مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به لوکزامبورگ

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به لوکزامبورگ

آمار مهاجرت اتباع افغانستان به کشورهای مختلف در سال های اخیر رو به صعود بوده است. به دلیل محبوبیت کشور لوکزامبورگ برای مهاجرت، بخصوص مهاجرت تحصیلی، شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به لوکزامبورگ یکی از موارد مورد توجه می باشد. کشور لوکزامبورگ به دلیل تامین رفاه بالا برای شهروندان خود یکی از ایده آل ترین مقاصد جهت مهاجرت می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است به سوالاتی در زمینه مهاجرت اتباع افغانستان یه این کشور، از جمله سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • روش های مهاجرت به کشور لوکزامبورگ برای اتباع افغانستان کدامند؟
  • برای مهاجرت به لوکزامبورگ چه محدودیت هایی برای افغانستانی ها وجود دارد؟
  • بهترین راه مهاجرت به این کشور برای شهروندان غیر اروپایی چیست؟
  • آیا اخذ تابعیت این کشور از طریق ازدواج برای اتباع افغانستان امکان پذیر است؟
  • چگونه می توان از طریق تحصیل به کشور لوکزامبورگ مهاجرت کرد؟

شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ

لوکزامبورگ با داشتن جمعیتی حدود 613000 نفر، یکی از کوچک ترین کشورهای غرب اروپا محصوب می شود که بالاترین درآمد سالیانه در بین کشورهای دنیا را دارد. پایتخت این کشور، شهر لوکزامبورگ می باشد که هم زمان بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. لوکزامبورگ با کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان مرز مشترک دارد. مردم این کشور به زبان های آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی نیز صحبت می کنند. درصد بالایی از مردم لوکزامبورگ مسیحی و پیرو شاخه کاتولیک هستند . واحد پول این کشور تا قبل از سال 2002 فرانک لوکزامبورگ بود که در این سال به یورو تغییر پیدا کرد. به دلیل رفاه بالای ساکنین این کشور، یک مقصد مناسب برای مهاجرت محسوب می شود و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق روش های زیر امکان پذیر است:

  • از طریق اخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق کار
  • از طریق سرمایه گذاری در این کشور
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یک تبعه این کشور

نمودار رشد نرخ مهاجرت به لوکزامبورگ

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به لوکزامبورگ از طریق کار

مهاجرت کاری به لوکزامبورگ و اخذ ویزای کاری این کشور نیز برای اتباع افغانستان امکان پذیر است؛ اگرچه ممکن است این روش کمی دشوار باشد. فرصت های شغلی کشور لوکزامبورگ در صورت عدم وجود فرد مورد نظر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به افرادی خارج از کشورهای این حوزه تعلق می گیرد. قبل از اقدام برای اخذ ویزای کاری این کشور فرد ابتدا باید یک پیشنهاد کاری و یا قرارداد از سوی یک کارفرمای تایید شده در این کشور دریافت کند.

میزان درآمد ماهیانه و شرایط کاری نیز باید در قرارداد ذکر شده باشد. برای دریافت پیشنهاد کاری این کشور باید از روزمه کاری بسیار قوی و مهارت بالا در حوزه تحصصی مربوطه برخوردار بود و این موضوع مهاجرت از این طریق را کمی دشوار کرده است. افرادی که قصد مهاجرت کاری با این کشور را دارند باید مهارت های خود را در زمینه شغلی و تخصصی افزایش دهند تا شانس خود را در این حوزه بالاتر ببرند.

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به لوکزامبورگ از طریق تحصیل

اتباع افغانستان می توانند با اقدام جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و خصوصی کشور لوکزامبورگ نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. درصد دانشجویان خارجی در کشور لوکزامبورگ به طرز قابل توجهی بالاست و این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای آموزش و محبوبیت این کشور در میان دانشجویان می باشد. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور داشتن روزمه تحصیلی قوی و نمرات بالا در مقطع قبل از ملزومات محسوب می شود. در این کشور برای ورود به دانشگاه آزمون ورودی برگزار نمی شود و ملاک اعطای پذیرش به متقاضیان تنها سوابق تحصیلی آنان است.

هم چنین برای تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی، به مدرک زبان B1 و برای تحصیل به زبان انگلیسی به مدرک آیلتس 6 الی 6.5 نیاز است. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان واحد شرایط نیز وجود دارد که تحصیل در این کشور را برای اتباع افغان راحت تر خواهد کرد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور لوکزامبورگ به صورت زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور لوکزامبورگ
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری
  • گردش مالی حساب بانکی در 6 ماه اخیر
  • بیمه نامه
  • اصل مدرک بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی
  • تکمیل فرم های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به لوکزامبورگ از طریق تحصیل

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان با لوکزامبورگ از طریق ازدواج

دولت کشور لوکزامبورگ امکان ازدواج با افرادی با تابعیت های مختلف از سراسر دنیا را برای مردم خود آزاد دانسته است. با ازدواج با فردی که تبعه لوکزامبورگ باشد می توان به ویزای ازدواج و پس از 3 سال اقامت دائم این کشور دست یافت. در نهایت با گذشت 5 سال از ازدواج و اقامت در لوکزامبورگ می توان تابعیت این کشور را نیز بدست آورد. برای اخذ ویزای ازدواج نخست باید ازدواج فرد با یک تبعه لوکزامبورگ در یک کلیسا به ثبت برسد. سپس هر دو نفر باید ثابت کنند که با یک دیگر زندگی می کنند که این کار با درج آدرس محل زندگی یکسان در فرم های مربوطه امکان پذیر خواهد بود. هم چنین یکی دیگر از شرایط اخذ ویزا از طریق ازدواج نیز این است که فردی که تابعیت لوکزامبورگ را دارد باید ثابت کند که از توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی داراست.

ارائه مدارکی جهت اثبات صوری نبودن ازدواج نیز یکی دیگر از ملزومات این فرآیند است. در صورت ازدواج قبلی، باید مدارکی جهت ثابت نمودن جدایی از فرد پیشین و اتمام ازدواج نیز ارائه شود. عزیزانی که قصد مهاجرت از افغانستان را دارند می توانند با مطالعه مقالات شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به نیوزلند، شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ و شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آرژانتین در این زمینه آگاهی بیشتری یابند. به دلیل حساسیت بالای امر مهاجرت، وجود یک مشاور با تجربه در این مسیر بسیار کمک کننده خواهد بود. وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری و صد ها پرونده موفق آماده کمک به شما می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به لوکزامبورگ

  1. مسعوده گفت:

    من ویزه میخایم در افغانستان هستم آیا امکانش است اگر است قیمت شه بگوین و اسناد که ضرور است تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام باید مشخص کنید که کدام ویزا رو می خواهید

  2. مسعوده گفت:

    سلام امید که خوب باشین من میخایم ویزه لوکزامبورگ بگیرم در باره پروسس آن برایم معلومات بدهید و من شهروند افغان هستم امکانش اس ویزه بگیرم تشکر.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر ویزای تحصیلی نیاز داشته باشید، باید اول پذیرش از دانشگاه بگیرید و بعد از اون برای ویزا اقدام کنید.
      اگر به دنبال ویزای کاری هستید، باید از افغانستان ، یک پیشنهاد کاری از لوکزامبورگ به دست بیارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *