ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در اسکاتلند

رشته هتلداری در اسکاتلند

گسترش صنعت گردشگری باعث شده است تا فعالیت حرفه ای و کار اصولی در هتل ها و مراکز مشابه اهمیت بیشتری بابد. تحصیل رشته هتلداری در اسکاتلند می تواند برای افراد علاقه مند به حوزه گردشگری و کار در هتل های اسکاتلند، گزینه بسیار مناسبی باشد. اسکاتلند یکی از کشورهای اروپایی بوده که با توجه به تاریخ غنی آن، می توان گفت یکی از بهترین مقاصد برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ اروپا می باشد. طی سال های اخیر، توجه توریست ها به کشورهایی هم چون اسکاتلند بیشتر شده و پیشرفت هر چه بیشتر صنعت هتلداری، از ملزومات رضایت گردشگران می باشد و درآمد زایی بالایی را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

در این مقاله که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به سوالات پر تکرار شما عزیزان در مورد تحصیل در اسکاتلند، از جمله موارد زیر، پاسخ داده ایم:

  • تحصیل در اسکاتلند چه هزینه ای را در بر می گیرد؟
  • معتبر ترین دانشگاه های اسکاتلند کدامند؟
  • کلیات رشته هتلداری در اسکاتلند به چه صورت است؟
  • موقعیت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان رشته هتلداری در اسکاتلند کدامند؟

شرایط تحصیل در اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشورهای اروپایی است که در شمال غربی بریتانیا واقع شده و یک سوم شمالی آن را به خود اختصاص داده است. اسکاتلند به همراه ولز، ایرلند شمالی و انگلستان، قلمرو بریتانیای کبیر را تشکیل داده است. پایتخت اسکاتلند ادینبرا نام دارد در حالی که بزرگترین شهر آن از نظر وسعت، گلاسکو می باشد و با در نظر گرفتن حومه، حدود 41 درصد جمعیت این کشور را در خود جای داده است. نظام سیاسی اسکاتلند از بریتانیا مستقل بوده و این کشور بر روی سیستم آموزشی خود نیز تسلط کامل دارد. خدمات بهداشتی و درمانی به طور رایگان انجام می شوند و هم چنین دانشجویان و دانش آموزان اسکاتلندی از پرداخت شهریه معاف می باشند. از نظر اقتصادی، اسکاتلند کشوری مهم و فعال در عرصه جهانی می باشد و شعبه مرکزی یکی از 5 بانک بزرگ جهان، بانک سلطنتی اسکاتلند (RBS)، در پایتخت این کشور قرار دارد.

تحصیل در اسکاتلند به گونه ای عمل کرده است که طی سال های اخیر، هر ترم دانشجویان بسیاری از خارج از کشور جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی اسکاتلند ثبت نام می نمایند. این کشور 15 دانشگاه و تعداد زیادی موسسه آموزش عالی تخصصی وجود دارد که آموزشات با کیفیت و به روز را به دانشجویان ارائه می کنند. زبان اکثر مردم اسکاتلند انگلیسی بوده و در سیستم آموزشی نیز این موضوع به چشم می خورد؛ بنابراین متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی از اسکاتلند در نظر داشته باشند که باید مدرک معتبری دال بر تسلط خود بر زبان انگلیسی ارائه نمایند. شایان ذکر است که کمک هزینه های تحصیلی گوناگونی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در اسکاتلند وجود دارد که افراد واجد شرایط می توانند جهت اخذ آنان درخواست دهند. قابل ذکر است که داشتن مقالات معتبر و رزومه تحصیلی قوی، شانس اخذ پذیرش از اسکاتلند را بالاتر می برد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اسکاتلند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اسکاتلند

رشته هتلداری در اسکاتلند در مقاطع گوناگون ارائه می شود و متقاضیان می توانند برای اخذ پذیرش آن، مدارک لازم را به دانشاه مربوطه ارسال نمایند. همان طور که ذکر شد، اسکاتلند دانشگاه های متعددی داشته که هر کدام در رتبه بندی های سالیانه، رتبه های قابل قبول و درخشانی در میان برترین دانشگاه های جهان کسب می نمایند. یکی از معتبر ترین دانشگاه های اسکاتلند، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) می باشد که در شهر گلاسکو واقع شده است. این دانشگاه چهارمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان در جهان شناخته شده و تاریخ تاسیس آن به سال 1451 میلادی باز می گردد. دانشگاه گلاسکو کتابخانه ای غنی در اختیار داشته و دانشکده های متنوعی را در بر می گیرد که علاوه بر رشته هتلداری، رشته های تحصیلی متعدد دیگری را نیز به دانشجویان ارائه می کنند.

در حال حاضر جمعیت دانشجویان این دانشگاه 31000 نفر اعلام شده است:

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداریرتبه در اسکاتلند
University of Glasgow1
Robert Gordon University2
Edinburgh Napier University School of Management3
School of Marketing, Tourism and Languages4

دوره های برتر در رشته هتلداری در اسکاتلند

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته هتلداری در اسکاتلند هستند، باید قبل از ورود به این کشور با دوره های برتر در این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند پذیرش خود در دانشگاه های این کشور مواجه خواهند شد. البته لازم به ذکر است که، برنامه هایی که به عنوان بخشی از دوره های رشته هتلداری در اسکاتلند دنبال می شوند، بسته به دانشگاه و برنامه درسی دانشجویان در این کشور متفاوت خواهد بود.

اما به طور کلی دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که موضوعات فرعی مانند موارد زیر را برای تحصیل این رشته تحصیلی انتخاب کنند:

دوره های برتر در رشته هتلداری در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته هتلداری در اسکاتلند

طبق سیاست های دولت اسکاتلند، تمامی هزینه های تحصیل دانشجویان اسکاتلندی پرداخت خواهند شد و این افراد از امتیاز تحصیلات رایگان بهره مند می شوند؛ در کنار آن، دانشجویان سایر بخش های بریتانیا و خارج از اتحادیه اروپا ملزم به پرداختن شهریه بوده که این مبلغ برای دانشجویان کشورهای خارجی، تا حد زیادی بالاتر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اسکاتلند، بازه ای معادل با 10000£ الی 38000£ (پوند) برابر با $14000 الی $50000 (دلار آمریکا) را شامل می شود. هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در اسکاتلند اندکی پایین تر بوده و به طور میانگین، مبلغی برابر با 8900£ (پوند) برای دانشجویان بین المللی را در بر دارد.

هزینه های ذکر شده عموما با توجه به نوع دانشگاه متفاوت بوده و متقاضیان جهت کاهش هزینه های تحصیل خود می توانند از کمک هزینه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت اسکاتلند استفاده نمایند:

مقایسه هزینه ماهیانه زندگی در اسکاتلند و انگلستان

فرصت های شغلی رشته هتلداری در اسکاتلند

به طور کلی، فارغ التحصیلان حوزه هتلداری به مشاغل حوزه گردشگری و مرتبط با هتل ها و اماکن اقامتی وارد می گردند. در اسکاتلند نیز علاقه مندان می توانند در هتل ها اشتغال یافته و از این طریق، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری اسکاتلند تبدیل نمایند. به طور میانگین، فعالیت در بخش های هتلداری در اقصی نقاط جهان شغلی پردرآمد به شمار می رود که این موضوع با توجه به میزان توریست وارد شده به کشور مورد نظر افزایش می یابد. آمار گردشگرانی که به اسکاتند سفر می کنند در هر سال افزایش یافته که تاثیرات آن بر اقتصاد اسکاتلند و اشتغال زایی، به خصوص در حوزه هتلداری، قابل توجه است. علاقه مندن به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی یا کاری به اسکاتلند، می توانند با کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات کلیدی در باب رشته هتلداری در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته هتلداری در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته هتلداری در اسکاتلند انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ با توجه به پایین بودن هزینه تحصیل در اسکاتلند، تحصیل رشته هتلداری در این کشور بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • طول دوره تحصیل رشته هتلداری در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته هتلداری در اسکاتلند که منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این رشته تحصیلی می شود، حدود 3 تا 4 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *