ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین کم هزینه تر از بسیاری از کشورهاست اما باید توجه کرد که اوکراین کشوری در حال توسعه است. به علاوه دانشگاه های خیلی ممتازی در اوکراین برای تحصیل رشته مزبور وجود ندارد. تحصیلات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک جراح مغز و اعصاب دقیق و گسترده است و به حداقل 4 سال تحصیل در مقطع لیسانس، 4 سال تحصیل در دانشکده پزشکی و 5 تا 7 سال آموزش فلوشیپ نیاز دارد. برخی از کشورها به طور قابل توجهی بالاتر (و برخی دیگر به طور قابل توجهی پایین تر) از میانگین فعلی اروپا برای چندین پارامتر تجزیه و تحلیل شده 5 رتبه بندی شده اند. اگر چه مدت زمان قابل مقایسه 4 تا 6 سال رزیدنتی جراحی مغز و اعصاب در سراسر اروپا وجود دارد، محتوای آن بسیار متفاوت است.

دکتر نارایان می گوید: این کار از نظر جسمی سخت است و از نظر احساسی نیز کار سختی است؛ ما باید این احساس را داشته باشیم که این دانش‌آموزان می‌دانند وارد چه چیزی می‌شوند.» بسیاری از روش‌های جراحی مغز و اعصاب تنها 1 یا 2 ساعت طول می‌کشند، اما عمل‌های پیچیده، مانند برداشتن تومورهای مهاجم مغزی، می‌تواند 15 ساعت طول بکشد. جراحان مغز و اعصاب ساعات طولانی و گاهی اوقات سخت کار می کنند؛ آنها اغلب چندین عملیات را در یک روز انجام می دهند، برخی ساده هستند و زمان زیادی نمی برد و برخی دیگر، مانند جراحی های مغز، پیچیده هستند و ساعت ها طول می کشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته جراحی مغز و اعصاب به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین چگونه است؟
  • درآمد جراحان مغز و اعصاب در اوکراین چه میزان می باشد؟
  • ویزای تحصیلی اوکراین چگونه به دست می آید؟

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

کار در اوکراین برای رشته جراحی مغز و اعصاب فراوان است. منتهی تعداد کسانی که این کشور را برای رشته مزبور انتخاب می کنند کم می باشد. چرا که بهترین کشورها برای جراحی مغز و اعصاب عبارت هستند از: آمریکا، انگلستان، آلمان، کانادا، سوئیس، نروژ، ایتالیا، هلند، دانمارک و سوئد. جراحان مغز و اعصاب نه تنها عمل جراحی را انجام می دهند، بلکه در تشخیص وضعیت شما و حمایت از شما از طریق درمان غیرجراحی و جراحی با شما همکاری خواهند کرد. متخصصان جراحی مغز و اعصاب پس از مطالعات پزشکی تحت آموزش تخصصی قرار می گیرند. این حداقل 6 سال طول می کشد و شامل آموزش ویژه در بخش جراحی مغز و اعصاب، بخش مراقبت های ویژه، جراحی عمومی، نورولوژی یا نورو رادیولوژی است.

پس از اتمام تحصیل در اوکراین در رشته جراحی مغز و اعصاب افراد می توانند درخواست دهند تا ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کنند. منتهی به منظور اخذ ویزای کاری اوکراین فرد باید کاری در این کشور پیدا کرده باشد، یعنی قراردادی منعقد نماید؛ کار در اوکراین برای رشته جراحی مغز و اعصاب فراوان است و همچنین سطح درآمد بالایی دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ماهانه جراحان مغز و اعصاب در اوکراین در سال 2022 بیان شده است:

درآمد رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

تحصیل در اوکراین رایگان نیست و با توجه به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه فرد باید شهریه پرداخت نماید. هزینه های تحصیل در دانشگاه های اوکراین بسته به برنامه تحصیلی بین 1200$ تا 5000$ (دلار آمریکا) متغیر است. شهریه اکثر برنامه های آمادگی معمولاً کمتر از 2000$ (دلار آمریکا) است و در برخی از دانشگاه ها می تواند به 1000$ (دلار آمریکا) نیز برسد. اخذ پذیرش در دانشگاه پزشکی در اوکراین بسیار آسان است؛ متقاضیان نیازی به شرکت در هیچ آزمونی مانند تافل یا آیلتس ندارند. برای پذیرش در MBBS در اوکراین، دانشجو باید معیارهای زیر را داشته باشد: دانش آموز باید سن 17 سالگی را در 31 دسامبر سال پذیرش یا قبل از آن تکمیل کند.

شما همیشه گزینه اوکراین MBBS را دارید که ایمن و مقرون به صرفه است؛ دانشگاهی که MBBS خود را از آنجا انجام می دهید برای تصمیم گیری در مورد کیفیت حرفه شما در پزشکی بسیار مهم است. بهترین دانشگاه پزشکی اوکراین در سال 2022 در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. اعتبار IMED همچنین توسط کمیسیون آموزش برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) و شورای پزشکی کانادا (MCC) به رسمیت شناخته شده است، بنابراین فارغ التحصیلان از دانشگاه های اوکراین نیز می توانند برای صدور گواهینامه و مجوز اقدام کنند.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

ویزای تحصیلی اوکراین برای دانشجویان جراحی مغز و اعصاب

کار در اوکراین با ویزای تحصیلی به طور پاره وقت امکان پذیر است و این یکی از مزایای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین می باشد. فرم ویزای اوکراین ساده است و تکمیل آن فقط چند دقیقه طول می کشد. همراه داشتن پاسپورت یکی از کشورهای واجد شرایط، کارت اعتباری یا نقدی برای پرداخت هزینه ویزای اوکراین و آدرس ایمیل برای دریافت ویزای الکترونیکی الزامی است؛ پردازش ویزای اوکراین حدود 10 روز طول می کشد. در صورت انتخاب سریع یا تسریع در زمان پردازش، ویزا می تواند در 5 روز کاری صادر شود، اما هزینه بالاتر خواهد بود؛ با این حال، زمان رسیدگی به سفارت یا کنسولگری که در آن درخواست می دهید نیز بستگی دارد و در برخی موارد ممکن است بیشتر طول بکشد. در این مقاله در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *