ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در اسلوونی

رشته زمین شناسی در اسلوونی

تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلوونی از طریق بهترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه لیوبلیانا برای علاقه مندان زمین شناسی میسر است. دانشگاه لیوبلیانا تنها دانشگاه اسلوونی است که در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021) رتبه کسب کرده است. این دانشگاه در این رتبه بندی دارای رتبه 801، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020) دارای رتبه 501، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021) دارای رتبه 601 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 365 می باشد.

البته علاقه مندان می توانند در برخی دیگر از دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه نوا گورسیا نیز به تحصیل در این رشته بپردازند. ناگفته نماند که اسلوونی در سال 2004 وارد ناتو، اتحادیه اروپا و منطقه یورو شده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلوونی به شرح زیر تهیه نموده اند.

دلایل و مزایای تحصیل در رشته زمین شناسی در اسلوونی

اسلوونی – رسما جمهوری اسلوونی – کشوری در اروپای مرکزی است که با مجارستان، اتریش، کرواسی و ایتالیا هم مرز است. لیوبلیانا پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور است. جمعیت اسلوونی در حال حاضر (در سال 2021) 2108977 نفر است. تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا رایگان است. این امر در مورد دانشجویان کشورهای بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، کوزوو، مقدونیه شمالی (قبلا مقدونیه) و صربستان نیز صدق می کند. اما شهروندان کشورهای دیگر باید انتظار پرداخت بین 2000€ تا 15000€ (یورو) در هر سال تحصیلی را بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی خود داشته باشند. در این کشور دانشجویان با مانع زبانی مواجه نمی شوند. اکثر افراد زیر 40 سال در این کشور حداقل در سطح مکالمه انگلیسی صحبت می کنند، به ویژه در شهرهای دانشجویی مانند لیوبلیانا، ماریبور و کوپر. با این حال، یادگیری حداقل چند کلمه به زبان اسلوونیایی ایده بدی نیست.

اسلوونی کشوری زیباست و اگر دانشجویی علاقه مند به طبیعت باشد در آن احساس آرامش خواهد داشت. دانشجویان می توانند در پارکها و جنگلهای متعدد قدم بزنند، از دریاچه Bled دیدن کنند، غار Postojna را کاوش کنند، در امتداد تنگه تاریخی Soteska Vintgar قدم بزنند، از کوه Triglav بالا بروند یا از قدیمی ترین تاک در سراسر جهان که در ماهیبور قرار دارد دیدن کنند. در سالهای اخیر، آموزش عالی در اسلوونی دچار چندین تغییر ساختاری، توسعه سریع نهادی و اجرای برنامه مطالباتی جدید شده است. در نتیجه، اسلوونی بطور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیل برای دانشجویان بین المللی است. در حال حاضر، کمتر از 2000 دانشجوی خارجی از این کشور تحصیل می کنند که اکثریت عظیمی از آنها از جمهوری های یوگسلاوی سابق می آیند – عمدتا به دلیل پیوندهای فرهنگی و شباهتهای زبانی. تقریبا 10% دانشجویان دکتری اسلوونی را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در اسلوونی

هزینه تحصیل دانشجویان رشته زمین شناسی در اسلوونی

دانشجویان می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی اسلوونی تحصیل کنند اگر شهروند کشورهای زیر باشند:

  • کشورهای عضو اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا
  • بوسنی و هرزگوین
  • مونته نگرو
  • کوزوو
  • مقدونیه شمالی (سابقا مقدونیه نامیده می شد)
  • صربستان

اما دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگر باید هزینه تحصیل پرداخت کنند که به صورت زیر است:

  • بین 2000€ تا 11000€ (یورو) برای مقطع کارشناسی
  • بین 2000€ تا 15000€ (یورو) برای مقطع کارشناسی ارشد
  • بین 2000€ تا 6000€ (یورو) برای مقطع دکتری

هزینه زندگی دانشجویان رشته زمین شناسی در اسلوونی

به طور متوسط، دانشجویان برای هزینه های زندگی در اسلوونی بین 400€ تا 700€ (یورو) نیاز دارند. با این حال، هزینه های زندگی تا حد زیادی به شیوه زندگی و عادات هزینه ای دانشجو بستگی دارد و می تواند بیش از این ارقام باشد. برخی از هزینه های زندگی در اسلوونی به صورت زیر است:

  • محل اقامت (خوابگاه های دانشجویی): 100€ تا 250€ (یورو) در ماه
  • محل اقامت (اجاره یک آپارتمان خصوصی): 90€ تا 350€ (یورو) در ماه
  • غذا و مواد غذایی: 150€ تا 250€ (یورو) در ماه
  • کارت ماهانه حمل و نقل: 10€ تا 27€ (یورو) در ماه
  • غذای سه قسمتی برای دو نفر در رستوران متوسط: 35€ (یورو)

معرفی کشور اسلوونی برای دانشجویان

جمهوری اسلوونی در قلب اروپا واقع شده است، جایی که کوه های آلپ و مدیترانه با دشت های پانونی و کارست مرموز به هم می رسند. این کشور تنها چند ساعت با ونیز یا وین فاصله دارد. کشور اسلوونی عمدتا مرتفع است. خارج از منطقه ساحلی، نوع زمین آن تا حد زیادی از فلات ها و پشته ها، قله های آلپ، حوضه ها و دره ها تشکیل شده است. بسیاری از جنگل های اسلوونی بیش از نیمی از این سرزمین را در بر می گیرد. اسلوونی وطن بیش از 50000 گونه جانوری و 3000 گونه گیاهی است. بقایای جنگل های اولیه را نیز می توان در این کشور پیدا کرد. آب و هوای اسلوونی قاره ای با زمستان های سرد و تابستان های گرم است، اما در مناطق ساحلی، آب و هوای نیمه مدیترانه ای دلپذیر وجود دارد.

در اسلوونی، در زمستان برف فراوان می بارد؛ همچنین در این کشور خورشید تقریبا 2000 ساعت در سال می درخشد. در کنار اکثریت جمعیت با قومیت اسلوونیایی، در مناطق مرزی جوامع اقلیت مجارستانی و ایتالیایی زندگی می کنند. اقوام مختلف دیگر، عمدتا از بالکان غربی، نیز در اسلوونی اقامت دارند. اقتصاد اسلوونی کوچک، باز و صادرات محور است و به شدت تحت تاثیر شرایط بین المللی قرار گرفته است. زمینه اصلی اقتصادی خدمات است و پس از آن صنعت و ساختمان سازی. این کشور همچنین یک مقصد گردشگری است. از نظر تاریخی، قلمرو کنونی اسلوونی بخشی از امپراتوری های مختلف از جمله امپراتوری روم، امپراتوری مقدس روم و امپراتوری اتریش-مجارستان بوده است. در اکتبر 1918 اسلوونیایی ها به پادشاهی یوگسلاوی ملحق شدند و در ژوئن 1991 اسلوونی از یوگسلاوی جدا شده و به یک کشور مستقل تبدیل شد.

وضعیت حقوق متخصصان رشته زمین شناسی در اسلوونی

فردی که به عنوان زمین شناس در اسلوونی کار می کند معمولا در حدود 3220€ (یورو) در ماه درآمد دارد. حقوق ماهانه زمین شناسان در این کشور اروپایی از 1480€ (پایین ترین) تا 5120€ (یورو) (بالاترین) متغیر است. نمودار زیر حقوق سالانه زمین شناسان در این کشور را نشان می دهد:

حقوق سالانه زمین شناسان در اسلوونی

نمودار زیر مقایسه متوسط حقوق ماهانه زمین شناسان در اسلوونی و چند کشور اروپایی را نشان می دهد:

متوسط حقوق ماهانه زمین شناسان در اسلوونی و چند کشور اروپایی

مطابق نمودار فوق، در مقایسه با کشورهای مورد مقایسه، در اسلوونی زمین شناسان کم ترین حقوق را دریافت می کنند. به هموطنان گرامی علاقه مند به مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل در این کشور توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. البته علاقه مندان توجه داشته باشند که می توانند از طریق روش های دیگری مانند سرمایه گذاری در اسلوونی نیز به هدف خود نایل شوند که باز هم توصیه می کنیم در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *