ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

افرادی که قصد دارند مشغول به تحصیل پزشکی در سنت لوسیا شوند، می توانند در دانشگاه های سنت لوسیا که ترکیبی از یادگیری در کلاس و تجربه عملی را به دانشجویان ارائه می دهند، ثبت نام کنند. طبیعت دوستانه و مهمان نواز مردم محلی سنت لوسیا ذهن دانشجویان و متقضیان بین المللی که قصد دارند در این کشور مشغول به تحصیل شوند را متحیر خواهد کرد. در سنت لوسیا فرصت های باورنکردنی برای دانشجویان وجود دارد که در کنار دوره ها و برنامه های تحصیل پزشکی بی نظیر، چیزهای جدید یاد بگیرند و دوستان جدیدی پیدا کنند. علاوه بر این، پزشک شدن چالش برانگیز، دشوار اما به شدت با ارزش است و می توان با تحصیل پزشکی در سنت لوسیا از آن بهره مند شد. در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار می دهند.

تبدیل شدن به یک پزشک در سنت لوسیا یک فرصت شگفت انگیز برای دانشجویان برای شروع یک حرفه موفق است که به آنها امکان می دهد تغییرات مثبتی در زندگی اطرافیان خود ایجاد کنند. 24 برنامه کارشناسی در 4 دانشگاه، 3 برنامه کارشناسی ارشد در 3 دانشگاه، و 3 برنامه دکترا در 3 دانشگاه های سنت لوسیا ارائه می شوند. MD یا دکترای پزشکی، یک موفقیت تحصیلی است که ممکن است سالها تحصیل در دانشگاه طول بکشد. در دانشگاه های پزشکی سنت لوسیا، این تنها زمانی اعطا می شود که دانشجویان پزشکی نشان دهند که دانش و تجربه لازم برای انجام کار پزشکی را دارند. سنت لوسیا خانه دانشگاه های استاندارد و چندین دانشکده پزشکی در سنت لوسیا است که دانشجویان را از سراسر جهان جذب می ‌کنند.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

تحصیل پزشکی در سنت لوسیا در دانشگاه آمریکایی (بین المللی)

دانشگاه بین المللی پزشکی آمریکا در سنت لوسیا دارای غنی ترین تمرکز استعدادهای آموزشی و رهبری است. رهبری دانشگاه بین المللی پزشکی آمریکا با بیش از 150 سال تجربه آموزشی، دانشجویان را برای تبدیل شدن به یک پزشک بی نظیر مجهز و آماده برای رویارویی با چالش ها راهنمایی، مشاوره و پشتیبانی می کند.

برنامه تحصیل پزشکی در سنت لوسیا در دانشگاه بین المللی آمریکایی شامل 2 مرحله است:

مراحلتحصیلاتترم های تحصیلی
مرحله 1علوم پایه5
مرحله 2علوم بالینی (حداقل 4.5 سال تحصیل)6

دانش آموزانی که 90 ساعت اعتبار مورد نیاز شامل دروس مورد نیاز مانند شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی و انگلیسی را ندارند، ملزم به تکمیل دوره های پیش پزشکی قبل از ورود به برنامه پزشکی در دانشگاه بین المللی پزشکی آمریکا هستند. برنامه ترکیبی Pre Med و MD در این دانشگاه 5.5 سال به طول می انجامد و پس از اتمام موفقیت آمیز مرحله علوم پایه، دانشجویان به مرحله چرخش بالینی می روند. شایان ذکر است که 2 سال آخر برنامه را می توان در هند (چرخش های انتخابی)، جامائیکا، ترینیداد و توباگو، یا ایالات متحده آمریکا در بیمارستان های وابسته به دانشگاه بین المللی پزشکی آمریکا انجام داد.


شرایط زیر برای ورود به دوره دکتری پزشکی دانشگاه بین المللی پزشکی آمریکا می باشد:

  • 90 ساعت اعتبار کالج دوره های پیش پزشکی برای پذیرش در برنامه دکترای پزشکی
  • 1 ترم شیمی عمومی و یا معدنی، با بخش آزمایشگاهی. 1 ترم شیمی آلی، با بخش آزمایشگاهی به این کلاس 2 ترم زیست شناسی یا جانورشناسی 2 ترم فیزیک 2 ترم انگلیسی، 2 ترم ریاضی.
  • متقاضیانی که در دوره های پیش نیاز شرکت نکرده اند، باید 4 ترم یا 2 ترم از برنامه علوم پیش پزشکی را بر حسب مورد بگذرانند.

اخذ ویزا جهت تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل پزشکی در سنت لوسیا هستند، در قدم اول باید برای دریافت ویزای تحصیلی سنت لوسیا اقدام نمایند. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی دریافت ویزای تحصیلی سنت لوسیا اجازه تحصیل پزشکی در این کشور را نخواهند داشت. البته به شدت توصیه می شود که، تمامی متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی سنت لوسیا حداقل 2 ماه قبل زا تاریخ سفر خود به سنت لوسیا برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. زیرا روند پردازش ویزای تحصیلی این کشور بسیار زمان بر است و معمولا بین 20 تا 30 روز کاری طول می کشد. علاوه بر این، تمامی متقاضیان تحصیل پزشکی در سنت لوسیا برای درخرواست ویزای تحصیلی این کشور باید رد یک موسسه آموزشی معتبردر این کشور پذیرفته شده باشند. در غیر این صورت اجازه دریافت ویزای تحصیلی سنت لوسیا جهت تحصیل پزشکی در این کشور را نخواهند داشت.

تحصیل پزشکی در سنت لوسیا با بورسیه دانشجویی

یکی از متداول ترین راه ها برای تحصیل پزشکی در سنت لوسیا، اخذ بورسیه دانشجویی در این کشور می باشد. بروسیه دانشجویی سنت لوسیا برای دانشجویان پزشکی که بر اساس شایستگی اعطا می شود، روش بسیار مطلوبی برای تحصیل در سنت لوسیا می باشد. اغلب بورسیه های پزشکی در سنت لوسیا توسط دولت سنت لوسیا و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطا می شود. که این بورسیه ها مزیت های ویژه ای را برای دانشجویان کم بضاعت دارد، که از جمله آنها می توان به معافیت پرداخت شهریه، اقامتگاه، لوازم تحصیل و بلیط رفت و برگشت اشاره کرد.

برخی از مهمترین بورسیه های پزشکی در سنت لوسیا عبارت اند از:

مهمترین بورسیه های پزشکی در سنت لوسیا

تحصیل پزشکی در سنت لوسیا در دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک

دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک منشوری با حق اعطای مدرک دکترای پزشکی صادر کرد که واجد شرایط بودن برای صدور مجوز برای فارغ التحصیلان مذکور است. این منشور توسط وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ دولت سنت لوسیا، وزیر محترم آرسن جیمز امضا شد و به تصویب کابینه وزیران سنت لوسیا رسید. اساتید و مدیران دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک همواره بر برتری آکادمیک از طریق آموزش استاندارد شده با آنچه در هر مؤسسه پزشکی در ایالات متحده یافت می شود تأکید کرده اند، که به آنها کمک کرده است تا آنها را به یکی از گزینه های قوی تر برای دانشجویانی تبدیل کنند که به دنبال پزشک شدن هستند. هدف دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک این است که دائماً در جریان اصلی پارادایم های آموزش پزشکی آمریکای شمالی باقی بماند تا به همه فارغ التحصیلان خود توانایی طبابت در هر کشوری را که انتخاب می کنند ارائه دهد.

ترم پنجم تحصیل پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک در یک محیط آموزشی و همچنین بالینی در یک بیمارستان آموزشی در ایالات متحده انجام می شود. همچنین فرصت‌ هایی برای تکمیل بخش بالینی این برنامه نیز در بریتانیا و سایر سایت ‌ها در سراسر اروپا وجود دارد. علاوه بر این، دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک یک برنامه پزشکی تسریع شده را ارائه می دهد که به دانشجویان امکان می دهد مدرک پزشکی خود را در کمتر از 4 سال تقویمی کسب کنند. علاوه بر این، دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک به دانشجویان با استعداد تحصیلی این فرصت را می دهد که مستقیماً پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان از طریق برنامه پنج ساله پزشکی خود، تحصیلات حرفه ای خود را آغاز کنند.

تحصیل پزشکی در سنت لوسیا در دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک

آشنایی با دانشگاه علوم بهداشت اسپارتان در سنت لوسیا

دانشکده پزشکی دانشگاه علوم بهداشت اسپارتان یک برنامه آکادمیک چهار ساله (40 ماه تقویمی) را ارائه می دهد که منجر به مدرک دکترای پزشکی (MD) می شود و بر اساس برنامه سه ماهه (4 ماهه) تدریس می شود. برنامه درسی دوره دکترای پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم بهداشت اسپارتان شامل یک دوره جامع علوم پایه، پیش بالینی، برنامه درسی پل زدن و علوم بالینی است که چهار (4) سال تحصیلی است. دوره 3 ماهه از ژانویه، مه و سپتامبر هر سال شروع می شود و یک دانش آموز ممکن است انتخاب کند که وارد هر یک از سه (3) سه ماهه شود. برای ارائه بهترین آموزش پزشکی به دانشجویان، برنامه درسی دانشگاه علوم بهداشت اسپارتان توسط روسای علوم پایه و بالینی با همکاری اساتید، مشاوران و هیئت امنا تحت بررسی مستمر قرار دارد.

در نمودار زیر به هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه علوم بهداشت اسپارتان اشاره شده است:

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه اسپارتان

5 برنامه 3 ماهه علوم پایه یک ارائه یکپارچه از موارد زیر است:

  • علوم پایه پزشکی شامل آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، علوم رفتاری، فارماکولوژی و آسیب شناسی
  • آموزش های پیش بالینی شامل مقدمه عمومی بر پزشکی و تشخیص فیزیکی
  • سخنرانی های آموزشی در پزشکی داخلی، اطفال، روانپزشکی، زنان و زایمان، و جراحی
  • یک برنامه درسی بریجینگ برای ادغام علوم پایه در علوم بالینی

برنامه درسی بریجینگ شامل مجموعه ای از تمرین های حل مسئله و مطالعات موردی بالینی است که برخی در محیط های گروهی کوچک، با علوم پایه و مقدمه ای بر علوم بالینی با هم ادغام شده اند. متقاضیان محترم می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط ادامه تحصیل در سنت لوسیا و دانشگاه های این کشور اطلاعات تکمیلی کسب کنند.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در سنت لوسیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در سنت لوسیا می باشیم:

  • دانشگاه های پزشکی سنت لوسیا کدام اند؟ دانشگاه علوم بهداشت اسپارتان در سنت لوسیا، دانشکده پزشکی دانشگاه آتلانتیک و تحصیل پزشکی در سنت لوسیا در دانشگاه آمریکایی (بین المللی)
  • مزایا تحصیل پزشکی در سنت لوسیا چیست؟ تحصیل به زبان انگلیسی، اخذ تخصص، اخذ اقامت دائم و دانشگاه های برتر علمی
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *