ویزای تحصیلی

شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان

شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان

موسسه سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو قصد دارد اطلاعات مختصری در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان در اختیار متقاضیان قرار دهد. در سال 1962 عثمان حمدی بیگ با ساختن یک ساختمان در موزه باستان شناسی شروع به کار کرده است. در سال های بعد این موسسه گسترش یافت و پیشرفت کرد. دو مدرسه فنی و حرفه ای در دانشگاه هنر و معمار سینان وجود دارد. در یکی از این مدارس برنامه ترمیم معماری و در مدرسه دیگری برنامه های نساجی ارائه می شود.

  • نمره مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه معمار سینان چیست؟
  • جایگاه علمی این دانشگاه در چه شرایطی قرار دارد؟
  •  دانشکده های موجود در دانشگاه معمار سینان کدامند؟

ویژگی و شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان

دانشگاه سینان در دنیا توانسته رتبه 4708 را کسب نماید و در رتبه کشوری مقام 76 به خود اختصاص داده است. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید باید از شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان اطلاع داشته باشید و با آگاهی قبلی اقدامات لازم را انجام دهید. اگر می خواهید تحصیل در این دانشگاه را تجربه کنید تا پایان با ما همراه باشید.

دانشگاه معماری سینان در ماه فوریه سال 2002 به عنوان دانشگاهی وابسته به ریاست جمهوری کشور ترکیه تاسیس شد و آغاز به کار کرد. ادارات و آکادمی های مختلف کار خود را با هماهنگی دفتر کار انجام میدهند. این دفتر کار با شبکه های دانشگاهی BSUN، انجمن اروپایی هنرهای زیبایی، انجمن محافظه کاران اروپا، برنامه های آموزشی در اتحادیه اروپا همکاری دارند. این دانشگاه علاوه بر توافق نامه اراسموس با دانشگاه هایی در اروپا پروتکل هایی جهت همکاری با دانشگاه های بزرگ و معتبر در دنیا دارد. دانشجویان خارجی و بین المللی هزینه های کمی را برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت می نمایند و شهریه با توجه به رشته های مختلف متفاوت می باشد.

دانشجویانی که موفق شوند پذیرش دانشگاه های دولتی را دریافت کنند هزینه های کمتری را نسبت به شهریه های دانشگاه های خصوصی ترکیه پرداخت می کنند. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی دانشجویان باید 20000$ (دلار) پرداخت نمایند. دانشجویان دانشگاه های دولتی برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مبلغی بین 1500$ تا 6000$ (دلار) بپردازند.

دانشکده های دانشگاه سینان ترکیه

یکی از قدیمی ترین دانشگاه هایی که در زمینه آموزش معماری فعالیت دارند دانشگاه معماری سینان می باشد. این دانشگاه در سال 1982 میلادی به دانشگاه مرمره استانبول وابسته بوده است. این دانشگاه دارای سیزده دانشکده می باشد.

دانشکده های دانشگاه معمار سینان جهت تحصیل در ترکیه عبارتند از:

  • دانشکده طراحی
  • دانشکده فیلم های متحرک
  • دانشکده محصولات صنعتی
  • دانشکده عکاسی
  • دانشکده مجسمه سازی
  • دانشکده هنرهای تجسمی
  • دانشکده هنر سنتی ترکیه
  • دانشکده طراحی داخلی
  • دانشکده هنر نساجی/ دانشکده سینما و تلویزیون
  • دانشکده نقاشی و هنرهای نجسمی
  • دانشکده سرامیک و شیشه
  • دانشکده موسیقی

بررسی شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان

بررسی شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان

دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند باید بدانند که شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان به این صورت می باشد که متقاضیان می توانند از دو راه اقدامات لازم را انجام دهند. دانشجویان ترکیه باید در آزمون در نظر گرفته شده شرکت نمایند. دانشجویان خارجی و بین المللی باید حداقل نمرات را در آزمون SAT و GRE کسب نمایند. کسب نمره در این آزمون ها برای دانشجویان خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است.

دانشگاه سینان متقاضیان را از موسساتی می پذیرد که در قراردادهای بین المللی موسسه اراسموس توافق نامه دارند. دانشجویان اراسموس برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید در سیستم آنلاین برای ورود دانشجویان ثبت نام کنند. پس از ارائه رضایت اداره روابط بین المللی بخش مربوطه در خواست فرد را ارزیابی می کند. پس از قبولی درخواست نامه رسمی برای فرد ارسال می شود.

شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان در مقطع کارشناسی

شرایط پذیرش در دانشگاه معمار سینان بسته به مقطع مورد نظر دانشجویان متفاوت خواهد بود، به ویژه در مقطع کارشناسی نسبتا دشوار تر می باشد. زیرا مدرک کارشناسی در دانشگاه معمار سینان اولین مدرک آموزش عالی در این موسسه آموزشی محسوب می شود. که می توان آن را به صورت یک مدرک یا یک رشته اصلی و سایر رشته های فرعی و همچنین به عنوان مدرک مشترک دنبال کرد. به طور کلی پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه معمار سینان ترکیه مستلزم داشتن دیپلم دبیرستان یعنی تحصیلات 2+10 است. با این حال قانون دانشگاه معمار سینان بیان می کند که، یک دانش آموز باید 13 سال تحصیلات خود را بگذراند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه معمار سینان عبارت اند از:

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه معمار سینان

آموزش در دانشگاه معمار سینان

در دانشگاه هنر سینان برنامه های اراسموس توسط دفاتر بین المللی در سطح موسسه ای اداره می شوند. دفتر بین المللی مسئولیت هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • اطلاعیه ها
  • نامه های درخواست
  • انتخاب کردن دانشجویان
  • جا به جا کردن دانشجوها
  • درخواست ورود به دانشگاه دانشجویان

دانشجویان مبادله ای اراسموس که تمایل دارند در دوره های دانشگاه شرکت کنند پذیرفته خواهند شد. در صورتی که فرد شرایط لازم را داشته باشد به عنوان دانشجویان ورودی اراسموس شناخته می شوند، این موضوع در اساس نامه دفتر روابط بین المللی به عنوان MSGSU تعریف شده است. دانشجویان مبادله ای باید این نکته را در نظر بگیرند که برای دریافت ویزا دانشجویی باید به کنسولگری کشور ترکیه در کشورشان مراجعه نمایند و اقدامات لازم را انجام دهند. این دانشجویان باید از اداره رسمی کشور ترکیه مجوز اقامت کسب نمایند. این مجوز باید در کمتر از 30 روز دریافت شود. دفتر روابط بین المللی به دانشجویان کمک می کند تا مجوزهای لازم را کسب نمایند.

هزینه زندگی در استانبول

استانبول محل استقرار دانشگاه معمار سینان می باشد و شاخص هزینه زندگی در این شهر دانشجوئی ترکیه بسیار بالا است. جالب است بدانید که شاخص هزینه زندگی در همین استانبول نیز حدود 57% پایین تر از تهران است. طبق آخرین آمارها متوسط هزینه زندگی در این شهر برای هر دانشجو حدود 800$ (دلار) اما در شهرهای کوچک ترکیه حدود 500$ (دلار) می باشد.

جدول زیر نشانگر برخی از هزینه های زندگی دانشجوئی در استانبول سال 2024 است که مشاهده می فرمائید:

آیتم هاهزینه به لیر
شیر 1 لیتر5.27TL
1 کیلو گوشت گوساله68.51TL
یک عدد نان تازه2.62TL
یک کیلو برنج سفید10.91TL
تخم مرغ (12 تایی)10.62TL
بلیط یکطرفه3.50TL
یک کیلو گوشت مرغ41.12TL
یک کیلو گوشت گاو68.28TL
یک واحد آپارتمان تک خواب در وسط شهر2287.88TL
یک واحد آپارتمان تک خواب در حومه شهر1320.60TL

سایر شرایط جهت اخذ پذیرش از دانشگاه معمار سینان

در ادامه قصد داریم به شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان بپردازیم. دانشجو باید بیمه مسافرتی را دریافت نماید که طول دوره آموزشی اش را پوشش دهد. کلینیکی که در دانشگاه معماری سینان وجود دارد فقط درمان های سرپایی را پوشش می دهد. دانشگاه در هر سال تعدادی از دانشجویان را برای دوره های مشخصی در دانشگاه تحت پوشش قرار می دهند. تمامی مدارک باید به زبان ترکی و یا زبان انگلیسی ترجمه شوند و به دانشگاه ارسال شود. در مقاله فوق اطلاعات و مطالبی را در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان به نگارش در آورده ایم. اگر بعد از مطالعه این مقاله، در خصوص مهاجرت به ترکیه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید به صورت تلفنی و یا حضوری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا شرایط پذیرش در دانشگاه معمار سینان دشوار است؟ شرایط پذیرش در دانشگاه معمار سینان ترکیه به نسبت اغلب دانشگاه های مدرن اروپایی بسیار ساده تر و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان برای اتباع کشورهای ثالث چگونه است؟ شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه، برای اتباع کشورهای ثالث یا غیر اروپایی بسیار دشوارتر خواهد بود، زیرا از بورکراسی های اداری گسترده ای برای دانشجویان غیر اروپایی استفاده می کنند.
4.3/5 - (9 امتیاز)

6 دیدگاه برای “شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان

  1. نانا گفت:

    سلام خسته نباشید . من سال دهم طراحی داخلی هستم و متاسفانه بن دلیلی مشکلاتی نتونستم برای ترم اول خوب عمل کنم میخواستم بدونم با توجه به اینکه تا دو سال دیگه تومر و تافل میگیرم و کار با نرم افزارمم قوی هست و میتونم آزمون یوس رو به خوبی شرکت کنم اگر در سال یازدهم و دوازدهم نمرات خیلی خوبی داشته باشم سال دهمم تاثیر منفی میزاره روی پذیرشم در دانشگاه معمار سینان؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نگرانی شما فعلا نمی تونه چندان اثرگذار باشه.
      در دو سال پیش رو و ترم آخر امسال عملکرد بهتری داشته باشید و تلاش کنید که برای آزمون یوس هم آماده باشید.

  2. Anika گفت:

    چه مدارکی را باید ترجمه کنیم؟
    آیا میتوان بجای این که آزمون SAT و GREبدهیم از مدرک دیپلم استفاده کنیم ؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع در این زمینه مقاله رو مطالعه فرمائید و سپس با ما تماس بگیرید

  3. ?Budbud? گفت:

    ممنون از اطلاعات عالیتون??

  4. Dd گفت:

    ممنون از اطلاعات عالیتون??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *