مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلیتو مغزم هیچ ایده خلاقانه ای ندارم، من کجا و استیو جابز شدن کجا؟؟؟

 

 

 

 

شاید شما هم بارها این جمله را شنیده اید که:

“ایرانی جماعت دنبال آن جنس خوشگل داخل ویترینه که هم خانوادگی بتونن مهاجرت کنن، هم مدرک زبان نگیرن، هم هزینه سرمایه گذاری پرداخت نکنن، هم درگیر پول و آماده سازی مدارک دانشگاه نشن و تازه به یک کشور برتر دنیا از نظر سطح اقتصادی، اجتماعی و کیفیت زندگی ورود کنن و بتونن حدالامکان درآمد ماهیانه هم داشته باشن.”

حال سوال بزرگ این است که آیا واقعا همچین راه مهاجرتی وجود دارد و با فقط در حد یک رویا برای ایرانیان محسوب می شود؟

ویزای استارت آپ

راه های مهاجرت مشخص هستند و محدود:

عموما راه های مهاجرت محدود هستند و میتوان گفت به غیر از این روش ها، نمیتوان راه دیگری را جهت مهاجرت تصور نمود. جهت برقراری تماس تلفنی و دریافت مشاوره رایگان از تیم کارشناسان سفیران سروش سعادت فرم زیر را تکمیل نمایید:


ویزای استارت آپهمانطور که میدانید ایرانیان به علت اوضاع بد اقتصادی کشور، تورم و نرخ بالای ارز که هر روز هم افزایش می یابد با مهاجرت سرمایه گذاری که باید در این روش میلیاردها تومان هزینه کند خوشحال نیست و تمایل دارد جایی مهاجرت کند که از نظر اقتصادی عالی و با ثبات باشد و به آرامش نسبی از نظر درآمد برسد.

ویزای استارت آپبرخی از افراد به ویژه متاهلین، دیگر حوصله و فرصت کافی برای تحصیل را ندارند و با توجه به شرایط جدید مراکز آزمون آیلتس در ایران، تمایل ندارند خود و خانواده خود را درگیر آموزش زبان و اخذ مدرک زبان کنند. ترجیح آنها مهاجرت غیرتحصیلی و بدون مدرک زبان می باشد.

ویزای استارت آپهمچنین بر اساس آمار، بسیار کم پیش می آید که متقاضیان بتوانند از یک کارفرمای خارجی در کشوری دیگر، از میان ده ها هزار نیروی کار به راحتی پیشنهاد شغلی دریافت کنند و با ویزای کاری مهاجرت نمایند.

ویزای استارت آپباید توجه داشت که با شرایط اسفناک پناهندگی، سوء استفاده قاچاقیان و ناامن بودن راه پناهندگی، این مسیر ریسک بزرگی را برای متقاضیان رقم می زند. فردی که خود و خانواده خود را درگیر راه پناهندگی میکند اجازه یک زندگی عادی را از خود دریغ کرده و حداقل تا 5 سال حق بازگشت به کشور خویش را ندارد.

ویزای استارت آپراه مهاجرت از طریق تولد و ازدواج شرایط به خصوصی دارد، متقاضی حتما باید با وکیل داخلی همان کشور اقدام نماید و عموما امکان پیشروی کار از ایران به راحتی وجود ندارد.

 

ویزای استارت آپ

در این نوشتار سعی داریم شما عزیزان را به آسانی با مقوله مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ آشنا نماییم. در مرحله اول ممکن است با شنیدن نام استارت آپ، اینطور به نظر برسد که این ویزا بسیار گنگ است اما به مرور زمان که با شرایط این ویزا آشنا شویم متوجه میشویم که متقاضیان می توانند از طریق مهاجرت با ویزای استارت آپ به راحتی، تمامی علاقه مندی ها و معیارهای ذهنی خود را رقم بزنند و برای خود و خانواده خود در یکی از بهترین کشورهای دنیا اقامت دریافت کنند.

حالا که متوجه شدیم این روش ایده آل و مطلوب در دسته کدام روش مهاجرتی می باشد که ایرانیان را به آرزوی خود برساند، به این مبحث می پردازیم که ویزای استارت آپ چیست و راه های رسیدن به آن کدامند؟

 

ویزای استارت آپ

طرف خودش یه پا استیو جابزه!!!

آیا تابحال با این جمله روبرو شده اید؟؟ این موضوع بر کسی پوشیده نیست که استارت آپ ها به طور گسترده به اقتصادهای محلی کشورها کمک میکنند، به همین جهت بسیاری از کشورها میزبان افراد خلاق و ماهر در امر ویزای استارت آپ هستند. شرایط و الزامات درخواست ویزای استارت آپ در کشورهای مختلف متفاوت است اما وجه اشتراک بین همه آنها در شروع این پروسه با مزایای بسیار زیادی همراه است.

ویزای استارت آپ یک اجازه اقامت مشروط می باشد که توسط کشورهای مختلف راه اندازی شده است تا به افراد اجازه دهد ایده خلاق و یا تجارت خود را در سطح بین المللی توسعه دهند و در پی آن برای خود و خانواده خود اقامت دائم دریافت کنند. بنیان گذاران یک کسب و کار سودآور این شانس را دارند که کار خود را در محیطی مطلوب و متعهد اجرا کنند. این حرکت بین المللی می تواند یکی از بهترین تصمیمات برای زندگی هر فردی محسوب شود. این ویزا به یک موسس استارت آپ کمک میکند تا با گروه های سرمایه گذار که قادر به تامین مالی محصولات و خدمات نوآورانه آن ها هستند، همکاری کند.

شانستو برای مهاجرت محاسبه کن

مهاجرت تحصیلیایرانی ها در چه کشورهایی میتواند به راحتی ویزای استارت آپ دریافت کنند:

  • فنلاند
  • کانادا
  • دانمارک
  • فرانسه
  • استونی
  • پرتغال
  • یونان

ویزای استارت آپ

به طور کلی دو مدل کشور برای مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ وجود دارد:

  1. کشورهایی که تایید پروسه استارت آپ آن ها توسط سرمایه گذارها می باشد
  2. کشورهایی که تایید پروسه استارت آپ آن ها توسط دولت انجام می گیرد.

 

ویزای استارت آپ

در دسته اول می توان کشور معروفی مثل کانادا را مثال زد، کانادا همیشه مقصدی جذاب برای مهاجرت بوده است. اقتصاد در حال رشد، توانایی اداره تجارت، نرخ تورم پایین و استانداردهای زندگی بالا، فعال ترین افراد را برای اقدام از سراسر جهان جذب می کند، اما نکته بسیار مهم آن است که به دلیل اینکه فرآیند پروسه استارت آپ این کشورها به دست سرمایه گذاران است هر شخص باید حداقل 10% از سهام را داشته باشد که مبلغی حدود 200000$ (دلار) محسوب می شود. طبعا با اینکه کشور کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان است اما قوانین سختگیرانه نیز دارد.

ویزای استارت آپ

یکی از بهترین و پرطرفدارترین کشورهای ممکن که در عرصه استارت آپ شناخته شده می باشند، کشورهایی هستند که پروسه استارت آپ آن ها از سمت دولت انجام میشود. از اصلی ترین مزیت های این کشورها این است که خود دولت، حمایت مالی، معنوی و ابزاری را با معرفی انکوباتورها از ایده های استارت آپی انجام می دهد، در نتیجه در این مقوله نیاز به داشتن سرمایه گزاف نمی باشد. معروف ترین این کشورها در حوزه اتحادیه اروپا هستند که به عنوان مثال میتوان از ویزای استارت آپ کشور فنلاند نام برد.

 

ویزای استارت آپ

از مزیت های مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ می توان به این نکته اشاره نمود که حتما نباید متقاضی فردی خلاق بوده و یک ایده نوآور یا ثبت اختراع داشته باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر هستیم که افرادی که دارای مدرک تحصیلی در حوزه های زیر گروه مهندسی کامپیوتر، برنامه نویسی، IT، فروش و مارکتینگ، حوزه انرژی های نو، حفظ محیط زیست و غیره هستند را بدون نیاز به داشتن ایده به راحتی به اقامت دو ساله از طریق ویزای استارت آپ فنلاند رسانده ایم.

این اصل مهم را فراموش نکنید که بهتر است فرد یا مهاجرت نکند یا اگر تمایل به مهاجرت دارد کشوری را انتخاب نماید که ارزش اقدام، زمان و صرف هزینه را داشته باشد.