ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در مالتا

رشته زمین شناسی در مالتا

رشته زمین شناسی در مالتا بازار کار نسبتا خوبی دارد؛ خصوصا با توجه به این که امکان کاریابی با دانستن زبان انگلیسی هم در این کشور وجود دارد. در واقع مالتا کشوری اروپایی و عضو شنگن است که علاوه بر زبان مالتایی زبان انگلیسی هم در این کشور رسمی می باشد. مردم مالتا نیز با توجه به این که این کشور تا مدت ها تخت سلطه بریتانیای کبیر بوده است تقریبا همگی به زبان انگلیسی مسلط هستند. هرچند نمی توان از این واقعیت چشم پوشی کرد که تسلط به زبان های ایتالیایی و مالتایی، در کنار زبان انگلیسی، می تواند رزومه فرد را تبدیل به یک رزومه برنده کند و شانس کاریابی را برای وی بسیار افزایش دهد. از دیگر مزایای انتخاب مالتا می توان به پایین بودن نرخ بیکاری و شانس بالای کاریابی در این کشور اشاره نمود.

البته یکسری نکات منفی هم در خصوص تحصیل در مالتا وجود دارد که از آن جمله می توان به بالا بودن هزینه زندگی در این کشور جزیره ای اشاره نمود. مالتا که کشوری توریستی است، نسبت به کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان، مجارستان، فرانسه و غیره، گران تر است. همچنین از آن جایی که مالتا کوچک و کم جمعیت است، تعداد دانشگاه های کمی در این کشور وجود دارد و عملا متقاضیان تحصیل در رشته زمین شناسی و سایر رشته های تحصیلی انتخاب های خیلی زیادی در این کشور نخواهند داشت. به علاوه رتبه جهانی دانشگاه های مالتا در مقایسه با دانشگاه های کشورهای اروپایی دیگر، قابل توجه نیست. با این وجود انگلیسی زبان بودن، نرخ بالای امنیت اجتماعی و عضو شنگن بودن دلایلی شده که تحصیل در این کشور پرطرفدار باشد. نتیجتا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم بر پاسخ به سوالات ذیل را دارد:

  • هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در مالتا چقدر است؟
  • مدارک اخذ ویزای تحصیلی مالتا چیست؟

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در مالتا

تعداد معدودی دانشگاه در مالتا وجود دارد که عملا فقط یکی از آن ها شهریه های معقولی دارد. مناسب ترین دانشگاه مالتا چه به لحاظ پایین بودن میزان شهریه و چه از نظر رنکینگ بین المللی دانشگاه مالتا (University of Malta) می باشد. دیگر دانشگاه های مالتا با امکان تحصیل در رشته زمین شناسی در سال 2021 عبارت هستند از:

  • Malta College of Arts, Science and Technology
  • Middlesex University Malta
  • American University of Malta
  • The European Graduate School

لازم به ذکر است میزان دقیق شهریه هر کدام از این دانشگاه ها برای رشته زمین شناسی با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و همچنین مطابق با قوانین منحصر به فرد هر دانشگاه، متفاوت می باشد. اما به طور کلی شهریه دانشگاه های دولتی مالتا برای رشته زمین شناسی را می توان سالانه بین 2000€ تا 5000€ (یورو) و در دانشگاه های خصوصی بالای سالی 7000€ (یورو) می باشد.

البته تحصیل در دانشگاه های دولتی مالتا اگرچه برای ایرانی ها و سایر دانشجویان بین المللی یا اصطلاحا non-EU/EEA students با پرداخت شهریه همراه است، برای دانشجویانی که شهروند مالتا یا کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا (EU/EEA) هستند، رایگان می باشد. لازم به ذکر است دانشجویان در مالتا علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه باید هزینه زندگی خود را نیز تامین نمایند که میزان دقیق آن با توجه به سبک زندگی هر فرد بین ماهی 1200€ تا 1600€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است با توجه به مجاز بودن کار دانشجویی در مالتا دانشجویان می توانند بخشی از این هزینه ها را تامین نمایند.

هزینه تحصیل در رشته زمین شناسی در مالتا

کار ضمن تحصیل در رشته زمین شناسی در مالتا

همان طور که اشاره کوتاهی شد مالتا جزو کشورهایی می باشد که اجازه کار ضمن تحصیل را برای دانشجویان مجاز دانسته است. البته در خصوص کار دانشجویی در مالتا قوانین حاکم برای اروپایی ها و غیر اروپایی ها کمی متفاوت است. در حالی که کار دانشجویی در مالتا برای همه دانشجویان تا سقف 20 ساعت در هفته مجاز دانسته شده است، دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس ملزم به اخذ مجوز (work permit) نیستند. اما دانشجویان دیگر یا اصطلاحا دانشجویان بین المللی تنها با گذشت 90 روز پس از شروع به اقامت تحصیلی در مالتا می توانند مشغول به کار شوند و به این منظور باید از قبل گواهی ها و مجوزهای لازم را به دست آورند.

تحصیل رشته زمین شناسی در مالتا بدون مدرک زبان

لازم به ذکر است علاوه بر امکان کار ضمن تحصیل و امنیت بالای حاکم بر مالتا، امکان تحصیل بدون مدرک زبان در این کشور یکی از مزایای مهم دیگر مالتا محسوب می شود. لازم به ذکر است دانشگاه های مالتا از دانشجویان تمامی رشته ها که از کشورهای غیر انگلیسی زبان به مالتا می روند، مدرک زبان می خواهند، منتهی ایرانی ها می توانند ابتدائا در مالتا دوره زبان بگذرانند.

لازم به ذکر است در سال 2021 غالب کشورهای دنیا ویزای ایرانی ها را که تنها مبتی بر پذیرش کالج زبان باشد رد می کنند به همین دلیل داشتن مدرک زبان معتبر جهت اخذ ویزای تحصیلی ضروری است. اما مالتا، فرانسه، مجارستان و ترکیه جزو معدود کشورهایی هستند که با پذیرش کالج زبان هم ویزا صادر می نمایند. منتهی ویزای کالج زبانی که در مالتا برای افراد صادر می شود ویزای توریستی است؛ یعنی نه با آن می توان ضمن تحصیل در مالتا کار کرد نه می توان آن را در محیط تبدیل و تمدید نمود.

درآمد زمین شناسان در مالتا

سطح کلی درآمد زمین شناسان در مالتا به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه زمین شناسان در مالتا

در مالتا درآمد زمین شناسان با سابقه کاری بیشتر و مدرک تحصیلی بهتر، بالاتر می رود. مثلا کسانی که بین 2 تا 5 سال سابقه کاری دارند، نسبت به افرادی که 2 سال یا کم تر سابقه کاری دارند، 32% بیشتر درآمد کسب می نمایند. اما به طور کلی متوسط درآمد زمین شناسان در مالتا ماهانه 7770€ (یورو) می باشد. به طور کلی زمین شناسان در مالتا سطح درآمد و قدرت خرید خوبی دارند. در این مقاله راجع به رشته زمین شناسی در مالتا در سال 2021 توضیحاتی ارائه گردید. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در مالتا، هلند، ایتالیا، انگلیس، کانادا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *