ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در نروژ

نوآفرینی در نروژ

نوآفرینی در نروژ علاقمندان زیادی به خود جذب کرده است و معمولا نیز از طریق شرکت سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود آغاز می گردد. نروژ در واقع دارای یک اکوسیستم نوآفرینی بسیار درخشان است، مانند بسیاری از کشورهای دیگر که همگی فهرستی از نوآفرینی های برتر خود را برای انتخاب دارند. همچنین لازم به ذکر است که در سال 2022 این کشور به عنوان هشتمین کشور برتر برای توسعه نوآفرینی ها رتبه بندی شد. تأسیس شرکت بدون بازدید از نروژ امکان پذیر است. این روند هیچ تفاوتی ندارد و در آن صورت هزینه بیشتری ندارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی در نروژ به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مدت زمانی که طول می کشد نوآفرینی در نروژ آغاز شود چقدر است؟
  • مهم ترین قوانین مرتبط با نوآفرینی در نروژ کدام اند؟
  • هزینه های نوآفرینی در نروژ چقدر است؟

مدت زمان لازم برای نوآفرینی در نروژ

تأسیس شرکت نروژی و عملی کردن کامل آن مستلزم انجام چند اقدام است؛ از جمله آنها می توان به ثبت نام در دفتر ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی، ثبت شماره، شناسه شخصی و ثبت مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد. ثبت نام در دفتر ثبت شرکت (Bronnoysundregistrene) تنها چند روز طول می کشد؛ در وب سایت اداره ثبت شرکت ها می توانید زمان پردازش (فقط به زبان نروژی) را پیدا کنید. موارد دیگر، مانند افتتاح حساب بانکی، ممکن است برای کارآفرینان خارجی بیشتر طول بکشد. برای بنیانگذاران خارجی بانک DNB 4 هفته زمان رسیدگی دارد؛ یعنی تا 4 هفته پس از ارسال درخواست، رسیدگی به پرونده و افتتاح حساب بانکی را آغاز نخواهند کرد.

لازم به ذکر است قبل از درخواست بانکی باید شماره سازمان ثبت شود، بانکداری اینترنتی رایگان است؛ وقتی همه چیز به طور موثر انجام شود، کل فرآیند حدود 3 هفته طول می کشد. معمولاً برای ارائه مدارک مورد نیاز مشتری کمی زمان بیشتری طول می کشد، شما در حدود 4-8 هفته نگاه می کنید. شعبه نروژی یک شرکت خارجی (NUF) برای تأسیس نیازی به گذر از برنامه بانکی ندارد؛ در نتیجه زمان ثبت نام یک NUF به طور متوسط ​​تنها 3 هفته است.

حداقل های قانونی نوآفرینی در نروژ

برای افتتاح موفقیت آمیز یک شرکت سهامی خاص در نروژ، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل یک سهامدار
  • هر نقشی در AS باید توسط فردی 18 ساله یا بالاتر انجام شود.
  • شرکت باید یک آدرس فیزیکی نروژی داشته باشد.
  • حداقل 50% از اعضای هیئت مدیره باید در نروژ، یکی دیگر از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا انگلستان اقامت داشته باشند. (از آنجایی که بریتانیا برگزیت دیگر عضو EEA نیست. با این حال، توافق تجاری بین نروژ و بریتانیا مشخص کرده است که یک مقیم بریتانیا نیز واجد شرایط خواهد بود.)

اگر شهروند یک کشور اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اقتصادی اروپا نیستید و قصد دارید در نروژ کسب و کار راه اندازی کنید، باید اجازه اقامت داشته باشید که به شما امکان می دهد در اینجا کار کنید. می توانید اطلاعات مربوط به شرایط و الزامات مجوز اقامت را در وب سایت اداره مهاجرت نروژ (UDI) بیابید. همچنین بهتر است هزینه های این موضوع از جمله هزینه زندگی در نروژ مورد نظر نوآفرینان قرار داشته باشد. مورد دیگر نیز هزینه های مالیاتی در نروژ است:

هزینه های مالیاتی در نروژ

گام های نوآفرینی در نروژ

متداول ترین اشخاص حقوقی برای کارآفرینان یک شرکت سهامی خاص (AS)، یک شرکت سهامی خاص یا یک مشارکت عمومی است. شعبه نروژی یک شرکت خارجی (NUF) نیز وجود دارد، اما این روزها کمتر رایج است. برای کارآفرینان خارجی، AS رایج ترین شخصیت حقوقی است. علاوه بر نوع شخصیت حقوقی، باید در نظر بگیرید که کدام ساختار برای شرکت شما مناسب تر است. اگر یک شرکت با مسئولیت محدود AS راه اندازی کنید، معمولاً راه اندازی یک ساختار به اصطلاح هلدینگ سودمندتر است؛ بهترین راه برای مهاجرت به این کشور تحصیل در نروژ است، با این حال پس از فارغ التحصیلی ثبت شرکت و نوآفرینی هم علاقمندانی دارد. فرآیند ادغام یک AS به شرح زیر است:

  • مرحله 1. راه اندازی ساختار کسب و کار، اسناد قانونی، درخواست برای یک موسسه مالی
  • مرحله 2. افتتاح حساب بانکی و سپرده سرمایه سهام
  • مرحله 3. درخواست برای ثبت کسب و کار
  • مرحله 4. درخواست شماره شناسایی غیر شهروندی برای افرادی که قرار است در شرکت در نروژ نقش داشته باشند.
  • مرحله 5. دسترسی به حساب بانکی، Altinn (ارتباط دیجیتالی با کلیه نهادهای عمومی و مقامات مالیاتی) و ارائه یک حسابدار و حسابرس مورد اعتماد در صورت نیاز

باز کردن حساب برای نوآفرینی در نروژ

هنگامی که تصویر واضحی از نیازهای شما در نروژ داشتیم، اسناد قانونی مربوطه را تهیه می‌کنیم و فرم‌ها را برای مؤسسات مالی و الزامات AML و KYC که بانک‌ها برای مشاهده مطابقت شما با مقررات نروژ نیاز دارند، آماده می‌کنیم. مؤسسات مالی این مسئولیت را بر عهده دارند که بررسی کنند آیا مشتریان آنها با مقررات ضد پولشویی (AML) مطابقت دارند. اگر مؤسسه مالی نتواند بررسی های لازم را روی شرکت انجام دهد، نمی تواند حساب بانکی باز کند؛ این معمولاً مانع اصلی برای مشتریانی است که می خواهند یک شرکت در نروژ راه اندازی کنند، برای تکمیل فرآیند بررسی دقیق باید مدارکی ارائه شود.

پس از افتتاح حساب بانکی، باید سرمایه را به حساب منتقل کنید؛ این سرمایه سهام حداقل 30000NOK (کرون نروژ) یعنی تقریباً 3000€ (یورو) است. بانک شماره حساب را در اختیار شما قرار می دهد؛ این حساب برای سپرده باز است، اما برای برداشت مسدود می شود تا زمانی که شرکت در دفتر ثبت شرکت ثبت شود. پس از دریافت سرمایه در حساب بانکی، بانک برای شما سندی برای تایید آن ارسال می کند و این آخرین مدرک مورد نیاز برای درخواست شماره سازمان در دفتر ثبت شرکت (Foretaksregisteret) است.

باز کردن حساب برای نوآفرینی در نروژ

تعیین آدرس برای شرکت در نروژ

شرکت باید یک آدرس تجاری نروژی داشته باشد (یعنی یک آدرس فیزیکی نروژی که در قالب: خیابان/ جاده، شماره خانه، کدپستی و شهرک پستی ذکر شده است و آدرس صندوق پستی پذیرفته نخواهد شد). این آدرس می تواند یک آدرس مسکونی خصوصی باشد، بلکه یک فضای اداری واقعی یا یک فضای اداری مشترک باشد؛ آدرس باید تا حدودی با هدف کسب و کار مطابقت داشته باشد. با توجه به قوانین 2022 یک شرکت صنعتی بزرگ به احتمال زیاد در یک اقامتگاه خصوصی ثبت نمی شود، اما یک شرکت مشاوره کوچک می تواند ثبت شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شد برای علاقمندان مهاجرت به نروژ، در خصوص کلیات نوآفرینی در نروژ اطلاعاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *