مهاجرت

تفاوت زندگی در انگلستان و فرانسه

تفاوت زندگی در انگلستان و فرانسه

کسب اطلاعات پیرامون تفاوت زندگی در انگلستان و فرانسه علاوه بر ماهیت کارکردگرایانه میتواند پاسخگوی سوالات افراد جهت تصمیم گیری نهایی شود. هر دو این کشورها دارای اقتصاد با ثبات و جایگاه بسیار مطلوبی در فهرست برترین کشورها برای زندگی از نظر امنیت، درآمد ایده آل، وضعیت مناسب تحصیل و سایر شاخص های با اهمیت می باشند. همچنین این اصل که هر دو کشور انگلستان و فرانسه دارای اقتصاد مبتنی بر توریسم بوده و همه ساله افراد زیادی با اهداف گوناگونی نظیر اشتغال، تحصیل، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و ازدواج به آن ها مهاجرت می نمایند بر همگان هویدا می باشد. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است به بررسی تفاوت های زندگی در این دو کشور خواهیم پرداخت.

  • لندن یا پاریس؟ کدام برای زندگی بهتر است؟
  • فرق بریتانیا و انگلیس در چیست؟
  • از فرانسه تا انگلیس چند ساعت راه است؟
  • بهترین شهرهای انگلستان برای زندگی کدامند؟
  • شرایط ورود به دانشگاه های فرانسه چه تفاوتی با انگلستان دارد؟
  • بهترین راه های مهاجرت به فرانسه چیست؟
  • مسیر مهاجرت به انگلستان چقدر طول می کشد؟
  • هزینه های زندگی در این دو کشور چه تفاوت هایی با یکدیگر دارد؟

تفاوت های مشهود زندگی در انگلستان و فرانسه

فرانسه در غرب اروپا واقع شده و جزء گسترده ترین کشورهای این قاره به حساب می آید؛ علاوه بر گردشگرانی که همه ساله با هدف بازدید از موزه ها و اماکن هنری این کشور وارد فرانسه می شوند، طبق آمار بیشترین و بهترین راه مهاجرت به فرانسه تحصیل در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های معتبر این کشور تعریف شده است. با توجه به قوانین وضع شده در جولای سال 2006 و سیاست مرزی آزاد فرانسه مهاجرت و زندگی در این کشور با موانع متعددی همراه نخواهد بود. علی رغم تفکر همگانی رایج میان مردم، زندگی در شهرهای فرانسه تنها با المان های توصیف ناپذیر و زیبایی های مطلق همراه نبوده و معایب زندگی در شهرهایی چون پاریس مانند کثیفی و آلودگی همواره از دلایل عمده نارضایتی شهروندان فرانسوی و مهاجرین ساکن در این مناطق بوده است.

تفاوت های مشهود زندگی در انگلستان و فرانسه

انگلستان کشوری است با جزایر متعدد و واحد پول پوند که پس از خروج از اتحادیه اروپا همگان گمان می کردند با افت شدید بازار اقتصادی و کاهش ارزش پولی مواجه شود که نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد بلکه حتی سردمداران این کشور توانستند با کاهش نرخ بیکاری گام بلندی در مسیر بهبود اقتصاد خود بردارند. از همسایگان انگلستان می توان به ولز و اسکاتلند اشاره کرد. به رغم اینکه بسیاری از افراد معتقدند هزینه زندگی در کشور انگلستان بسیار زیاد می باشد، طبق بررسی های صورت گرفته صحت این موضوع تایید شده اما در مقایسه با سرزمین هایی چون آمریکا افراد قادر خواهند بود با آسودگی و دغدغه مندی کمتری نسبت به مخارج زندگی نمایند. برخلاف فرانسه کار در انگلستان اصلی ترین هدف مهاجران در این کشور بوده به گونه ای که 226000 نفر در سال اخیر اقدام به دریافت مجوز اشتغال در این کشور نموده اند.

توزیع هزینه های زندگی در کشور انگلستان

تفاوت هزینه زندگی در انگلستان و فرانسه

با توجه به اینکه افراد ساکن در فرانسه می توانند از طریق ارتباط با موسسات برتر کاریابی این کشور چون Keljobs و یافتن فرصت های مناسب شغلی از درآمد مطلوب 2200€ (یورو) در شهرهای کوچک و 3500€ (یورو) در پاریس برخوردار شوند، هزینه ماهیانه زندگی برای آن ها مشکل عمده ای به حساب نمی آید. هزینه زندگی در پاریس طبق آمار 1100€ (یورو) برآورد شده است. از طرفی مهاجرین خارجی حاضر در خاک فرانسه می توانند با استخداد در یکی از 3 گروه شرکت های بین المللی کار شامل گروه اجرایی سطح بالا، گروه انتقال یافته موقتی و گروه تازه استخدام شده همراه مزایا به کار در فرانسه بپردازند. از معتبرترین موسسات کاریابی برای افراد ساکن در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Monster
  • Apec
  • Jobjoba
  • indeed France
  • ABG L’intelli’agance

در مقایسه با فرانسه، کشور انگلستان دارای هزینه های بیشتری برای زندگی بوده و اگرچه زندگی در شهرهای لوکس فرانسه چون پاریس هزینه های بیشتری نسبت به متوسط انگلستان به همراه دارد، متوسط مخارج زندگی در انگلستان به فراخور میانگین درآمد بیشتر شهروندان این کشور بالاتر است. نرخ بیکاری انگلستان در مقایسه با فرانسه کمتر بوده و در سال 2023 این نرخ 3.9% اعلام شده است؛ این درحالی است که نرخ بیکاری فرانسه در محدوده زمانی مشابه 7.8% اعلام شده است. هزینه متوسط اجاره مسکن دارای یک خواب در انگلستان 820€ (یورو) اعلام شده درصورتیکه در موقعیت مشابه افراد می توانند با 650€ (یورو) در شهرهای نسبتا بزرگ فرانسه اقدام به اجاره ملک نمایند. در ادامه به مقایسه متوسط درآمد ماهیانه افرادبر حسب یورو در دو کشور انگلستان و فرانسه پرداخته ایم:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه افراد در انگلستان و فرانسه

سایر نکات زندگی در انگلستان و فرانسه

زندگی در فرانسه و انگلستان دارای تفاوت های دیگری نیز می باشد؛ ساکنین انگلستان با دراختیار داشتن پاسپورت این کشور مجوز سفر بدون ویزا به 120 کشور جهان را دارا می باشند در صورتیکه این عدد برای شهروندان فرانسوی 127 می باشد؛ این امر نشان از برتری پاسپورت فرانسه دارد. در بررسی های صورت گرفته در سال 2023 و تحقیقاتی که بر شاخصه هایی نظیر درصد خوشحالی مردم، میزان امنیت و آرامش، کیفیت ارائه آموزش در مدارس و دانشگاه ها و تنوع تفریحات موجود در شهرهای مختلف انجام شده است، هر دو کشور فرانسه و انگلستان در بین 10 کشور برتر جهان قرار گرفته اند. رتبه انگلستان در این تحقیق که درواقع نشانگر کیفیت زندگی مردم می باشد 4 و رتبه فرانسه 10 اعلام گشته است. با وجود تمام تفاوت های مذکور، مشکلات و معایب زندگی نیز دارای تفاوت هایی در بین این دو می باشند.

هزینه تحصیل و شهریه های گزاف اخذ شده از سوی دانشگاه های معتبر انگلستان از دلایل عمده نارضایتی مردم این کشور می باشد؛ به گونه ای که شهریه 15000£ الی 25000£ (پوند) اخذ شده رقم بالاتری نسبت به هزینه اخذ شده از سوی دانشگاه های فرانسه محسوب می گردد. در پاریس هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان 6450€ (یورو) اعلام شده که در مقایسه با شهرهای متوسط انگلستان بالاتر می باشد. همچنین مالیات 45% وضع شده بر بسیاری از مشاغل جزء اصلی ترین معایب زندگی در فرانسه در نظر گرفته می شود. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشند و بتوانید از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و دریافت اطلاعات بیشتر بهترین تصمیم را در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی اتخاذ نمایید.

سوالات متداول در باب تجربه زندگی در فرانسه یا انگلیس

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب فرانسه یا انگلیس می باشیم:

  • تفاوت هزینه زندگی در انگلستان و فرانسه در چیست؟ با توجه به اینکه افراد ساکن در فرانسه می توانند از طریق ارتباط با موسسات برتر کاریابی این کشور چون Keljobs و یافتن فرصت های مناسب شغلی از درآمد مطلوب 2200€ (یورو) در شهرهای کوچک و 3500€ (یورو) در پاریس برخوردار شوند، هزینه ماهیانه زندگی برای آن ها مشکل عمده ای به حساب نمی آید. هزینه زندگی در پاریس طبق آمار 1100€ (یورو) برآورد شده است. از طرفی مهاجرین خارجی حاضر در خاک فرانسه می توانند با استخداد در یکی از 3 گروه شرکت های بین المللی کار شامل گروه اجرایی سطح بالا، گروه انتقال یافته موقتی و گروه تازه استخدام شده همراه مزایا به کار در فرانسه بپردازند.
  • تفاوت های مشهود زندگی در انگلستان و فرانسه در چیست؟ فرانسه در غرب اروپا واقع شده و جزء گسترده ترین کشورهای این قاره به حساب می آید؛ علاوه بر گردشگرانی که همه ساله با هدف بازدید از موزه ها و اماکن هنری این کشور وارد فرانسه می شوند، طبق آمار بیشترین و بهترین راه مهاجرت به فرانسه تحصیل در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های معتبر این کشور تعریف شده است. با توجه به قوانین وضع شده در جولای سال 2006 و سیاست مرزی آزاد فرانسه مهاجرت و زندگی در این کشور با موانع متعددی همراه نخواهد بود. علی رغم تفکر همگانی رایج میان مردم، زندگی در شهرهای فرانسه تنها با المان های توصیف ناپذیر و زیبایی های مطلق همراه نبوده و معایب زندگی در شهرهایی چون پاریس مانند کثیفی و آلودگی همواره از دلایل عمده نارضایتی شهروندان فرانسوی و مهاجرین ساکن در این مناطق بوده است.
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *