مهاجرت

پناهندگی در شیلی

پناهندگی در شیلی

پناهندگی در شیلی یکی از راه های غیر قانونی و غیر مجاز برای ورود به این کشور محسوب می شود و جزو روشهای پر ریسک برای متقاضیان است. هر سال متقاضیان زیادی به دلایل مختلف و از طریق راه های زمینی و آبی وارد خاک کشور مورد نظر می شوند. برای پناهندگی در شیلی قوانین و شرایطی وجود دارد، در صورت موافقت با درخواست پناهجو وی می تواند اقامت دائم کشور شیلی را کسب نماید.

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که در این راه مشکلات و سختی های زیادی در انتظار فرد خواهد بود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور شیلی را دارند پیشنهاد می کنند که تنها از طرق قانونی مانند: مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری و ازدواج با فردی با تابعیت کشور شیلی اقدامات لازم را برای مهاجرت به این کشور انجام دهند.

  • آیا شیلی مقصد مناسبی برای پناهندگی است؟
  • آیا شیلی شهروندان افغانستان را به عنوان پناهنده می پذیرد؟
  • مهم ترین دلایل برای پناهندگی در شیلی چیست؟
  • وضعیت پناهجویان در کشور شیلی چیست؟
  • روش های قانونی مهاجرت به شیلی چیست؟

اطلاعاتی در رابطه با کشور شیلی

جمهوری شیلی یکی از کشورهای آمریکا لاتین می باشد، این کشور با مساحت 756950 کیلومتر مربع به مانند نواری بلند از شرق در میان رشته کوه های آندو و از غرب در کناره های اقیانوس آرام جای گرفته است. کشور شیلی دارای مرزهای مشترک زمینی با کشورهای پرو، آرژانتین و بولیوی می باشد. شهر سانتیاگو به عنوان پایتخت کشور شیلی از شهرهای مهم این کشور محسوب می شود که بزرگترین شهر آمریکا جنوبی نیز می باشد. جمعیت این کشور تقریبا 18 میلیون نفر می باشد، بیشتر شهروندان این کشور از تبار اسپانیایی هستند. مردم این کشور به زبان اسپانیایی به مکالمه می پردازند و حدودا 85% از شهروندان شیلی در نواحی شهری زندگی می کنند که از این درصد حدودا 40% در شهر سانتیاگو زندگی می کنند.

پناهندگی در شیلی از دیدگاه حقوقی

از دید حقوقی بر عکس مهاجر، پناهنده به کسی گفته می شود که وضعیتش با معیارهای کنوانسیون وضع شده ژنو در رابطه با پناهندگان برابر است. پناهجو فردیست که به دلایل مختلفی مانند: دین و مذهب، نژاد، ملیت، عضویت در گروه اجتماعی و سیاسی مجبور به ترک کشور مبدا شده باشد. افرادی که تقاضای پناهندگی خود را در کشور شیلی اعلام کرده باشند تا زمانی که درخواستشان در حال بررسی است با نام متقاضی پناهندگی شناخته می شوند. طبق قوانین مصوب شده دولت کشور شیلی وظیفه دارد از پناهجویان محافظت کند و امنیت آن ها را تامین کند. برای پناهندگی در شیلی متقاضی باید به محض ورود به خاک این کشور درخواست خود را به مراجعه مربوطه اعلام نماید تا درخواستش مورد بررسی قرار گیرد.

پناهندگی در شیلی از دیدگاه حقوقی

مدارک لازم جهت پناهندگی در شیلی

زمانی که پناهجو قصد دارد درخواست پناهندگی خود را در کشور شیلی اعلام نماید باید مدارک زیر را برای اثبات ادعای خود ارائه کند:

  • اعلام تاریخ دقیق ورود به خاک شیلی
  • ارائه مدارک شناسایی
  • اعلام نام کامل
  • ارائه دلایل پناهندگی در کشور شیلی
  • ارائه هر گونه سندی که در باب درخواست پناهندگی فرد باشد.
  • ارائه 2 قطعه عکس که مطابق با چهره فعلی متقاضی باشد.
  • امضاء متقاضی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • ارائه پاسپورت معتبر

پس از بررسی درخواست پناهجو اگر با درخواست فرد موافقت شود مجوز اقامت به فرد ارائه می شود، با دریافت مجوز فرد می تواند کار در شیلی را تجربه کند و یا در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهد. اما اگر با درخواست پناهندگی موافقت نشود متقاضی می تواند درخواست اعتراض خود را ارائه نماید، اگر همچنان با درخواست پناهندگی شما موافقت نشود باید کشور شیلی را ترک نمایید.

روش های مهاجرت به کشور شیلی در 2022

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به کشور شیلی در سال 2022 روش های مختلفی وجود دارد که متقاضی می تواند با توجه به شرایط خود بهترین راه را برای مهاجرت انتخاب کند. روش های مهاجرت به کشور شیلی عبارتند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری در شیلی (خرید ملک یا ثبت شرکت)، ازدواج با فردی با تابعیت کشور شیلی و تولد در شیلی. از رایج ترین روش های مهاجرت به این کشور مهاجرت تحصیلی می باشد که برای اطلاعات از شرایط تحصیل در این کشور می توانید مقاله تحصیل در شیلی را مطالعه کنید. در این خصوص افراد باید به هزینه های زندگی در شیلی توجه داشته باشند که در نمودار ذیل نشان داده شده است:

هزینه های زندگی در شیلی و مجارستان

در مقاله فوق سعی داشتیم به بررسی شرایط پناهندگی در شیلی بپردازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی کند و این مقاله صرفا در جهت آگاه سازی متقاضیان در رابطه با پناهندگی در شیلی به نگارش درآمده است. برای اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت قانونی به کشورهای مطرح در دنیا می توانید با کارشناسان و وکلاء مجرب ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *