ویزای کاری

بازار کار رشته Java Developer در فرانسه

بازار کار رشته Java Developer در فرانسه

به دلیل نیاز فوری شرکتهای بزرگ و معروف فرانسوی به برنامه نویسان مجرب، بازار کار رشته Java Developer در فرانسه همواره از رونق خوبی برخوردار است. منتها کارجویان برای ورود به این بازار کاری بایستی با دستانی پر وارد شوند چرا که اولا بازار کاری رشته های علوم کامپیوتری و IT در فرانسه یک بازار کاری بین المللی و 100% رقابتی است. و در ثانی برای کارفرمایان فرانسوی داشتن سابقه کاری بالا اهمیت زیادی دارد. بنابراین این بازار کاری فرصت طلایی در اختیار دانش آموختگان و متخصصان علوم کامپیوتر قرار داده است تا از این طریق به مهاجرت کاری به فرانسه فکر کنند.

از سوی دیگر رشته هایی مثل رشته Java Developer تحت دسته مهندسی کامپیوتر قرار داشته و به عنوان رشته مشاغل مورد نیاز این کشور تلقی می شوند. بنابراین حتما و حتما شانس کارجویان واجد صلاحیت برای جذب در این بازار کاری خیلی بالا است. و در صورت عملی شدن این امر نیز این کارجویان می توانند برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپایی و مهاجرت خانوادگی اقدام کنند. شما عزیزان برای اطلاع از شرایط، مدارک و نیز مزایای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا (EU) می توانید از مشاوره های رایگان ارائه شده توسط کارشناسان خبره موسسه حقوفی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

درباره بازار کار رشته Java Developer در فرانسه

در همین ابتداء کار لازم است بدانید که رشته شغلی Java Developer در فرانسه بخشی از صنعت IT محسوب می شود. رشته ای که در فهرست مشاغل مورد نیاز فرانسه ذیل دسته مهندسی کامپیوتر قرار می گیرد. طبق پیش بینی های انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی la Direction de l’animation de la recherche, des études et statistiques (Dares) و گروه تجاری France Strategie حدود 10 سال آتی یعنی از سال 2019 تا سال 2030 مشاغل زیر جزء مشاغل مورد نیاز فرانسه محسوب خواهند شد:

مشاغل مورد نیاز فرانسه از سال 2019 تا 2030:

  1. تعمیرکاران
  2. معلمان
  3. خدمتکاران
  4. راننده ها از همه نوع
  5. خدمات اداری، حسابداری و امور مالی
  6. مدیران تجاری و فنی
  7. پرستاران و ماماها
  8. کمک پرستاران
  9. انباردارها
  10. مهندسان کامپیوتر

درباره بازار کار رشته Java Developer در فرانسه

بدین ترتیب رشته Java Developer نیز جزء مشاغل مورد نیاز فرانسه محسوب شده و بدین ترتیب هم حالا و هم در آینده از یک بازار کاری خیلی خوبی برخوردار خواهد شد. از یسوی دیگر کشور فرانسه جزء کشورهایی با تکنولوژی بالاست و شرکت های فناوری- محور برای پیشرفت همه جانبه امور خود نیازمند استخدام متخصصان رشته Java Developer هستند. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت های زیر اشاره کرد:

نام شرکتاندازه شرکتصنعت مربوطه
Capgeminiبا 100000کارمند در 10 مکان مختلف در کشور فرانسهنرم افزار کاری و راه حل های شبکه
Sopra Steriaبا 1001 تا 5000 کارمند در 26 شعبه در کشور فرانسهخدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات (IT)
Altenبا بیش از 10000 کارمند در 24 شعبه محل در فرانسهتحقیق و توسعه
Astekبا 1001 تا 5000 کارمند در 11 شعبه محل در فرانسهخدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات
Atosبا بیش از 10000 کارمندخدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات
Ericsson-worldwideبا بیش از 10000 کارمندخدمات ارتباط از راه دور

شرایط کار متخصصان رشته Java Developer در فرانسه

متخصان رشته Java Developer نیز همانند سایر رشته مشاغل در فرانسه از قوانین و استانداردهای کاری مشترکی برخوردارند. در واقع همه کارکنان در فرانسه ماکسیمم تا 35 ساعت در هفته و یا به تعبیر دیگر 7 ساعت در روز را کار می کنند. و در ضمن همه آنها نیز از امتیازاتی مثل بیمه و نیز برنامه بازنشستگی نیز برخوردارند. مطابق گزارش آماری سال 2022 نیز متوسط درمد سالیانه متخصصان رشته Java Developer در فرانسه حدود €72223 (یورو) و یا به تعبیر دیگر €35 (یورو) در ساعت می باشد:

رنج درآمدی متخصصان Java Developer در فرانسه

همان طوری که در نمودار بالا نیز ملاحظه می شود، حداقل درآمد متخصصان Java Developer در فرانسه با کمتر از 3 سال سابقه کاری در حدود €50962 (یورو) و حداکثر درآمدی این متخصصان نیز با بیش از 8 سال سابقه کاری در حدود €89440 (یورو) می باشد. بنابراین تاثیر سابقه کاری عامل غیرقابل انکاری در اثربخشی بر روی سطح درآمدی متخصصان Java Developer در کشور فرانسه می باشد. پیش بینی می شود که سطح درآمدی متخصصان Java Developer در سال 2027 میلادی یعنی طی 5 سال آینده با رشد 9% به حدود €78962 (یورو) برسد:

سطح درآمد متخصصان Java Developer در فرانسه

نحوه ورود به بازار کار Java Developer در فرانسه

با اینکه رشته های برنامه نویسی جزء زیر مجموعه علوم مهندسی کامپیوتر محسوب شده و جزء مشاغل مورد نیاز کشور فرانسه است. اما به دلیل حاکم بودن شرایط رقابتی، ورود به بازار کار Java Developer در فرانسه به این آسانی هم نیست. بنابراین کارجویان این رشته قبل از ورود به این بازار و استخدام در شرکت های فرانسوی بایستی از صلاحیت خود اطمینان حاصل کنند. و این کار عملی نیست مگر اینکه آنها سه شرط اصلی و اثر گذار زیر را از قبل تامین کرده باشند:

نحوه ورود به بازار کار Java Developer در فرانسه

کاریابی در بازار کار رشته Java Developer در فرانسه

مرحله اول و یا به تعبیر دیگر پیش درآمد کار در فرانسه داشتن یک پیشنهاد کاری (جاب آفر) می باشد. اما دست یابی به جاب آفر در فرانسه به این راحتی نیست. چرا که بازار کار رشته Java Developer در فرانسه یک بازار کاملا رقابت گراست و رقبای شما را کارجویانی از سراسر جهان تشکیل می دهند. بنابراین شما به عنوان یک کارجوی رشته Java Developer در فرانسه بایستی حتما با زبان فرانسوی آشنا بوده و همچنین از قبل CV+ کاور لتر خود را با فرمت فرانسوی آماده کرده باشید.

با این توضیح کارجوی رشته Java Developer اکنون می تواند گام اول برای جستجوی کار در فرانسه را بردارد. و بدین ترتیب از طرق مختلفی همچون وب سایت های کاریابی به یافتن کار مناسبی برای خودش بپردازد. پس از مرحله یافتن کار ایده آل زمان است که او درخواست کار خود را که به زبان و فرمت فرانسوی آماده کرده به کارفرمایش ارسال کند. تا از این طریق شانس خودش برای حضور در جلسه مصاحبه را افزایش دهد. سبک مصاحبه شغلی در فرانسه نیز خیلی شبیه کشورهایی مثل آمریکا و انگلستان می باشد. از همین رو برای آشنایی با سوالات مصاحبه، کارجو بایستی درباره شرکت و اهداف آن بیشتر بداند. به منظور کسب اطلاعات به روز و تکمیلی درباب مهاجرت به فرانسه و روش های قانونی و آسان آن می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *