مهاجرت

اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج

اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج

یکی از روش های دریافت پاسپورت و اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج می باشد که با توجه به شرایط خاصی که دارد، حتما باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. در این راهنما اطلاعات کاملی درباره شرایط دریافت اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج و همچنین شرایط و قوانین ازدواج در این کشور توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است. اخذ اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج در کنار روش تحصیل، کاری و سرمایه گذاری، یکی دیگر از رایج ترین روش های اقامت در این کشور و همچنین دریافت پاسپورت سنت لوسیا می باشد. مقصد سنت لوسیا با مناظر بسیار بیشتر از حد استاندارد و خیره کننده از دریای کارائیب محل عالی برای انجام مراسم ازدواج به شمار می روند. این جزیره به خاطر مناظر، آب و هوای نسبتاً خوب (به ویژه برای دریای کارائیب) و سواحل بکر مشهور است.

سنت لوسیا به عنوان جزیره ای که 9 بار به عنوان مقصد پیشرو ماه عسل جهان توسط جوایز جهانی سفر نامگذاری شده است، مقصد عالی برای زوجین می باشد. از سواحل خیره کننده گرفته تا گشت و گذارهای ماجراجویانه، سنت لوسیا مکان مناسبی برای هر زوج است. افراد می توانند تصور کنند که در میان پس زمینه آبشارها ازدواج کرده اند یا از میان گزینه های دارای مناظر باورنکردنی، پارک های باشکوه، یا کلیساهای تاریخی بهترین مورد را انتخاب کنند. استراحتگاه های مجلل جزیره نیز مکان های جذاب و بسته های عروسی کارائیب را ارائه می دهند. در ادامه اطلاعات تکمیلی درباره شرایط اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج و مراحل قانونی ازدواج در این کشور کسب خواهید کرد.

اینفوگرافیک ازدواج در سنت لوسیا

شرایط اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج

کسب اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج نه تنها را خوبی برای دریافت مجوز اقامت قانونی در این کشور می باشد، بلکه می تواند موجب دریافت پاسپورت این کشور نیز باشد. در صورتی که یک فرد خارجی با یک فردی که شهروند سنت لوسیا می باشد ازدواج کند، می توان اقامت این کشور را طبق شرایط و الزامات مشخص شده، دریافت کند. برای کسب اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج، هم فردی که شهروند سنت لوسیا می باشد و هم فردی که شهروند کشور خارجی است، باید ثابت کنند که رابطه آنها واقعی بوده و صرفا برای اخذ اقامت و پاسپورت سنت لوسیا نمی باشد. علاوه بر این، مدارکی باید توسط زوجین ارائه شود که ثابت کند آنها دارای شغل و درآمد مناسب برای زندگی و اقامت در سنت لوسیا هستند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از مهاجرت به سنت لوسیا، افراد اقدام به یافتن شغل مناسب کنند.

یکی دیگر از مهمترین الزامات اخذ اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج، داشتن مکان و محل مناسب (خانه، آپارتمان یا غیره) برای زندگی و سکونت در سنت لوسیا می باشد که متقاضیان باید با ارائه مدارک مورد نیاز این مورد را ثابت کنند. مجوز اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج تا زمانی که زوجین با یکدیگر ازدواج کرده باشند، معتبر خواهد بود و در صورت رعایت شرایط و برآورده کردن الزامات مربوطه، فرد خارجی می تواند با درخواست رسمی، اقدام به دریافت پاسپورت سنت لوسیا کند. پاسپورت سنت لوسیا به دارنده آن این امکان را می دهد تا قادر به سفر به اکثر کشورهای دنیا بدون نیاز به ویزا باشد و همچنین بدون وجود هیچ مشکلی تا آخر عمر در سنت لوسیا اقامت داشته باشد. همچنین افرادی که موفق به دریافت پاسپورت و اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج می شوند، نیازی به ترک تابعیت کشور قبلی خود نخواهند داشت.

شرایط اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج

اخذ اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج با غیر بومی

یکی از متداول ترین روش ها برای اخذ اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج، انتخاب افراد غیر بومی برای ازدواج در این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که روند اخذ اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج با افراد غیر بومی بسایر زمان بر و طاقت فرسا خواهد بود. به طور مثال، کل انتظار برای ازدواج با فردی غیر بومی از یک کشور دیگر، می تواند بین 10 تا 24 ماه طول بکشد. علاوه بر این همسر مورد نظر متقاضیان باید ویزای معتبر این کشور را نیز داشته باشد. از سوی دیگر، پس از برآورده شدن شرایط 2 ساله اقامت همسر و ارائه درخواست، روند دریافت اقامت می تواند حدود 5 ماه طول بکشد. در نهایت اینکه فرآیند ازدواج با یک شهروند غیر بومی در سنت لوسیا، شامل فرآیند های مختلفی خواهد بود که نیاز به مستندات زیادی دارد.

در نمودار زیر می توانید روند اخذ اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اخذ اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج

مراحل قانونی و اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج

ازدواج در سنت لوسیا نیازی به اقامت قبل از ازدواج در این کشور ندارد، بنابراین اجازه می دهد تا مجوز ازدواج ظرف 24 ساعت پس از ورود با درخواست مجوز ازدواج در همان روز دریافت شود. برای کسانی که برای مجوز ازدواج عادی درخواست می کنند، زوجین باید 2 روز قبل از عروسی خود در سنت لوسیا باشند. از آنجایی که قوانین، هزینه ها و الزامات در معرض تغییر هستند، مهم است که قبل از برنامه ریزی برای عروسی یا سفر، متقاضیان تمام اطلاعات را با اداره مجوز ازدواج محلی تأیید کنند. زوج هایی که مایل به ازدواج در سنت لوسیا هستند ابتدا باید مجوز ازدواج را دریافت کنند. مرجع صدور کلیه جوازهای ازدواج، اتاق های دادستان کل کشور است. درخواست ها توسط یک دادستان محلی تهیه می شود و سپس برای تایید به اتاق های دادستان کل ارائه می شود.


متقاضیانی که مایل به ازدواج هستند باید شرایط خاصی را رعایت کنند. به ویژه، متقاضیان باید دادخواستی را ارسال کنند که از جمله نام آنها را ذکر کند.

اسناد مورد نیاز برای ازدواج و دریافت مجوز ازدواج در سنت لوسیا عبارتند از:

اسناد و مدارکتوضیحات
گذرنامهحداقل 1 سال اعتبار
شناسنامهشناسنامه عکسدار زوجین
حکم طلاقاگر یکی از طرفین طلاق گرفته باشد
گواهی فوت همسر اولدر صورت وجود
سند قانونی تغییر نامدر صورت تغییر نام
قولنامه ای مبنی بر رضایت با مهر دفتر اسناد رسمیدر صورتی که یکی از طرفین کمتر از 18 سال سن داشته باشد.
ترجمه معتبر مدارکدر صورتی که مدارک مورد نیاز به زبان انگلیسی نباشد.

هزینه ازدواج قانونی در سنت لوسیا

هنگام ازدواج در سنت لوسیا، هزینه های جزئی و هزینه های مجوز وجود دارد که عبارتند از:

  • هزینه های دفتر اسناد رسمی و مجوز ازدواج
  • هزینه های ثبت ازدواج
  • هزینه گواهی ازدواج

هزینه های مجوز ازدواج با توجه به سفری که افراد در آن به مجوز نیاز دارند تعیین می شود و به شکل زیر است:

هزینه های مجوز ازدواج در سنت لوسیا

علاوه بر این، باید هزینه های کوچک ثبت احوال و هزینه های گواهی ازدواج نیز باید توسط متقاضیان پرداخت شوند و برخی از بسته های عروسی این هزینه ها را برای زوجین پوشش می دهند. همچنین شایان ذکر است که بسیاری از هتل ها دارای هماهنگ کننده های عروسی هستند که می توانند عروسی افراد را سازماندهی کنند و هر گونه هزینه زندگی در سنت لوسیا را بررسی کنند. هموطنان گرامی که مایل به مهاجرت به سنت لوسیا از روش های مختلف هستند و قصد دارند اقامت این کشور را از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری یا ازدواج کسب کنند، می توانند با بهره مندی از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات کامل در این زمینه کسب کنند و انجام تمامی امور حقوقی و مهاجرتی خود را به همکاران با بسپارند.

سوالات متداول در باب ازدواج در سنت لوسیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ازدواج در سنت لوسیا می باشیم:

  • هزینه ازدواج قانونی در سنت لوسیا چقدر است؟ هنگام ازدواج در سنت لوسیا، هزینه های جزئی و هزینه های مجوز وجود دارد که عبارتند از: هزینه های دفتر اسناد رسمی و مجوز ازدواج، هزینه های ثبت ازدواج و هزینه گواهی ازدواج
  • مراحل قانونی و اقامت سنت لوسیا از طریق ازدواج؟ ازدواج در سنت لوسیا نیازی به اقامت قبل از ازدواج در این کشور ندارد، بنابراین اجازه می دهد تا مجوز ازدواج ظرف 24 ساعت پس از ورود با درخواست مجوز ازدواج در همان روز دریافت شود. برای کسانی که برای مجوز ازدواج عادی درخواست می کنند، زوجین باید 2 روز قبل از عروسی خود در سنت لوسیا باشند. از آنجایی که قوانین، هزینه ها و الزامات در معرض تغییر هستند، مهم است که قبل از برنامه ریزی برای عروسی یا سفر، متقاضیان تمام اطلاعات را با اداره مجوز ازدواج محلی تأیید کنند. زوج هایی که مایل به ازدواج در سنت لوسیا هستند ابتدا باید مجوز ازدواج را دریافت کنند. مرجع صدور کلیه جوازهای ازدواج، اتاق های دادستان کل کشور است. درخواست ها توسط یک دادستان محلی تهیه می شود و سپس برای تایید به اتاق های دادستان کل ارائه می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *