ویزای تحصیلی

رشته بازرگانی بین الملل در هند

رشته بازرگانی بین الملل در هند

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند به گونه ای است که برخی از دانشگاه های این کشور در سطح جهان، جایگاه عالی رتبه دارند. فرایند تحصیل در هند به گونه ای است که دانشجویان می توانند در دانشگاه های بسیار زیادی را در دسترس خود داشته باشند ولی این مسئله بسیار مهم است که فرد بتواند دانشگاهی را برای خود انتخاب کند که در رشته ای خاص دارای جایگاه بین المللی باشد. بیش از 1000 دانشگاه در هند وجود دارد که می توان به کمک آن ها به خواسته های مهاجرتی خود در هند رسید اما باید در نظر داشت که تنها بخشی از آن ها دارای اعتبار کافی هستند.

رشته بازرگانی بین الملل یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در جهان است و به همین دلیل هند نیز به عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان، به این رشته توجه ویژه دارد. برخی از دانشگاه های هند در این رشته جایگاه بسیار ویژه ای دارند و به همین دلیل می توان انتظار داشت که افراد برای تحصیل در این مجموعه های آموزشی به رزومه تحصیلی نسبتا قوی نیاز داشته باشند. با توجه به شرایط ذکر شده، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند خواهند پرداخت تا اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته بازرگانی بین الملل در این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در هند در حوزه بازرگانی بین المللی چیست؟

شرایط تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند

هند یکی از کشورهای آسیایی است که دانشگاه های پرشماری را در خود جای داده است. افرادی که هند را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این کشور از نظر تعداد دانشگاه های عالی رتبه جایگاه چندان خوبی ندارد اما همچنان در سطح آسیا جایگاه مناسبی دارد. در رشته بازرگانی بین الملل، ده ها دانشگاه هندی به رتبه های عالی رسیده اند و توانسته اند خود را در سطح جهان مطرح کنند. مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته بازرگانی بین الملل در هند عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته بازرگانی بین الملل در هند

دانشجویان خارجی در هند این امکان را دارند که به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و این خود یکی از دلایل اهمیت های مهاجرت به هند از طریق تحصیل است. تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند در مقطع کارشناسی در یک دوره 4 ساله انجام می شود و پس از آن فرد می تواند وارد بازار کار شود. دوره کارشناسی ارشد این رشته که در دانشکده های اقتصاد و مدیریت برگزار می شود نیز 2 ساله است و دانشجویان می توانند از این طریق جایگاه بهتری را برای خود در بازار کار ایجاد کنند.

باید توجه داشت که بسیاری از دانشگاه های هند در ایران مورد تایید وزارت علوم نیستند و در صورتی که فردی قصد دارد پس از تحصیل به ایران بازگردد، باید حتما اطمینان حاصل کند که مدرک تحصیلی او مورد تایید قرار خواهد گرفت و در غیر این صورت با مشکلات استفاده از مدرک خود روبرو خواهد شد.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند

یکی از امتیازهایی که تحصیل در هند به همراه دارد آن است که دانشجویان در این کشور می توانند با شهریه های نسبتا کمی دوره تحصیلی خود را به پایان ببرند. شهریه دانشگاه های ارائه کننده رشته بازرگانی بین الملل در این کشور در حدود 3800$ تا 5200$ (دلار) در سال است و دانشجویان باید این هزینه را از سرمایه شخصی خود پرداخت کنند چراکه دسترسی به بورسیه تحصیلی در این کشور دشوار است.

هزینه زندگی در هند نیز بسته به شهر محل زندگی فرد ممکن است در حدود 250$ تا 450$ (دلار) در ماه باشد و دانشجویان در این کشور امکان کار کردن ضمن تحصیل را نیز نخواهند داشت و به همین دلیل باید شخصا تمام هزینه های خود را پرداخت کنند و این مسئله می تواند منجر به افزایش فشار اقتصادی بر روی آن ها باشد.

هزینه تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند

محبوب ترین موسسات در رشته بازرگانی بین الملل در هند

وجود موسسات بین المللی معتبر در هند یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب دانشجویان برای تحصیل در هند می باشد. برخی از محبوب ترین موسسات آموزشی جهت تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند عبارت اند از:

محبوب ترین موسسات در رشته بازرگانی بین الملل در هندشهریه سالانه به INR (روپیه هند)خصوصیات
دانشگاه بنگلور95000INRاین موسسه آموزشی در قلب بنگلور واقع شده است که سالانه از صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان پذیرایی می کند.
موسسه مدیریت هند89000INRموسسه مدیریت هند به دلیل ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع در رشته بازرگانی بین الملل از محبوبیت بالایی برخوردار است.
دانشگاه کلکته99000INRیکی از قدیمی ترین و پیشرفته ترین دانشگاه های هند در رشته بازرگانی بین الملل می باشد. که در بین 5 دانشگاه برتر هند قرار گرفته است.
دانشگاه دهرادون65000INRدانشگاه های دهرادون اولین موسسه آموزشی خصوصی برای تحصیل رشته بارگانی بین المللی در هند بوده است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین موسسه آموزشی در رشته بازرگانی بین الملل در هند را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین موسسه آموزشی در رشته بازرگانی بین الملل در هند را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

شرایط کار یک کارشناس امور بازرگانی در هند

در حال حاضر هند یکی از کشورهایی است که به شدت به کارشناسان و متخصصین امور بازرگانی نیاز دارد و در نتیجه جذب آن ها به بازار کار هند کار چندان دشواری نخواهد بود. آنچه در هند اتفاق می افتد اما سبب شده تا کمتر کسی تمایل داشته باشد تا پس از تحصیل نیز در این کشور اقامت دریافت کند چراکه شرایط زندگی شهروندان خارجی در این کشور، با توجه به قوانین ساده نیست. در حال حاضر یک کارشناس امور بازرگانی در هند درآمدی در حدود 26100IND (روپیه) را در ماه دریافت می کند که درآمدی نسبتا مناسب در این کشور به حساب می آید اما درآمدی عالی نیست. در صورتی که به دنبال مسیرهای امن و مطمئن برای مهاجرت خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته بازرگانی بین المللی در هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته بازرگانی بین المللی در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته بازرگانی بین المللی در هند انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ به دلیل زیرساخت های آموزشی پیشرفته و وجود موسسات آموزشی معتبر در این کشور، تحصیل رشته بازرگانی بین المللی در هند بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته بازرگانی بین الملل در هند به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ تمامی متقاضیان تحصیل رشته بازرگانی بین المللی در هند باید برای ادامه تحصیل در این کشور برای اخذ مجوز اقامت هند اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *