ویزای تحصیلی

رشته پرتودرمانی در کلمبیا

رشته پرتودرمانی در کلمبیا

انتخاب تحصیل رشته پرتودرمانی در کلمبیا در منطقه آمریکای جنوبی برای افرادی که رزومه قوی در اختیار ندارند، یک انتخاب مناسب است. افرادی که کلمبیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، نباید انتظار داشته باشند که کیفیت آموزش در این کشور به شدت بالا باشد و آن ها بتوانند در آینده کاری خود امتیازات بسیار زیادی به دست آورند. با این حال باید توجه داشت که کلمبیا یکی از معدود کشورهایی است که تحصیل در آن از کفیت مناسبی در آمریکای جنوبی برخوردار است و امروزه یکی از بهترین کشورهای این منطقه برای تحصیل به حساب می آید و بسیاری از دانشگا هاهی آن توانسته اند رتبه های عالی به دست آورند.

رشته پرتودرمانی به عنوان یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی مرتبط با علوم پزشکی، امروزه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است چراکه بازار کار این رشته به شدت با کمبود نیروی کار روبرو است و افراد تاثیرگذار در این زمینه تلاش می کنند تا افراد بیشتری را جذب این حرفه کرده و شرایط مناسب تری را برای بازار کار ایجاد کنند تا ارائه خدمات در این زمینه نیز با سهولت بیشتری انجام گیرد. ساده بودن ورود و همینطور مدت زمان کمتر تحصیل در این رشته یکی از مهم ترین جذابیت های آن است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در کلمبیا پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های کلمبیا در این رشته شرایط مناسبی در اختیار دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار خارجی در این حوزه کار کرد؟

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در کلمبیا

همه افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارند، باید در یک آزمون سراسری شرکت کرده و در صورتی که در رقابت با سایر افراد واجد شرایط شناخته شوند، می توانند وارد دانشگاه شوند و این رشته را مطالعه کنند. با این حال در رشته پرتودرمانی، که وابسته به علوم پزشکی است، شرایط متفاوت است و تنها برخی از دانشگاه های جهان با برگزاری آزمون های ورودی، اقدام به انتخاب دانشجویان مورد نظر خود می کنند.

در کلمبیا، کمتر می توان آزمون های ورودی را برای پذیرش دانشجویان خارجی مشاهده کرد و این شاید یکی از معدود امتیازاتی باشد که تحصیل در این کشور به همراه دارد. دانشگاه های محدودی در این کشور توانسته اند رتبه های بین المللی در رشته پرتودرمانی به دست آورند و این مسئله ممکن است رقابت برای رسیدن به صندلی این دانشگاه ها را دشوارتر از گذشته کند. باید در نظر داشت که امروزه نام 2 دانشگاه کلمبیایی در نیمه پایینی رتبه بندی رشته پرتودرمانی دیده می شود که عبارتند از:

  • دانشگاه آنتیکوئیا در رتبه 862
  • دانشگاه ملی کلمبیا در رتبه 905

هر دو دانشگاه در بین 40 دانشگاه برتر آمریکای لاتین قرار دارند و این مسئله نشان از مناسب بودن شرایط تحصیل در این دو دانشگاه در میان دانشگاه های آمریکای جنوبی دارد.

شرایط دریافت پذیرش رشته پرتودرمانی در کلمبیا

هزینه تحصیل رشته پرتودرمانی در کلمبیا

مهاجرت به کلمبیا از طریق تحصیل، یکی از راه هایی است که برای ورود به این کشور می توان از آن بهره برد ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که هزینه های ورود به این کشور از طریق تحصیل بسیار بیشتر از مهاجرت از طریق کار است اما احتمال مهاجرت از طریق تحصیل به مراتب بیشتر است.

کلمبیا یکی از کشورهای کم هزینه برای مهاجرت تحصیلی به ویژه در رشته های علوم پزشکی است ولی با توجه به کیفیتی که تحصیل در دانشگاه های این کشور دارند، می تواند هزینه های پرداختی را نسبتا عادلانه دانست. در حال حاضر، می توان هزینه های زندگی و تحصیل یک دانشجوی خارجی در رشته پرتودرمانی در این کشور را به شرح زیر تعریف کرد.

هزینه های کلی تحصیل رشته پرتودرمانی در کلمبیا

در کلمبیا دانشجویان اجازه کار خارج از محوطه دانشگاه را نخواهند داشت و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان به سرعت در این کشور بتوانند به کار دست پیدا کنند. از طرف دیگر، دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز بسیار محدود است.

شرایط کار یک پرتودرمانگر در کلمبیا

افرادی که به عنوان یک پرتودرمانگر قصد ورود به کشور کلمبیا را دارند، باید مسیری نسبتا طولانی را طی کنند ولی شرایط برای افرادی که در همین کشور تحصیل کرده باشند کاملا متفاوت است و آن ها می توانند به راحتی به عنوان نیروی کار، فعالیت خود در این کشور را آغاز کنند. دسترسی به حدود 13500000COP (پزوی کلمبیا) در ماه برای پرتودرمانگرهای خارجی، آن ها را به یکی از افراد با وضعیت مالی مناسب در جامعه تبدیل خواهد کرد. با همه این تفاسیر نمی توان کلمبیا را به عنوان مقصدی مطمئن و مناسب برای مهاجرت معرفی کرد و به همین دلیل است که توصیه می شود با با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *