ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در گرجستان

رشته پرتودرمانی در گرجستان

شرایط تحصیل در رشته پرتودرمانی در گرجستان به مانند اکثر رشته های مرتبط با علوم پزشکی چندان مناسب نیست و این یک چالش جدی است. بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور از ایران، تلاش می کنند تا گرجستان را به عنوان یکی از کشورهای نزدیک به ایران برای تحصیل خود انتخاب کنند در حالی که چنین مسیری نمی تواند در نهایت به موفقیت بیانجامد چراکه آنچه بیش از این اهمیت دارد، شرایط آموزش و کیفیت دانشگاهی است که دانشجویان در آن تحصیل خواهند کرد. در گرجستان شرایط مناسبی برای تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی وجود ندارد و این مسئله می تواند آینده کاری دانشجویان کنونی را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در عصر حاضر با کیفیت بسیار مناسبی در دانشگاه های شناخته شده جهان ارائه می شود اما شرایط در کشور گرجستان به صورت قابل توجهی متفاوت است. باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان خارجی در گرجستان شرایط نسبتا سختی برای رسیدن به کار دانشجویی خواهند داشت و با توجه به کیفیتی که تحصیل در این کشور به همراه دارد، می توان گفت که گرجستان برای تحصیل در این رشته چندان مناسب نیست. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته پرتودرمانی در گرجستان را به عنوان یک رشته مهم در دنیای امروز مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های گرجستان در رشته پرتودرمانی از اعتبار بالایی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در کشور گرجستان برای پرتودرمانگرها چگونه است؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در گرجستان

افرادی که در گرجستان قصد ادامه تحصیل دارند باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های محدودی در این کشور برای تحصیل در رشته پرتودرمانی وجود دارد و این مسئله می تواند رقابت برای دریافت پذیرش در این کشور را بسیار سخت کند. در حال حاضر دانشگاه تفلیس بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته پرتودرمانی است و دانشجویان می توانند با تحصیل در این دانشگاه به استانداردهای لازم نزدیک تر شوند.

باید در نظر داشت که هیچ یک از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی به رتبه های مناسب دست پیدا نکرده اند و این مسئله می تواند منجر به آن شود که دانشجویان در آینده کاری خود، برای پیدا کردن کار در سایر کشورهای جهان دچار مشکل شوند چراکه مدرک دریافتی آن ها از گرجستان مورد پذیرش وزارت بهداشت ایران نیز قرار ندارد و این مسئله می تواند منجر به فشار بیشتر به دانشجویان شود.

زبان تحصیل در کشور گرجستان برای دانشجویان خارجی در این رشته انگلیسی است و این تنها حسن تحصیل در این کشور برای دانشجویان است. طول دوره تحصیل در رشته پرتودرمانی نیز به مانند اکثر کشورهای جهان 4 سال خواهد بود و پس از این دوره دانشجویان می توانند مدرک تحصیلی خود را برای ورود به بازار کار نیز استفاده کنند.

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در گرجستان

برخلاف بسیاری از باورهای عمومی موجود در رابطه با هزینه های مربوط به تحصیل در گرجستان، باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به شرایط زندگی در این کشور، می توان گفت که گرجستان یکی از کشورهای پرهزینه جهان برای تحصیل است. بر اساس قانون امکان کار ضمن تحصیل در گرجستان برای دانشجویان وجود دارد اما باید به این نکته اشاره کرد که برای کار در این کشور، دانشجویان باید به زبان گرجی تسلط داشته باشند و این مسئله به صورت نادر پیش می آید که یک دانشجوی خارجی بتواند به زبان گرجی تسلط نشان دهد.

هزینه زندگی در گرجستان نیز نسبتا کم است و می توان آن را به طور تقریبی با شرایط زندگی در تهران مشابه دانست. در حال حاضر می توان گفت که با توجه به کیفتی آموزش در این کشور، هزینه های پرداختی در گرجستان چندان منطقی نیست. متوسط هزینه های سالیانه تحصیل رشته پرتودرمانی در گرجستان به شرح گراف زیر است.

متوسط هزینه های سالیانه تحصیل رشته پرتودرمانی در گرجستان

شرایط کار یک پرتودرمانگر در گرجستان

بسیاری از دانشجویان پس از آنکه در گرجستان تحصیل خود را به پایان رساندند، به خوبی با شرایط زندگی در این کشور آشنا می شوند و اکثرا تصمیم می گیرند تا این کشور را به مقصد کشوری بهتر و مناسب تر ترک کنند. شرایط کار برای رادیوتراپیست ها در گرجستان بسیار مناسب است و آن ها می توانند به طور متوسط 19000GEL (لاری) در ماه درآمد داشته باشند و از این طریق زندگی خود را با کیفیت سازند.

با این حال شرایط زندگی در این کشور به گونه ای نیست که انتظار داشت فردی قصد داشته باشد این کشور را به عنوان مقصد دائمی زندگی خود انتخاب کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پروسه مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *