مهاجرت

تفاوت زندگی در فرانسه و لهستان

تفاوت زندگی در فرانسه و لهستان

با توجه به افزایش چشمگیر تعداد متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی، قصد داریم در این مقاله با توضیحاتی شفاف پیرامون تفاوت زندگی در فرانسه و لهستان راهنمای خوبی برای علاقه مندان به این دو کشور ارائه نماییم. در سال 2019 دولت فرانسه اعلام کرد با توجه به سیاست مرزی آزاد این کشور، بیشترین نرخ مهاجرپذیری را در مقایسه با سال های پیشین تجربه کرده است. انگیزه مثال زدنی اقشار مختلف جهت تحصیل در فرانسه را می توان عامل اصلی این امر دانست. از سوی دیگر کشور لهستان نیز در دو دهه اخیر با پیشرفت های حاصل شده در زمینه اقتصاد و آموزش توانسته پذیرای درصد بیشتری از مهاجرین بین المللی باشد. با توجه به این نکته کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریند ضمن آشنایی شما با این دو کشور به بررسی تفاوت های مشهود میان آن ها در زمینه های مختلف سیاسی و اجتماعی بپردازند.

  • متوسط درآمد در کشورهای فرانسه و لهستان تا چه میزان متفاوت است؟
  • هزینه تحصیل در کدام کشور بیشتر می باشد؟
  • با توجه به اقتصاد مبتنی بر صنعت توریسم فرانسه آیا لهستان نیز از آمار مشابه تعداد گردشگران برخوردار است؟
  • زندگی در فرانسه بهتر است یا لهستان؟
  • شرایط زندگی در لهستان چیست؟
  • شرایط یادگیری زبان در این دو کشور چگونه است؟
  • توزیع هزینه های زندگی در این دو کشور چگونه می باشد؟
  • نرخ بیکاری در کدام یک بیشتر است؟
  • مشکلات زندگی در فرانسه و لهستان دارای چه تفاوت ها و شباهت هایی می باشند؟

تفاوت های عمده فرانسه و لهستان

فرانسه کشوری است که در غرب اروپا واقع شده و اگرچه درصد قابل توجهی از مردم آن مسلط به زبان انگلیسی می باشند، برای زندگی در این سرزمین افراد ملزم به یادگیری زبان فرانسوی هستند. پایتخت این کشور پاریس است که برخلاف ورشو جزء گران ترین شهرهای جهان برای زندگی محسوب می گردد. فرانسه در زمینه فعالیت های هنری زبانزد بوده و همه ساله افراد زیادی برای بازدید از آثار بزرگان این کشور در رشته هایی نظیر مجسمه سازی و نقاشی به این سرزمین لوکس و مرفه مهاجرت می نمایند. شایان ذکر است که برای زندگی در فرانسه و اخذ تابعیت این کشور دریافت ویزای 3 ماهه کافی نبوده و افراد نیازمند صدور مجوز اقامت بلندمدت از سوی کنسولگری می باشند. با توجه به اینکه در گذشته دولت های زیادی تحت استعمار فرانسه بوده اند هم اکنون افراد با ادیان و نژادهای گوناگون در فرانسه زندگی می کنند.

توزیع ادیان مختلف در کشور فرانسه

لهستان نیز همچون فرانسه از مهمترین کشورهای قاره اروپا به حساب می آید؛ لهستان از 16 استان تشکیل شده و از مهم ترین شهرهای آن می توان به ورشو و گدانسک اشاره کرد. برخلاف فرانسه که از تنوع نژادی بسیار گسترده ای برخوردر بوده و برای مثال اقشار گوناگونی چون الجزایری ها به کرات در سطح شهرهای این کشور مشاهده می گردند، بیش از 93% شهروندان لهستان دارای نژاد لهستانی بوده و اگرچه بیش از 1.35 میلیون اوکراینی در خاک این کشور به سر می برند، همچنان درصد عمده شهروندان را لهستانی ها تشکیل داده اند. هر ساله بیش از 100000 مهاجر خارجی به فرانسه ورود پیدا می کنند و طبق آمار منتشره در سال 2022 بیش از 6 میلیون خارجی در خاک این کشور زندگی می کنند و این درحالی است که این رقم در کشور لهستان 2.1 میلیون نفر می باشد.

تفاوت هزینه زندگی در فرانسه و لهستان

تفاوت هزینه زندگی در فرانسه و لهستان

متوسط درآمد افراد در شهر پاریس 3500€ (یورو) اعلام شده است درصورتیکه می توان در شهرهای دیگر فرانسه ارقامی چون 2700€ (یورو) را نیز در کنار عنوان میانگین ماهیانه حقوق افراد مشاهده کرد. هزینه زندگی در فرانسه زمانیکه در مقام قیاس با کشورهایی نظیر آمریکا و انگلستان قرار می گیرد عدد پایین تری را نشان می دهد اما همچنان می توان هزینه زندگی در شهرهایی نظیر پاریس را جزء گران ترین و پر خرج ترین مناطق جهان دانست. تحصیل در فرانسه از پرمخاطب ترین موضوعات مرتبط با این کشور است. هزینه اخذ ویزای تحصیلی فرانسه 50€ (یورو) بوده و متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ملزم به پرداخت 2800€ (یورو) می باشند درحالیکه این عدد در شاخه های مهندسی به 4707€ (یورو) افزایش می یابد. در ادامه به رتبه بندی شهرهای فرانسه از نظر شاخص هزینه زندگی پرداخته ایم:

نام شهرشاخص هزینه زندگی
پاریس85
لیون75
مون پلیه74

متقاضیان زندگی و تحصیل در لهستان می توانند با تحصیل در دانشگاه های دولتی و باکیفیت این کشور چون Poznan University of Life Sciences هزینه کمتری را متقبل گردند؛ به گونه ای که حداقل شهریه پرداختی در این دانشگاه ها با احتساب بورسیه های تحصیلی اعطا شده 500€ و حداکثر آن نیز 6000€ (یورو) اعلام شده است. توزیع هزینه ها در دو کشور لهستان و فرانسه به گونه ای است که بخش عمده مخارج ماهیانه به اجاره مسکن اختصاص می یابد. اجاره آپارتمان با یک خواب در شهرهای کوچک لهستان 320€ هزینه بر خواهد بود درصورتیکه در موقعیت مشابه افراد ملزم به پرداخت 540€ (یورو) برای اجاره مسکن در خارج از شهرهای اصلی فرانسه می باشند. در ادامه به بررسی هزینه اجاره آپارتمان با یک خواب در پایتخت های دو کشور بر حسب یورو پرداخته ایم:

مقایسه هزینه اجاره مسکن در کشورهای فرانسه و لهستان

سایر تفاوت های زندگی در کشورهای فرانسه و لهستان

در رده بندی جهانی پاسپورت کشورهای مختلف که در سال 2022 اعلام شد دو کشور فرانسه و لهستان دارای جایگاه تقریبا برابری بوده و به ترتیب رتبه های 4 و 5 جهان را کسب کردند. همچنین در رده بندی کشورهای جهان براساس کیفیت زندگی و میزان رضایت شهروندان فرانسه در جایگاه دهم قرار گرفته اما لهستان رتبه 34 را به خود اختصاص داده است؛ علت این امر را می توان در تفاوت فرهنگ های رایج میان مردمان دو کشور، کیفیت ارائه محتوا در مدارس و دانشگاه ها، امکان تحصیل رایگان و رونق بازار اقتصادی جستجو کرد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق برقراری تماس تلفنی با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و دریافت مشاوره رایگان و یا اقدام به صورت حضوری و مراجعه به دفتر این موسسه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *