ویزای تحصیلی

دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند

دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند

دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند یکی از دانشگاه های قدیمی و معروف اسکاتلند است که در قرن 15 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه در واقع دانشگاه اول اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی دنیای انگلیسی زبان ها به شمار می آید. پس شهرت این دانشگاه فقط مربوط به دوره های زمانی اخیر نیست بلکه، این شهرت در طی 600 سال اخیر برای دانشگاه سنت اندروز کسب شده است. امروزه، این دانشگاه ساختار تحصیلی انعطاف پذیری را بر مبنای انتخاب برنامه تحصیلی یا پژوهشی پیشنهاد می کند تا محیط نخبه گرایی و روشنفکری را تشکیل دهد.

هم اکنون، بیش از 12000 دانشجو در دانشگاه سنت اندروز در حال تحصیل هستند. از این تعداد، 54% دانشجویان از کشور اسکاتلند، 12% از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و در حدود 34% دانشجویان از کشورهای خارجی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالاتتان در خصوص شرایط تحصیل در اسکاتلند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

درباره دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند

دانشگاه سنت اندروز st andrews دانشگاه دولتی در سنت اندرو، فایف، اسکاتلند است. این دانشگاه جزو قدیمی ترین دانشگاه های اسکاتلند پس از دانشگاه های آکسفورد و کمبریج محسوب می گردد. دانشگاه سنت اندروز در سال 1413 تاسیس شده زمانی که پاپ اندیک هشتم دستور ساخت مدرسه ای را برای گروهی از روحانیون آگوستینی را صادر کرد. سنت اندروز متشکل از 3 کالج شامل United College (تلفیقی از کالج های سنت سالوادور و سنت لئونارد)، St Mary College و St Leonard College است. اما بیشتر از همه آنچه که در وهله اول در نگاه به پردیس دانشگاه جلوه می نماید، وجود ترکیبی جالب از ساختمان های تاریخی و مدرن است.

نکته جالب دیگر درباره دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند این است که در حال حاضر، بیش از یک سوم از جمعیت خود شهر سنت اندروز از کارکنان، هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه می باشند. رشته های تحصیلی مختلف شامل هنر، ادبیات، تاریخ، جغرافیا، مهندسی، علوم، پزشکی، زیست شناسی، فلسفه، شیمی، ریاضیات، موسیقی، آمار، مطالعات بین رشته ای و غیره از جمله برنامه های تحصیلی دانشگاه سنت اندروز است. با توجه به سیستم فرآیند بلونیا در 3 مقطع لیسانس (3 سال الی 4 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکترا یا PhD (4 سال) به دانشجویان به دانشجویان داخلی و خارجی این دانشگاه ارائه می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند

همه ساله، دانشجویان خارجی زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل در دانشگاه سنت اندروز درخواست پذیرش ارائه می دهند. در این میان، اطلاع از شرایط تحصیل و اخذ پذیرش برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه مذکور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در ابتداء لازم به یادآوری است که شرایط تحصیل بر طبق برنامه و مقطع تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. یکی از شرایط تحصیلی در این دانشگاه اتمام دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم معادل مدرک دیپلم اسکاتلند است. حداقل میانگین نمره (GPA) 3 سال دبیرستان متقاضیان باید 3.2 باشد. از شرایط مهم دیگر برای تحصیل متقاضیان خارجی تسلط بر زبان انگلیسی است.

برای اثبات این امر، متقاضیان نیازمند ارائه نمره مدرک زبان انگلیسی جهت تحصیل در اسکاتلند هستند:

مقطع تحصیلینوع آزموننمره لازم کسب شده
لیسانسآزمون زبان انگلیسی IELTSحداقل نمره 6.5
فوق لیسانس و دکتراآزمون زبان انگلیسی IELTSحداقل نمره 7.0 (به جز رشته زبان انگلیسی با نمره 8.0)

در این زمینه، مرکز آموزش زبان انگلیسی برنامه های پایه برای دانشجویان خارجی برگزار می کند که مدارک زبان یا تحصیلی مورد نیاز برای پذیرش مستقیم در برنامه ای را ندارند. همچنین برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دوره های آمادگی برگزار می شود که این دوره ها ترکیبی از توسعه مهارت زبان با مهارت های تحصیلی و آماده سازی دانشجویان برای زندگی دانشجوئی است. این دوره ها، دور ه های فشرده 4 الی 10 هفته ای می باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند

فرآیند اخذ پذیرش دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند

اگر شما هم در فکر پذیرش تحصیلی از دانشگاه سنت اندروز هستید، فرآیند درخواست بسته به برنامه و دوره تحصیلی شما ممکن است متفاوت باشد. اما نکته لازم برای یادآوری این است که کلیه مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه سنت اندروز st andrews کاملا به صورت آنلاین است. پذیرش فقط و فقط از طریق وب سایت خود دانشگاه و نه از طریق اداره خدمات پذیرش کالج ها و دانشگاه های اسکاتلند (UCAS) انجام می شود. دانشگاه سنت اندروز از کلیه کشورهای جهان دانشجو می پذیرد و تمامی تصمیمات مربوط به اخذ پذیرش بر عهده کمیسیون پذیرش این دانشگاه می باشد.

اما فرآیند دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند گزینش شامل در نظر گرفتن شرایط و مدارک زیر است:

  • اسکن دیپلم متوسطه
  • اسکن ریزنمرات تحصیلی 3 سال متوسطه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • اسکن مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
  • CV یا رزومه متقاضی
  • نمرات آزمون ورودی و زبان انگلیسی
  • مدارک بورسیه یا فاند تحصیلی
  • نمونه کارها و نمونه مقاله نگارش شده
  • توصیه نامه

هزینه تحصیل در دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند

شهریه تحصیلی شما در دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند به دوره تحصیلی شما بستگی دارد. اما هزینه زندگی در اسکاتلند بیشتر به محل اقامت شما بستگی دارد. اما نکته مهم درباره تحصیل در دانشگاه سنت اندروز، توجه به شرایط و الزامات تحصیلی از جمله هزینه های تحصیلی و زندگی در اسکاتلند و اسکاتلند است. در سال تحصیلی 2024- 2023 دانشجویان فول تایم از اسکاتلند و دانشجویان اروپایی شهریه ای در حدود 1820£ (پوند) را به حساب دانشگاه پرداخت خواهند کرد.

دانشجویان از کشورهای خارجی نیز شهریه سالیانه ای در حدود 9250£ (پوند) را به حساب دانشگاه پرداخت خواهند کرد. اما هزینه تحصیل و زندگی در اسکاتلند نیز بخشی از هزینه های تحصیل در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند می باشد که متقاضیان باید نسبت به آن برنامه ریزی قبل از اخذ پذیرش انجام دهند. این هزینه ها با توجه به سبک زندگی فرد ماهانه 800£ تا 1200£ (پوند) است.

سطح علمی دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند در 2024

دانشجویان بین المللی در زمان انتخاب دانشگاه ها برای تحصیل، یکی از مواردی که مورد توجه قرار می دهند رنکینگ دانشگاه مذکور در سطح بین المللی است. اهمیت و جایگاه دانشگاه مذکور را نمی توان نه در سطح اسکاتلند و نه در سطح بین المللی انکار کرد. در کل می توان گفت در حوزه کشورهای عضو بریتانیا، برترین دانشگاه ها با کیفیت آموزشی بالا وجود دارند. بر اساس ارزیابی دولت اسکاتلند، دانشگاه سنت اندروز جزو دانشگاه های انگلیسی با عنوان طلایی یا Gold در رابطه با شاخص برتری آموزشی است. این مرکز آموزشی عالی ترین نشان کیفیت آموزش عالی در کشور اسکاتلند محسوب می شود.

عنوان طلایی یا TEF Gold به دانشگاه یا کالجی در اسکاتلند اعطاء می شود که در زمینه آموزش، تربیت و دستیابی به نتایج عالی تحصیلی به طور متوالی جایگاه برتری در بین دانشگاه های کشور اسکاتلند کسب نماید. این دانشگاه با 3 کالج و مراکز آموزشی و کتابخانه مجهز نسبت به ارائه آموزش با کیفیت به دانشجویان کشورهای مختلف اقدام می نماید. کارشناسان و وکلای زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله خود آمادگی دارند تا هموطنان عزیز را در کلیه مراحل اخذ ویزا و اقامت کشورهای خارجی راهنمائی کرده و تا دست یابی بهد موفقیت نهایی همرا آنها حاضر باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به ششرح زیر می باشند:

  • آیا شرایط ورود به دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند دشوار است؟ به طور کلی، تمامی دوره ها در دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند رقابتی هستند، بنابراین باید از اطلاعات بالایی برای ورود به دانشگاه برخوردار باشید.
  • میزان پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه سنت اندروز st andrews اسکاتلند چقدر است؟ طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2024 میزان پذیرش دانشجویان در این موسسه آموزشی 9% در سال بوده است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *