مهاجرت

شرایط ویزای همراه اسپانیا

شرایط ویزای همراه اسپانیا

یکی از دغدغه های متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور اسپانیا را دارند در رابطه با شرایط ویزای همراه اسپانیا و چگونگی اخذ آن می باشد. برای مهاجرت به کشور اسپانیا راه ها و روش های گوناگونی مانند: مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری، تولد فرزند و ازدواج با تبعه اسپانیا وجود دارد. متقاضیان باید با توجه به شرایط خود بهترین راه را برای مهاجرت انتخاب کنند و پس از آن باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای همراه اسپانیا انجام دهند. با توجه به اینکه کشور اسپانیا یکی از گزینه های متقاضیانی می باشد که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی شرایط ویزای همراه اسپانیا بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • آیا می توان در اسپانیا از امکان دریافت ویزای همراه بهره برد؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه در کشور اسپانیا چیست؟
  • چه کسانی می توانند ویزای همراه کشور اسپانیا را به دست آورند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در کشور اسپانیا چیست؟
  • محدودیت های ویزای همراه اسپانیا کدامند؟

شرایط ویزای همراه با استفاده از ویزای تحصیلی اسپانیا

مهاجرت ار طریق تحصیل در اسپانیا یکی از راه های رایج و پر مخاطب برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود. با توجه به دانشگاه های معتبر در این کشور هر ساله افراد زیادی تلاش می کنند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل کسب کنند. همچنین نرخ پایین شهریه های دانشگاه ها یکی از عوامل جذابیت این کشور برای ادامه تحصیل است. اما یکی از دغدغه های متقاضیان در رابطه با شرایط اقامت همراهانشان است. طبق قوانین کشور اسپانیا دانشجویان تمام وقت می توانند برای همسر خود ویزای همراه دریافت کنند، همچنین اگر فردی دارای فرزند باشد می تواند ویزای همراه برای فرزندان خود نیز دریافت کند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای همسر دانشجو در کشور اسپانیا به شرح ذیل است.

  • ارائه پاسپورت معتبر و مدت دار
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک شناسایی
  • سند ازدواج (اصل و ترجمه سند)
  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه (متقاضی اصلی باید گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر را ارائه کند تا مشخص شود دانشجو تمام وقت کشور اسپانیا است)
  • گواهی تمکن مالی (متقاضی اصلی باید اثبات نماید که در طول اقامت در کشور اسپانیا می تواند هزینه های زندگی همسر خود را پرداخت کند
  • ارائه رزرو از بلیط رفت و برگشت
  • گواهی صحت پزشکی
  • مدرک عدم سوء پیشینه تایید شده
  • پرداخت هزینه ویزا و ارائه رسید آن

شرایط ویزای همراه با استفاده از ویزای تحصیلی اسپانیا

مهاجرت کاری و شرایط ویزای همراه اسپانیا

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کشور اسپانیا که دارای مخاطبان زیادی می باشد، مهاجرت کاری به اسپانیا است. متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد کار در کشور اسپانیا را دارند باید در اولین قدم از طریق راه هایی مانند: وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی منتشر شده به دنبال شغل مورد نظر خود باشند. پس از آنکه فرد موفق به اخذ دعوت نامه شغلی شد باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار اسپانیا انجام دهد، به این منظور لازم است متقاضی درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور اسپانیا اعلام کند. یکی از مزایای مهاجرت کاری به کشور اسپانیا این است که فرد می تواند ویزای همراهان این کشور را برای همسر و فرزندان خود دریافت کند و به همراه آن ها در کشور اسپانیا اقامت داشته باشد. لازم به ذکر است نرخ بیکاری تقریبا 13% اسپانیا در سال 2023 شرایط پیدا کردن کار و همچنین اخذ مجوز استخدام نیروی خارجی را بسیار دشوار نماید.

همراهان فرد می توانند پس از اقامت در این کشور با دریافت مجوز کار یا مجوز تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند و یا در مدارس و دانشگاه های اسپانیا ادامه تحصیل دهند. برای اطلاع از شرایط کار در کشور اسپانیا به مطالعه مقاله مهاجرت از طریق کار در اسپانیا اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط کار در این کشور کسب می کنید.

شرایط اقامت اعضای خانواده برای سرمایه گذاران در اسپانیا

یکی از راه های مهاجرت به کشور اسپانیا برای متقاضیان واجد شرایط که دارای سرمایه اولیه می باشند، سرمایه گذاری در این کشور است. برای سرمایه گذاری در کشور اسپانیا راه های مختلفی وجود دارد مانند: 1. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، 2. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، 3. خرید اوراق قرضه، 4. خرید درصدی از سهام شرکت اسپانیایی و 5. داشتن سپرده بانکی در یکی از بانک های کشور اسپانیا. متقاضیان باید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری در کشور اسپانیا انتخاب کنند. متقاضیان می توانند برای بررسی شرایط سرمایه گذاری در این کشور ویزای توریستی اسپانیا را دریافت کنند و به این کشور سفر کنند. برای اطلاع از چگونگی اخذ ویزای توریستی این کشور به مقاله ویزای توریستی اسپانیا رجوع کنید.

پس از گذشت 12 ماه از سرمایه گذاری در کشور اسپانیا متقاضیان می توانند در هنگام تمدید اعتبار ویزا، ویزای همراه را برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال دریافت کنند. لازم به ذکر است افرادی که دارای ویزای طلایی هستند می توانند برای فرزندان مجرد خود با هر سنی ویزای همراه دریافت کنند. پس از گذشت 5 سال از سرمایه گذاری در کشور اسپانیا متقاضی می تواند برای خود و اعضای خانواده اقامت دائم این کشور را دریافت کند و پس از گذشت 5 سال از دریافت اقامت دائم اسپانیا فرد می تواند تابعیت و پاسپورت اسپانیا را دریافت کند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه اسپانیا کسب کردید، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت و دریافت ویزای همراه در کشورهای مختلف جهان با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *