ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در اتریش

رشته فارماکولوژی در اتریش

رشته فارماکولوژی در اتریش در دسته رشته های مرتبط با علوم داروسازی قرار گرفته است اما تفاوت های بسیار زیادی با این رشته تحصیلی دارد. اتریش شرایط بسیار سختی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است و این موضوع بسیاری را از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود منصرف می کند و این درحالی است که تردیدی در رابطه با کیفیت بالای آموزش در این کشور وجود ندارد. هزینه های مربوط به تحصیل در کشور اتریش بسیار مقرون به صرفه است و این یک امتیاز بزرگ برای علاقمندان به تحصیل در این کشور به حساب می آید.

رشته فارماکولوژی یکی از اساسی ترین رشته هایی است که در علم گسترده پزشکی ارائه شده است. بر خلاف داروسازان، فارماکولوژیست ها تلاش می کنند تا رابطه هر دارو با شرایط زیستی یک موجود را مورد سنجش قرار دهند و این می تواند عاملی اساسی برای اهمیت دادن به حضور آن ها در علم پزشکی باشد. در حال حاضر داروسازی رشته ای به مراتب جذاب تر برای تحصیل به نسبت فارماکولوژی است و به همین دلیل است که این رشته تحصیلی در دانشگاه های کمتری ارائه می گردد. با همه این تفاسیر به دلیل اهمیت تحصیل در رشته فارماکولوژی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در کشور اتریش می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اتریش چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته فارماکولوژی در اتریش کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی در اتریش چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اتریش برای فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی چگونه است؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در اتریش چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اتریش

رشته فارماکولوژی یکی از اصلی ترین رشته های دانشگاهی در این کشور است که می تواند آینده شغلی بسیار خوبی را برای فارغ التحصیلان رقم بزند. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، قادر خواهند بود در آزمایشگاه ها و داروخانه ها مشغول به کار شوند و از این طریق درآمد بسیار مناسبی را نیز به دست آورند.

افرادی که تحصیل در اتریش را برای آینده خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به دو زبان انگلیسی و آلمانی تحصیلات خود را ادامه دهند اما توصیه اکید به علاقمندان به تحصیل در این کشور آن است که زبان آلمانی را به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب کنند چراکه آینده شغلی آن ها به این صورت ایمن تر خواهد بود.

در حال حاضر دانشگاه پزشکی وین را می توان به عنوان بهترین دانشگاه در این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی معرفی کرد چراکه در رده بندی جهانی توانسته است جایگاه 145 جهان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان، دانشگاه پزشکی وین رتبه 224 را در اختیار گرفته و این تفاوت جایگاه ها نشان می دهد که رشته فارماکولوژی در این دانشگاه یکی از رشته های قدرتمند به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اتریش

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در اتریش

یکی از بزرگ ترین امتیازاتی که تحصیل در اتریش به همراه دارد، هزینه های اندک تحصیل در این کشور است. دانشجویان خارجی در اتریش نیز شهریه ای را به عنوان هزینه تحصیل به دانشگاه پرداخت نمی کنند و در واقع هزینه تحصیل آن ها در این کشور رایگان است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که دانشجویان موظف به پرداخت هزینه های ثبت نامی خود در دانشگاه های اتریش هستند و این بدان معناست که در آغاز هر ترم تحصیلی مبلغی در حدود 700€ (یورو) از دانشجویان رشته های مختلف دریافت می شود تا هزینه سالانه تحصیل در کشور اتریش را به حدود 1400€ (یورو) برساند.

در سوی دیگر هزینه های زندگی در اتریش نیز در بسیاری از شهرهای این کشور همچون سایر کشورهای اروپایی در حدود 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه است که دانشجویان باید با کنترل هزینه های زندگی خود، دغدغه های مالی تحصیل در خارج از کشور را به حداقل برسانند.

دانشجویان بین المللی در کشور اتریش این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و این امتیاز بزرگی است که به آن ها کمک خواهد کرد تا بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را به عنوان یک دانشجو پوشش دهند. البته دانشجویانی که دارای تخصصی خاص باشند، قادر خواهند بود به درآمد بیشتری دسترسی داشته باشند و در نتیجه بتوانند تمامی هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور را نیز تامین کنند. افرادی که در خوابگاه های دانشجویی اقامت دارند و از وعده های غذایی دانشگاه استفاده می کنند به مراتب با هزینه کمتری برای زندگی خود روبرو می شوند.

درآمد یک فارماکولوژیست در اتریش

سطح درآمد در کشور اتریش از بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است و به همین دلیل بسیاری از افراد تلاش می کنند تا پس از تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی خود را برای کار در اتریش آماده کنند. افرادی که در اتریش دوره آموزش دانشگاهی خود را به پایان رسانده باشند اما یک امتیاز بسیار بزرگ را در اختیار دارند و آن امکان استفاده از فرصت جستجوی کار در این کشور است. دانشجویان پس از دریافت مدرک خود می توانند تا سقف 6 ماه برای کاریابی در اتریش اقامت داشته باشند و در هر زمان که قرارداد کاری خود را به امضا رساندند، قادر خواهند بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کرده و اقامت اتریش را اختیار کنند.

فارماکولوژیست ها در اتریش به درآمد بسیار مناسبی نیز دسترسی خواهند داشت و این یک امر بدیهی در بسیاری از کشورهای جهان برای این افراد است. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در اتریش را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور اتریش

متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در اتریش بیش از 1000€ (یورو) از متوسط درآمد در این کشور بیشتر است و این خود به خوبی نشان دهنده رفاه زندگی این افراد در اتریش است. اگرچه تحصیل در اتریش می تواند به سختی میسر شود اما در صورتی که تمایل به رسیدن به این خواسته را دارید، کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا ایشان شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *