ویزای تحصیلی

رشته بینایی سنجی در خارج از کشور

رشته بینایی سنجی در خارج از کشور

رشته بینایی سنجی در خارج از کشور از جمله گزینه هایی است که علاقمندان به رشته های مرتبط با درمان می توانند آن را انتخاب کنند. در سال های اخیر، اهمیت این رشته به صورت بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است. افرادی که می خواهند در این رشته موفقیت چشم گیری داشته باشند، باید بهترین دانشگاه های این رشته را شناسایی کنند. البته باید در نظر داشت که برای دریافت پذیرش از این دانشگاه ها، به رزومه تحصیلی خیلی قوی نیاز خواهد بود. رشته بینایی سنجی یکی از رشته هایی است که تحصیل در آن، از طریق آزمون های ورودی در دسترس قرار می گیرد.

  • شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در خارج از کشور چیست؟
  • بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در خارج از کشور چقدر است؟
  • مهم ترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • زبان تحصیل در رشته بینایی سنجی چیست؟

به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که بینایی سنجی یکی از رشته هایی است که تحصیل در آن می تواند ارزش آفرین باشد. افرادی که می خواهند در این رشته تحصیل کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این رشته تفاوت های زیادی با رشته ای مانند چشم پزشکی دارد. به همین دلیل است که باید پیش از انتخاب آن به خوبی با آن آشنایی پیدا کرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحاتی در این رابطه ارائه خواهند کرد.

آنچه باید درباره رشته بینایی سنجی در خارج از کشور دانست

رشته بینایی سنجی در خارج از کشور، یکی از رشته های بسیار مناسب برای تحصیل است. افرادی که به دنبال تحصیل در این رشته هستند در شمارش بالا هستند. به همین دلیل باید در نظر داشت که رقابت برای دریافت پذیرش در این رشته نیز سنگین است. قطعا به نسبت بسیاری از رشته های پزشکی دیگر، تحصیل در رشته بینایی سنجی می تواند رقابت کمتری را به همراه داشته باشد. با این حال باید در نظر داشت که انتخاب این رشته به سادگی ممکن نیست.


پروسه تحصیل رشته بینایی سنجی در اکثر کشورهای خارج عبارتند از:

پروسه تحصیل رشته بینایی سنجی در خارج از کشور

در چنین شرایطی است که فرد می تواند وارد این رشته شود و دوره آموزش بینایی سنجی را آغاز کند. باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در رشته بینایی سنجی در خارج از کشور دارای دو شرایط متفاوت است. تقریبا تمامی دانشگاه های ارزشمند جهان، رشته بینایی سنجی را در یک دوره آموزشی 5 ساله ارائه می شود. برخی از دانشگاه های جهان اما این رشته را در یک دوره 3 ساله در مقطع کارشناسی ارائه می کنند. جهت تحصیل در رومانی و انتخاب رشته بینایی سنجی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بینایی سنجی در خارج از کشور

برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در خارج از کشور، گزینه های متعددی در دسترس است. دانشگاه های خارجی می توانند تحصیل در این رشته را با کیفیت متفاوت ارائه کنند. به طور کلی اما باید گفت که صدها دانشگاه با کیفیت در جهان وجود دارد که می توان با تحصیل در آن ها، مدرکی بسیار معتبر به دست آورد.

معرفی دانشگاه های برتر رشته بینایی سنجی در خارج از کشور

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته بینایی سنجی در جهان عبارتند از:

  • دانشگاه کالج لندن
  • دانشگاه جانز هاپکینز
  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه نیوسوث ولز (استرالیا)
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه کالیفورنیا
  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • کالج اوپتومتری SUNY (آمریکا)
  • دانشگاه دولتی اوهایو

تنوع قرار گیری بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته اپتومتری در خارج از کشور به افراد اجازه می دهد که بهترین گزینه مورد نظر را انتخاب کنند.

کشورهای برتر ارائه کننده رشته اوپتومتری

کشورهای زیادی رشته بینایی سنجی را ارائه می کنند. باید به این نکته توجه داشت که هر کشور از روی هزینه ها، کیفیت زندگی و مسائل دیگر می توانند شرایط متفاوت داشته باشند. آن چه در این بحث مورد سنجش قرار خواهد گرفت، کلیات علمی است. دانشجویان خارجی می توانند در نظر داشته باشند که چه تعداد از دانشگاه های برتر این رشته در کدام کشورها قرار گرفته است. نمودار زیر دید وسیع تری در این رابطه ارائه می کند.

توزیع 100 دانشگاه برتر رشته بینایی سنجی به تفکیک کشور

به مانند بسیاری از رشته های تحصیلی، آمریکا در این رشته نیز بیشترین تعداد دانشگاه های برتر را در خود جای داده است. در این شرایط است که انتظار می رود رشته بینایی سنجی در آمریکا بیشترین متقاضی را داشته باشد. رشته بینایی سنجی در انگلستان نیز شرایط بسیار خوبی دارد.

بالاترین سطح درآمد بینایی سنج ها در جهان

افرادی که می خواهند در حوزه بینایی سنجی به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید درآمد آینده خود را نیز به خوبی بشناسند. در حال حاضر برخی از کشورها با ارائه درآمد بیشتر به بینایی سنج ها، شرایط را برای شهروندان خارجی جذاب تر می کنند. مهم ترین کشورهای جهان برای درآمد بیشتر در شغل بینایی سنجی عبارتند از:

نام کشورسطح درآمد یک بینایی سنج
آمریکا99700$
سوئد86700$
هلند76300$
فرانسه76000$
ایتالیا65000$
استرالیا63700$
کانادا62500$

به همین دلیل است که می توان گفت که فرد باید پیش از انتخاب مقصد تحصیل، به این موارد نیز توجه داشته باشد. برای درک بهتر از شرایط کار در آمریکا، بهتر است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته بینایی سنجی در خارج از کشور

در حال حاضر، بینایی سنجی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است. تفاوت های گسترده ای نسبت به رشته چشم پزشکی دارد. افرادی که می خواهند در این رشته به موفقیت برسند نیز نیاز به مطالعه بسیار زیاد خواهند داشت. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، بینایی سنجی نیز یکی از رشته هایی است که باید برای آزمون های ورودی دانشگاه های برتر نیز آماده شوند. انتخاب دانشگاه هایی که بدون آزمون ورودی دانشجویان را پذیرش می کنند به این معنی است که آن ها ارزش علمی بالایی ندارند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره آموزش رشته بینایی سنجی در خارج از کشور چقدر به طول می انجامد؟ رشته اپتومتری یکی از رشته هایی است که به طور کلی، مانند سایر رشته های پزشکی 5 سال به طول می انجامد. برخی از کشورهای جهان، این رشته را به صورت غیر پیوسته ارائه می کنند. یعنی فرد در ابتدا در یک دوره 3 ساله مدرک کارشناسی دریافت می کنند و سپس وارد دوره کارشناسی ارشد می شوند.
  • بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته بینایی سنجی کدامند؟ آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا و ژاپن بهترین شرایط را برای دانشجویان خارجی ایجاد می کنند.
  • آیا هزینه های تحصیل در رشته بینایی سنجی بالا است؟ همه چیز بسته به کشوری دارد که فرد قصد دارد در آن تحصیل کند. به طور کلی باید در نظر داشت که کشورهای انگلیسی زبان، هزینه های بیشتری دارند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *