ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ

بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ

بسیاری از دانشجویان به دنبال آن هستند تا از طریق اخذ بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ در بهترین دانشگاه های این کشور تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند. هنگ کنگ در آسیای شرقی و در همسایگی کشور چین واقع شده است. جمعیت هنگ کنگ متشکل از 90% مردمان چینی است که به زبان چینی نیز صحبت می کنند. اما زبان انگلیسی در میان آنها، به عنوان زبان دوم شناخته شده است. ادیان بودائیسم، تائوئیسم و کنفوسیوسی از مذاهب رایج در هنگ کنگ می باشد و آزادی مذهب در این کشور دیده می شود. دلار هنگ گنگ (HKD) واحد پول این جزیره می باشد. اطلاعات مفید و جامعی که در متن این مقاله و توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گنجانده شده است، ضمن استفاده از مشاوره های تخصصی، کمک شایانی جهت مهاجرت تحصیلی شما به هنگ کنگ محسوب می گردد.

شرایط بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ 2024

با تحصیل در هنگ کنگ این امکان را خواهید داشت که از بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ بهره مند شوید. دولت برای دانشجویان بین المللی این مزیت را در نظر گرفته است. این باعث می گردد آنها با کمترین هزینه تحصیلی و حتی رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند. این بورسیه ها در موسسات آموزش عالی خصوصی و دولتی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. ناگفته نماند که برخی از این بورسیه ها به دانشجویان بین المللی اختصاص دارد و سایر بورسیه ها متعلق به کلیه دانشجویان واجد شرایط با رزومه قوی و سوابق تحصیلی برجسته بدون در نظر گرفتن ملیت می باشد. ارزش بورسیه هایی که از سوی دولت به دانشجویان واجد شرایط و ممتاز غیربومی اعطا می گردد (Hong Kong Special Administrative Region Government Scholarship)، به مبلغ 80000$ HK (دلار هنگ کنگ) معادل 10300$ (دلار آمریکا) به صورت سالیانه می باشد.

از سال تحصیلی 2012-2013 میلادی طبق تصمیم دولت، بالغ بر 10 بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی در نظر گرفته شد که عضو کشورهای آسیایی، کره و هند هستند و اقدامات ثبت نامی خود را در دوره های تحصیلی تمام وقت در دانشگاه های دولتی انجام داده اند. بنابراین دانشجویانی که در سال تحصیلی 2024 میلادی ثبت نام نموده اند، می توانند طی شرایطی از این بورسیه ها استفاده کنند که تقریبا کلیه هزینه های تحصیلی آنان را تحت پوشش قرار می دهد.

شرایط بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ

کمک هزینه تحصیلی در هنگ کنگ

در راستای بررسی موضوع بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ بد نیست بدانید از سال 2009 میلادی طرح اعطای کمک هزینه تحصیلی مختص دانشجویانی که در مقطع PHD مشغول تحصیل هستند، در نظر گرفته شد که هدف از اعطای این کمک هزینه ها جذب برجسته ترین و ممتازترین دانشجویان بین المللی است. این کمک هزینه ها با ارزش 240000$ HK (دلار هنگ کنگ) معادل 30000$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان در نظر گرفته شد. علاوه بر آن مبلغ 10000$ HK (دلار هنگ کنگ ) معادل 1300$ (دلار آمریکا) به صورت سالیانه بابت کمک هزینه سفر جهت شرکت در بخش های تحقیقاتی و کنفرانس ها نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. این کمک هزینه ها مختص دانشجویانی که حداکثر مدت زمان تحصیلی آنان 3 سال می باشد. موسسات آموزش عالی برای دانشجویانی که دوره تحصیلی آنان بیشتر از 3 سال است، کمک هزینه هایی را مد نظر قرار داده اند.

امتیازات دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ

دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ، مزایا بی شماری را برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند ارائه می دهد. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در هنگ کنگ، دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف در این کشور می باشد. برخی از مهمترین امتیازات دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ عبارت اند از:

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگتوضیحات
بلیط هواپیماارائه بلیط رفت و برگشت بین المللی برای تاریخ های برنامه تعیین شده در هنگ کنگ
کمک اضطراریارائه کمک اضطراری 24 ساعته یکی از مهمترین مزیت های دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ می باشد.
پوشش درمانیپوشش مسافرت های پزشکی ثانویه بین المللی
اقامتگاهارائه اقامتگاه با خانواده میزبان تایید شده

بورسیه تحصیلی کارشناسی‌ ارشد در هنگ کنگ

دولت هنگ کنگ برای دانشجویانی که در مقاطع بالا نظیر کارشناسی ارشد و دکتری (PHD) مشغول تحصیل هستند، بورسیه هایی را در نظر گرفته است که یکی از آنها بورسیه PGS می باشد. جهت استفاده از این بورسیه نیازی به درخواست جداگانه نبوده و دانشجویان می توانند از آن بهره مند شوند و ارزش آن به مبلغ 199920$ HK (دلار هنگ کنگ) برابر با 25630$ (دلار آمریکا) می باشد.

دولت هنگ کنگ از سال تحصیلی 2024-2023 میلادی دانشجویانی را که در مقطع فوق لیسانس و به صورت تمام وقت و در دوره های تحصیلی عادی نام نویسی نموده اند و در دوره ای که از سوی UGC تحت پوشش قرار دارد، مورد پذیرش قرار گرفته اند، مورد حمایت قرار داده و هزینه تحصیلی آنان را پرداخت می نماید. این موضوع شامل دانشجویان بومی نمی گردد. دانشجویان همچنین می توانند با مشغول شدن به کار پس از تحصیل در هنگ کنگ هزینه هایی که متحمل شده اند را جبران نمایند. نرخ بیکاری در این کشور به شرح ذیل است:

نرخ بیکاری در هنگ کنگ

بورسیه پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ، این امکان را دارند که از بهترین بورسیه های تحصیلی در صورت واجد شرایطی استفاده نمایند تا بدین ترتیب بخش اعظمی از مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در هنگ کنگ را تامین نمایند. در سال 1985 میلادی، خانم مری سون صندوق مالی را راه اندازی نمود که تحت مدیریت هیات امنای (HSBC) هنگ کنگ بود. تعداد 10 بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ در رشته های پزشکی و دندانپزشکی از سوی این صندوق برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که به شرح زیر می باشند:

  • 4 بورسیه مختص دانشجویانی که سال اول تحصیلی خود را در رشته پزشکی عمومی (MBBS) پشت سر گذاشته و فارغ التحصیل شده اند.
  • تعداد 4 بورسیه مختص دانشجویانی که سال اول تحصیلی خود را در رشته دندانپزشکی عمومی (BDS) پشت سر گذاشته و مدرک فارغ التحصیلی خود را اخذ نموده اند.
  • 2 بورسیه تحصیلی که به دانشجویان مقطع دکتری و تحصیلات تکمیلی MPhil and PhD اختصاص دارد که متقاضی تحصیل در دانشکده علوم پزشکی Li Ka Shing هستند.

چنانچه قصد مهاجرت به هنگ کنگ را دارید، شایسته است سایر روش های مهاجرتی مانند کار در هنگ کنگ را نیز بررسی نموده و اطلاعات کاملی به دست آورید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزئیات جامع بروزی را در خصوص نحوه مهاجرت، چگونگی اخذ ویزای مربوطه و غیره در کشور هنگ کنگ را از طریق سایت خود در اختیار شما قرار داده است.

سوالات پرتکرار در خصوص بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • روند دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آسیایی، روند درخواست و اخذ بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد، زیرا دارای بوروکراسی های اداری پیچیده ای نمی باشد.
  • برای دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ از کجا باید اقدام کنیم؟ اتباع کشورهای خارجی برای دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ باید به موسسه آموزشی مورد نظر خود مراجعه کنند، یا از طریق سایت دانشگاه مربوطه درخواست خود را ثبت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *