردشگر در آن سفر کرد. برای دریافت ویزای دانشجویی اسلواکی – ویزای بلند مدت D – به طور کلی موارد زیر لازم است:

  • گذرنامه
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس سفر
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه
  • شواهدی مبنی بر خودکفایی مالی در قالب صورتحساب های بانکی
  • بلیط برگشت برای بعد از تحصیل
  • اثبات محل اقامت – دانشگاه می تواند در این مورد به متقاضی کمک کند.
  • بیمه درمانی
  • پرداخت هزینه ویزا – این مبلغ 33€ (یورو) معادل 40$ (دلار آمریکا) است.

متقاضی باید این اسناد و مدارک فوق را به همراه ترجمه رسمی به نزدیک ترین سفارت یا کنسلوگری اسلواکی ارائه دهد.

هنگامی که فرد وارد اسلواکی شد به مجوز اقامت موقت نیاز دارد. اخذ این مدرک 4.50€ (یورو) هزینه دارد. متقاضی باید اسناد و مدارک بالا را دوباره به همراه فرم درخواست ارائه نماید. پس از دریافت این سند، فرد می تواند آزادانه بدون هیچ مشکلی وارد کشور شده و از آن خارج شود. پردازش این مجوز می تواند چند هفته طول بکشد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلواکی

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در اسلواکی

هزینه تحصیل در اسلواکی بسته به ملیت دانشجو متفاوت است. اگر دانشجو اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس است، مبلغ آن از 850€ (یورو) معادل 710$ (دلار آمریکا) تا 12200€ (یورو) معادل 14800$ (دلار آمریکا) در سال متغیر است. اما دانشجویان بین المللی که اهل این کشورها نیستند می توانند انتظار داشته باشند که بین 1000€ (یورو) معادل 1200$ (دلار آمریکا) و 5000€ (یورو) معادل 6100$ (دلار آمریکا) در سال برای مقطع کارشناسی پرداخت کنند. برنامه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی نیز می تواند تا 12200€ (یورو) معادل 14800$ (دلار آمریکا) در سال هزینه داشته باشد. هزینه ها مستقیما به دانشگاه پرداخت می شود. در اسلواکی به طور معمول پس از پذیرش متقاضی دانشگاه یک deposit یا بیعانه می خواهد. برای برخی از دوره ها فایننس دانشجویی در دسترس است. اکثر دانشجویان مستقیما از دانشگاهی که در آن تحصیل می کنند وام می گیرند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته زمین شناسی در اسواکی

هزینه زندگی در اسلواکی بسیار کم تر از سایر کشورهایی است که از یورو استفاده می کنند (مانند آلمان یا فرانسه). دانشجویان می توانند خود را در چندین شهر این کشور بیابند. براتیسلاوا، نیسترا و کوشیتسه اصلی ترین آن ها هستند. از آن جا که بسیاری از دانشگاه های اسلواکی در براتیسلاوا هستند، لذا هزینه هایی که در زیر ارائه می دهیم نشان دهنده هزینه های زندگی در براتیسلاوا پایتخت این کشور هستند:

عنوانبرحسب یوروبر حسب دلار آمریکا
اجاره ماهانه (آپارتمان تک خوابه)600€730$
خدمات رفاهی (متوسط ماهانه)170€210$
کارت ماهانه حمل و نقل عمومی27€33$
غذا (رستوران ارزان قیمت)6€7.30$

برای پایین نگه داشتن هزینه ها، بسیاری از دانشجویان در اسلواکی زندگی در خوابگاه های دانشجویی را انتخاب می کنند زیرا هزینه ها بسیار کم تر از اجاره یک آپارتمان خصوصی است. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که نوشیدن آب لوله کشی در سراسر اسلواکی ایمن است و دانشجویان نیازی به خرید آب جهت نوشیدن ندارند. می توان نتیجه گرفت که متوسط هزینه زندگی یک فرد در براتیسلاوا، البته بدون در نظر گرفتن اجاره، 590€ (یورو) معادل 720$ (دلار آمریکا) در ماه است. مانند بسیاری از کشورها، اجاره بها به عنوان یک هزینه جداگانه در اسلواکی در نظر گرفته می شود.

وضعیت حقوق متخصصان رشته زمین شناسی در اسلواکی

یک زمین شناس در اسلواکی معمولا حدود 3640€ (یورو) در ماه درآمد دارد. حقوق زمین شناسان در این کشور از 1820€ تا 5650€ (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر حقوق سالانه زمین شناسان در این کشور اروپایی را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در اسلواکی

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلواکی توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در اسلواکی و کار بعد از تحصیل در اسلواکی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *