ویترین

مهاجرت به گواتمالا

مهاجرت به گواتمالا

افرادی که اقدام به مهاجرت به گواتمالا می کنند، عاشق زندگی با سبک خاص و کم نظیر درون این کشور آفریقایی هستند. عشایر، خانواده های جوان و بازنشستگان به طور یکسان عاشق ترکیب تاریخ، فرهنگ و طبیعت گواتمالا هستند. این کشور به 22 بخش تقسیم شده است که به 335 شهرداری تقسیم می شود. بیش از 3 میلیون نفر (2023) در پایتخت، گواتمالاسیتی، که در جنوب منطقه مرکزی هایلند واقع شده است، زندگی می کنند. زندگی در گواتمالا به عنوان یک مهاجر احتمالاً نشان دهنده تغییر عمده در سبک زندگی در مقایسه با زندگی در کشور مبدا افراد است. گنجینه های طبیعی از جمله آتشفشان های فعال، جنگل های ابر غنی از نظر زیست محیطی، سواحل اقیانوس آرام و کارائیب، و دریاچه های زیبا در گواتمالا فراوان است.

هزینه زندگی در گواتمالا در مقایسه با ایالات متحده، کانادا و اروپا مقرون به صرفه تر است و همچنین از بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین پایین تر است. گواتمالا به دلیل دمای بسیار خوب در طول سال در بیشتر مناطق این کشور در ارتفاعات بالاتر، سرزمین بهار ابدی نامیده می شود. این دلیل بزرگی است که بسیاری از مهاجران برای فرار از زمستان های طولانی، تاریک و سرد در شمال و خارج از کشور، آن را به خانه خود تبدیل کرده اند. یکی از بزرگترین دلایل مهاجرت بسیاری از مهاجران به گواتمالا، مردم هستند. پس از بازدید از آنجا، بسیاری از بازدیدکنندگان با بهترین شکل پذیرفته می شوند که تصمیم می‌ گیرند اقامت خود را دائمی ‌تر کنند. در ادامه، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاهی دقیق تر به شرایط مهاجرت به گواتمالا خواهند داشت.

آشنایی با گواتمالا

گواتمالا کشوری عمدتا کوهستانی است که به 3 منطقه مجزا تقسیم شده است:

  • شمالی ترین منطقه پتن
  • ارتفاعات
  • سواحل اقیانوس آرام

بیشتر شهرهای بزرگ در ارتفاعات قرار دارند و همه در ارتفاعات 1500 متری یا بیشتر از سطح دریا قرار دارند. بلندترین نقطه آمریکای مرکزی به نام Tajumulco در اینجا قرار دارد. این کشور دارای گیاهان و جانوران جذاب و متنوعی است، با 14 منطقه زیست محیطی مختلف از حرا گرفته تا بیابان و پنج اکوسیستم. 252 تالاب از جمله دریاچه ها، تالاب ها، رودخانه ها و باتلاق ها وجود دارد که مملو از حیات وحش است که برخی از آنها در خطر انقراض هستند. جمعیت گواتمالا تقریباً 18 میلیون نفر و میانگین سنی آن 21 سال است که آن را به یکی از جوان ترین جمعیت های آمریکای مرکزی تبدیل می کند. رشد جمعیت این کشور سریع تر از سایر کشورهای آمریکای لاتین است که احتمالاً به دلیل کمبود اطلاعات در مورد پیشگیری از بارداری است.

در نمودار زیر به جمعیت گواتمالا در سال های گذشته اشاره شده است:

جمعیت گواتمالا

مشکلات بهداشتی و توسعه ای مانند سوء تغذیه، بی سوادی و مرگ و میر نوزادان بسیار زیاد است و به طور نامتناسبی بر مردم بومی تأثیر می گذارد. تقریباً 60٪ از جمعیت مستیزو یا اروپایی تبار هستند و 40٪ باقی مانده را افراد بومی تشکیل می دهند. همچنین مذاهب غالب کاتولیک رومی و پروتستان و همچنین سیستم های اعتقادی بومی بومی هستند. فصول در گواتمالا به طور موثر فصل خشک و مرطوب است. فصل خشک از نوامبر تا آوریل و فصل مرطوب از می تا اکتبر ادامه دارد.

شرایط لازم مهاجرت به گواتمالا و زندگی در این کشور

برای بازدید از گواتمالا، متقاضیان باید ویزاها یا مجوزهای موجود برای خود را بدانند و اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید بدانند که کدام گزینه های اقامت را دارند. در این بخش قصد داریم به ویزا و اقامت در گواتمالا اشاره کنیم. هنگام ورود به گواتمالا، بسته به کشور مبدأ فرد، می توان برای یک تمبر که به عنوان نوعی ویزا عمل می کند، درخواست داد. این تمبر برای شهروندان ایالات متحده، اروپایی ها و شهروندان اکثر کشورهای دیگر ویزا محسوب می شود. این تمبر اجازه اقامت 90 روزه در کشور را می دهد. لازم به ذکر است که برخی از کشورها ممکن است در هنگام ورود فقط تمبر 30 روزه اعطا کنند. به طور کلی، این تمبر به عنوان ویزای 90 روزه برای اکثر بازدیدکنندگان گواتمالا عمل می کند.

شرایط لازم مهاجرت به گواتمالا و زندگی در این کشور

افرادی که قصد دارند پس از مهاجرت طولانی مدت به گواتمالا مقیم شوند، باید کارهای اداری زیادی انجام دهند.

برخی از کاغذهای مورد نیاز برای اقامت بلند مدت در گواتمالا عبارتند از:

  • کپی تایید شده از پاسپورت
  • نامه اعتبار پاسپورت از سفارت کشور مبدا
  • هر گونه گواهی ازداوج یا طلاق
  • گزارش پلیس
  • اثبات درآمد بازنشستگی، سرمایه گذاری یا اشتغال

تمام مدارک باید توسط یک مترجم رسمی به اسپانیایی ترجمه شود، اداره مهاجرت معمولاً یکی را ارائه می دهد.

شرایط مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به گواتمالا و سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور

یکی از مهمترین موضوعاتی که مهاجران قبل از مهاجرت به گواتمالا باید در نظر داشته باشند، سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور می باشد.

سیستم مراقبت های بهداشتی در گواتمالا به سه بخش تقسیم می شود:

سیستم مراقبت های بهداشتی در گواتمالا

سیستم مراقبت های بهداشتی گواتمالا با چالش ها و محدودیت های قابل توجهی به ویژه از نظر دسترسی، کیفیت و برابری مشخص می شود. این کشور دارای بار بالایی از بیماری ها از جمله بیماری های واگیردار مانند مالاریا و سل و همچنین بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت است. یکی از چالش های کلیدی سیستم مراقبت های بهداشتی در گواتمالا توزیع نابرابر منابع و خدمات مراقبت های بهداشتی در مناطق و جمعیت های مختلف است. این کشور دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی بسیار متمرکز است که اکثر خدمات مراقبت های بهداشتی در مناطق شهری و تعداد محدودی بیمارستان و کلینیک دولتی در مناطق روستایی متمرکز شده است. این منجر به نابرابری قابل توجهی در دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی می شود، به ویژه برای جمعیت های بومی و روستایی که اغلب با موانعی مانند فقر، موانع زبانی و تفاوت های فرهنگی روبرو هستند.

روند مهاجرت به استرالیا

کیفیت خدمات مراقبت های بهداشتی در گواتمالا اغلب ضعیف است و زیرساخت ها، تجهیزات و سطح کارکنان ناکافی است. کمبود متخصصین مراقبت های بهداشتی، از جمله پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی و همچنین حقوق کم و شرایط کاری نامناسب که جذب و حفظ کارکنان واجد شرایط را دشوار می کند، تشدید شده است. جهت اخذ ویزای کشورهای مختلف و کسب اطلاعات درباره شرایط کار و تحصیل در بهترین مقاصد دنیا متقاضیان می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *