ویزای تحصیلی

مدارس ایرانی ایتالیا

مدارس ایرانی ایتالیا

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی ایتالیا به دلیل خیل عظیم مهاجرت ایرانیان به این کشور در سال های اخیر، اهمیت چشمگیری پیدا کرده است. بنا به دلایل مختلف، تمایل به تحصیل در مدارس ایرانی در خارج از کشور به صورت قابل توجهی کم شده است و همین مسئله اعزام معلمان از ایران را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. در حال حاضر در ایتالیا نیز مدارس ایرانی محدودی را در خود جای داده است و به همین دلیل دانش آموزان مسیر نسبتا دشوارتری برای دریافت پذیرش در این مدارس دارند مگر آنکه از نظر موقعیت مکانی در شهرهایی زندگی کنند که این مدارس فعالیت دارند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که در دو شهر این کشور امکان تحصیل در مدارس ایرانی وجود دارد.

دانش آموزان خارجی برای این که بتوانند تحصیل در مدارس بین المللی را تجربه کنند باید ویزای تحصیلی داشته باشند مگر اینکه به عنوان همراه، با خانواده خود به ایتالیا مهاجرت کرده باشند. فرایند ورود به این کشور برای ایرانیان بسیار مناسب است و می توان گفت که انتظار می رود در سال های آینده، دانش آموزان ایرانی بیشتری در این کشور شروع به تحصیل کنند. از همین رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس ایرانی در ایتالیا خواهند پرداخت تا اطلاعات تازه در این رابطه را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در مدارس ایرانی ایتالیا چیست؟
  • آیا مدارس ایرانی ایتالیا کیفیت بالایی برای تحصیل دارند؟
  • بهترین مدارس ایرانی در ایتالیا کدامند؟
  • امکانات مدارس ایرانی ایتالیا چگونه است؟

معرفی مدارس ایرانی در ایتالیا

یکی از چالش هایی که شهروندان ایرانی در خارج از کشور با آن روبرو هستند، به دست آوردن راهی برای تحصیل فرزندان خود در این کشور است. گاهی به این دلیل که فرد تمایل دارد پس از دوره ای به کشور خود بازگردد یا این که به تازگی وارد کشوری شده و فرزندش تسلط به زبان خارجی ندارد، برای کاهش فشار، مدارس ایرانی را انتخاب می کنند. این مدارس کلاس های ویژه برای یادگیری زبان های بومی در نظر می گیرند و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد ارزشمند باشد.

در حال حاضر در ایتالیا دو مدرسه ایرانی وجود دارد که عبارتند از:

  • مدرسه دولتی شهید باهنر رم
  • مدرسه جمهوری اسلامی ایران در میلان

معرفی مدارس ایرانی در ایتالیا

معرفی مدرسه جمهوری اسلامی ایران در میلان

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در میلان یکی از مدارس دولتی ایرانی در خارج از کشور است که امکان تحصیل در مقطع دبستان تا دبیرستان را برای دانش آموزان فراهم می کند. دبستان این مجموعه در سال 1360 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و این مسئله نشان دهند قدمت اهمیت تحصیل ایرانیان در این کشور بوده است. در حال حاضر در حدود 190 دانش آموز ایرانی در این مدرسه در حال تحصیل هستند.

مدرسه دوره اول دبیرستان این مجموعه در سال 1378 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است و در حال حاضر 276 دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند. به طور متوسط در هر کلاس درس که به صورت مختلط برگزار می شوند، 9 دانش آموز در حال تحصیل است.

مقطع دوم دبیرستان در این مدرسه نیز در شاخه نظری اقدام به پذیرش دانش آموز می کند. این مدرسه در سال 1382 احداث شده است و جدیدترین مدرسه ایرانی در این شهر به حساب می آید. 104 دانش آموز ایرانی در سال گذشته دوره تحصیلی خود را در این مدرسه به پایان برده اند.

مدرسه شهید باهنر رم از مدارس ایرانی ایتالیا

مدرسه شهید باهنر رم تنها در دو مقطع دبستان و متوسطه دوم اقدام به جذب دانش آموز می کند و به همین دلیل می توان این را یک چالش اساسی برای ساکنان این شهر در نظر گرفت. در حال حاضر دبستان شهید باهنر در این شهر 364 دانش آموز دختر و پسر را در خود جای داده است و در دبیرستان این شهر نیز 182 نفر در حال تحصیل هستند.

از جمله مهم ترین ویژگی های این مدرسه می توان به نکات زیر اشاره داشت:

ویژگی های مدرسه شهید باهنر رم

افرادی که مهاجرت به ایتالیا را تجربه کرده اند، به زبان ایتالیایی برای زندگی در این کشور نیاز خواهند داشت و این مدرسه دوره های فشرده آموزش زبان ایتالیایی را نیز ارائه می کنند و دانش آموزان می توانند با توجه به توانمندی های خود در این زمینه نیز تخصص به دست آورند. باید در نظر داشت که این یکی از مزیت هایی است که می تواند دانش آموزان را آماده کند تا در مدارس دولتی این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و شرایط بهترین برای ورود به دانشگاه های ایتالیایی داشته باشند.

خانواده هایی که در مسیر مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکایی، اقیانوسیه یا آسیایی قرار دارند، باید پیش از مهاجرت خود به این کشور برنامه ریزی دقیقی برای تامین شرایط تحصیل فرزند خود در این کشور داشته باشند تا در این مسیر مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نشوند. در این رابطه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *