ویزای تحصیلی

رشته های تحصیلی در لهستان

رشته های تحصیلی در لهستان

علاقه مندان به تحصیل در لهستان با قصد دریافت مدرک دانشگاهی می توانند اطلاعات کافی پیرامون موضوع رشته های تحصیلی در لهستان بدست آورند. کشور لهستان با برخورداری از نظام آموزشی با کیفیت و ارائه دروس در انواع رشته های تحصیلی برای دانشجویان بومی و خارجی با شرایط برابر، به یکی از پر طرفدارترین مقاصد تحصیلی افراد در سال های اخیر تبدیل شده است. ارائه طیف وسیع رشته های تجربی و کاربردی در دانشگاه های معتبر این کشور به دو زبان لهستانی و انگلیسی از نقاط مثبت تحصیل در این سرزمین اروپایی می باشد. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است قصد داریم همراه شما به بررسی انواع رشته های تحصیلی و شرایط اخذ پذیرش دانشجویان بین المللی در هریک از آن ها بپردازیم.

  • فرایند تحصیل در لهستان چقدر طول خواهد کشید؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این کشور کدامند؟
  • مهم ترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل کدامند؟
  • محدودیت های تحصیل پزشکی در این کشور چیست؟

درباره لهستان و رشته های تحصیلی در این کشور

کشور لهستان در مرکز قاره اروپا واقع شده و دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد. به طوری که در یک دهه اخیر همواره در بین 15 کشور برتر جهان در بررسی تعداد گردشگرانی که از آن بازدید می نمایند حضور دارد. افراد با هدف تحصیل در کشوری با امکانات و تجهیزات مدرن و تجربه زندگی مرفه با استانداردهای بالای زندگی می توانند به اخذ ویزای تحصیلی این کشور مبادرت ورزیده و همراه با ارائه رزومه تحصیلی خود، با ارسال مقالات معتبر چاپ شده در سایت هایی چون ISI به بهبود روند اخذ ویزا سرعت بخشند. آموزش در لهستان دارای قدمت بیش از 600 سال بوده و بیش از 400 کالج و دانشگاه در این کشور همه ساله اقدام به ثبت نام افراد از اقصی نقاط جهان می نمایند.

مقاطع تحصیلی در لهستان از ابتدایی آغاز شده و کودکان لهستانی از 6 سالگی به طور رایگان در کلاس های آموزشی شرکت می نمایند و با سپری کردم مقاطع متوسطه آماده ورود به دانشگاه می گردند؛ شایان ذکر است تحصیل در مدارس دولتی لهستان برای مهاجرین خارجی نیز رایگان بوده و به علت آموزش دوره های زبان در این مقاطع، شهروندان لهستانی به زبان انگلیسی نیز مسلط می باشند. پایتخت لهستان شهر مدرن ورشو (Warsaw) بوده و اغلب موسسات آموزش عالی این کشور در این شهر پرجمعیت واقع شده اند. لهستان ششمین کشور بزرگ اتحادیه اروپا به حساب آمده و توقعات از سطح رفاه شهروندان و استانداردهای ارائه آموزش در این کشور بسیار بالا می باشد و مقرون به صرفه بودن تحصیل در این کشور مزید بر علت گشته تا علاوه بر ویزای گردشگری، اخذ ویزای تحصیلی لهستان نیز در سال های اخیر بسیار متداول گردد.

آشنایی با شرایط انواع رشته های تحصیلی در لهستان

ورشو، تورون و کراکو بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل می باشند. تمامی رشته های تحصیلی دانشجویان را مجاز به کار همزمان با تحصیل دانسته و افراد فعال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند 20 ساعت در طی هفته مشغول به کار باشند. بورسیه های تحصیلی ارائه شده برای انواع رشته های مختلف چون بورسیه David Lyle Boren منوط به اخذ حداقل 70% نمره در طول ترم تحصیلی بوده و همچنین دانشجویان با کسب رتبه های بالا در مقطع کارشناسی، قادر به ادامه تحصیل خود در همان دانشگاه برای مقطع کارشناسی بدون نیاز به شرکت در آزمون می باشند. شایان ذکر است تحصیل رایگان و بورسیه های تحصیلی ایده آل شاخه های علوم پزشکی را پوشش نداده و اغلب مربوط به رشته های مهندسی و زیرشاخه های هنر می باشند. در ادامه به بررسی متداول ترین رشته های تحصیلی دانشگاهی در بین شهروندان لهستانی می پردازیم:

  • تکنولوژی اطلاعات
  • مدیریت
  • دندانپزشکی
  • روانشناسی
  • مدیریت اقتصاد
  • وکالت
  • حسابداری

آشنایی با شرایط انواع رشته های تحصیلی در لهستان

چگونگی اخذ پذیرش در رشته های تحصیلی لهستان

مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های لهستان دارای اعتبار زیادی در اکثر کشورهای اروپا و جهان می باشد؛ افراد راغب به تحصیل در این دانشگاه های به زبان انگلیسی می بایست در دوره های زبان این کشور شرکت نموده یا مدرم آیلتس 6 را همراه با درخواست خود مبنی بر تحصیل در دانشگاه موردنظر ارائه نمایند. تحصیل در رشته های تحصیلی مقطع دکتری در لهستان نیازمند مدرک زبان آیلتس 6.5 می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال زمان برده و برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد افراد نیازمند تحصیل به مدت 2 سال می باشند.

سپتامبر و فوریه ماه های آغازین شروع ترم تحصیلی دانشگاه بوده و متقاضیان می بایست حداقل 90 روز پیش از آغاز ترم تحصیلی اقدام به درخواست جهت اخذ اقامت و سکونت در خوابگاه نمایند. هزینه خوابگاه دانشجویی در لهستان نیز بسیار ایده آل بوده و افراد می توانند با پرداخت 100€ الی 150€ (یورو) در خوابگاه های مجهز شهرهای اصلی ساکن شده و از امکانات مختلفی چون سالن های مطالعه و ورزش بهره مند گردند. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته های تحصیلی گوناگون در لهستان شامل گذرنامه معتبر، رزومه تحصیلی، مدرک زبان، برخورداری از تمکن مالی و بیمه سلامت و همچنین تمکیل فرم درخواست تحصیل در رشته هدف می باشد.

هزینه های زندگی دانشجویی در لهستان

افراد با تحصیل در دانشگاه های معتبر لهستان قادر خواهند بود پس از فارغ التحصیلی خود اقدام به یافتن شغل درخور و متناسب با رشته تحصیلی خود نمایند تا از این طریق موفق به اخذ اقامت دائم لهستان و زندگی در این کشور توسعه یافته گردند. قانونی جهت اعمال محدودیت سنی برای پذیرش افراد در دانشگاه های این کشور وجود نداشته و بسیاری از دانشگاه های این کشور چون دانشگاه ژاگلونیان و دانشگاه دولتی ورشو مورد تایید وزارت علوم کشور ایران می باشند. از دیگر مزیت های تحصیل در لهستان می توان به هزینه پایین زندگی در این کشور اشاره کرد.

مقایسه متوسط هزینه زندگی دانشجویی در لهستان و فرانسه

لهستان دارای دانشگاه هایی با سطح علمی بسیار بالا بوده و 14 دانشگاه این کشور در فهرست 1000 دانشگاه برتر جهان طبق اعلام QS در سال 2022 جای دارند. تحصیل در رشته های تحصیلی مختلف لهستان با توجه به معقول بودن هزینه های آن یکی از بهترین گزینه ها بوده و شما عزیزان قادر خواهید بود حهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *