ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

زمانی که صحبت از بهترین کشور جهان برای تحصیل می شود، آمریکا یکی از گزینه های اصلی است و رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا شرایط مشابه دارد. برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، آمریکا می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن باشد چراکه کیفیت آموزش در این کشور بر همگان اثبات شده است. در بسیاری از رشته های تحصیلی، آمریکا توانسته رتبه های برتر جهانی را به خود اختصاص دهد و با وجود اینکه هزینه های تحصیل در این کشور بسیار سنگین است، بسیاری از افراد صرف کردن این هزینه ها را برای آینده خود بسیار مناسب می دانند.

  • محدودیت های دریافت پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا چیست؟
  • بهترین دانشگاه پزشکی مغز و اعصاب جهان کدام است؟
  • شرایط پذیرش رشته جراحی مغز و اعصاب در امریکا چیست؟
  • بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب از آمریکا کیست؟
  • درآمد جراح مغز و اعصاب در آمریکا چقدر است؟
  • آیا می توان از دانشگاه های آمریکا در این رشته پذیرش دریافت کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در این کشور چقدر است؟
  • آیا شرایط کار متخصصین جراحی مغز و اعصاب در آمریکا مناسب است؟

رشته جراحی مغز و اعصاب به عنوان یکی از سخت ترین رشته های تحصیلی در علوم پزشکی، تنها جایگاه افرادی است که از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند و می توانند فشار کاری بالایی را تحمل کنند. باید در نظر داشت که این رشته تحصیلی یکی از رشته های مهم پزشکی در دنیای امروز است و به همین دلیل رقابت سنگینی برای دریافت پذیرش در آن نیز وجود دارد. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند و قصد دارند در آمریکا به ادامه تحصیل بپردازند باید رزومه کاری و تحصیلی قوی در اختیار داشته باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که شرایط تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا چگونه پیش خواهد رفت.

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

برای این که فردی بتواند واجد شرایط ورود به دانشگاه های آمریکا در رشته جراحی مغز و اعصاب شود، باید مراحلی را که از نظر قانونی تنظیم شده است، طی کرده تا شرایط ورود را پیدا کند.

مراحل ورود به دانشگاه در رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکادانشگاه های آمریکا در رشته جراحی مغز و اعصاب نیز توانسته اند بهترین جایگاه های جهانی را به دست آورند و همین مسئله بر اهمیت تحصیل پزشکی در آمریکا نیز افزوده است. دانشگاه هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته جراحی مغز و اعصاب توانسته به عنوان دومین دانشگاه مطرح جهان در راین رشته شناخته شود. در رتبه سوم جهان نیز نام دانشگاه کاتولیک آمریکا در شهر واشنگتون دیده می شود. کالج پزشکی و علوم کلینیک مایو در شهر روچستر نیز توانسته به عنوان چهارم در این رشته دست پیدا کند و دانشگاه کالیفورنیا در سن فرانسیسکو نیز رتبه 5 جهان را در اختیار گرفته است.

برای اخذ پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا، قبل از هر چیزی متقاضیان بایستی شرایط زیر را تامین کنند:

شرایط اخذ پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

فارغ التحصیلان این رشته در آمریکا پس از اتمام کورس تحصیلی خودشان به مدرک دکتر پزشکی (MD) و یا دکتر پزشکی اوستئوپاتیک دست یابند. در حقیقت کسی که به دنبال تحصیل و کار به عنوان جراح مغز و اعصاب در آمریکاست بایستی از 0 تا 100 این پروسه را به صورت زیر مدنظر قرار دهد:

  • اتمام دوره 4 ساله مدیکال اسکول
  • 1 سال دوره انترنی در جراحی عمومی
  • دوره رزیدنسی 5 تا 7 ساله در برنامه جراحی مغز و اعصاب

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

دانشگاه های آمریکا در رشته جراحی مغز و اعصاب نیز توانسته اند بهترین جایگاه های جهانی را به دست آورند و همین مسئله بر اهمیت تحصیل پزشکی در آمریکا نیز افزوده است. دانشگاه هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته جراحی مغز و اعصاب توانسته به عنوان دومین دانشگاه مطرح جهان در راین رشته شناخته شود. در رتبه سوم جهان نیز نام دانشگاه کاتولیک آمریکا در شهر واشنگتون دیده می شود. کالج پزشکی و علوم کلینیک مایو در شهر روچستر نیز توانسته به عنوان چهارم در این رشته دست پیدا کند و دانشگاه کالیفورنیا در سن فرانسیسکو نیز رتبه 5 جهان را در اختیار گرفته است.

پایه حقوق رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

افرادی که آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار زیاد است و این مسئله می تواند شرایط زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. متوسط هزینه های تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب برای دانشجویان خارجی معادل 46843$ تا 66284$ (دلار) در سال است و متقاضیان پیش از ورود به این کشور باید هزینه هایی که باید به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند را در نظر داشته باشند.

دانشگاهدرصد پذیرشمتوسط شهریه سالیانه
دانشگاه هاروارد5%$66284
دانشگاه جان هاپکینز11%$59700
دانشگاه دوک8%$46843
دانشگاه کالیفرنیا2.6%$55036
دانشگاه کلمبیا3.6%US$111516 برای مقیم ها و $ 152697 برای غیر مقیم ها

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

شرایط کار متخصصین جراحی مغز و اعصاب در آمریکا

با اتمام دوره تحصیل در کشور آمریکا، به فرد این اجازه داده می شود که بتواند به کار در آمریکا در حوزه تخصص خود مشغول شود. این فرصت بسیار مناسبی است تا فرد بتواند از این طریق به درآمد بسیار بالایی دسترسی داشته باشد چرا که متخصصین جراحی مغز و اعصاب در این کشور به طور متوسط 31000$ (دلار) در ماه درآمد کسب می کنند و افرادی که در حوزه تخصصی خود تجربه بالاتری داشته باشند، می توانند تا حدود 57000$ (دلار) در ماه نیز درآمد کسب کنند.

از آنجا که تحصیل در آمریکا یک امتیاز بسیار بزرگ به حساب می آید و البته علاقمندان زیادی دارد، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این رابطه در تماس باشید تا بتوانند همه چالش های موجود در این مسیر را برای شما تشریح کنند و شما با آگاهی کامل در این زمینه گام بردارید.

سوالات متداول در باب رشته جراحی مغز و اعصاب در امریکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب رشته جراحی مغز و اعصاب در امریکا می باشیم:

  • هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در آمریکا چقدر است؟ افرادی که آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار زیاد است و این مسئله می تواند شرایط زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. متوسط هزینه های تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب برای دانشجویان خارجی معادل 28200$ تا 46900$ (دلار) در سال است و متقاضیان پیش از ورود به این کشور باید هزینه هایی که باید به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند را در نظر داشته باشند.
  • شرایط کار متخصصین جراحی مغز و اعصاب در آمریکا چیست؟ با اتمام دوره تحصیل در کشور آمریکا، به فرد این اجازه داده می شود که بتواند به کار در آمریکا در حوزه تخصص خود مشغول شود. این فرصت بسیار مناسبی است تا فرد بتواند از این طریق به درآمد بسیار بالایی دسترسی داشته باشد چرا که متخصصین جراحی مغز و اعصاب در این کشور به طور متوسط 31000$ (دلار) در ماه درآمد کسب می کنند و افرادی که در حوزه تخصصی خود تجربه بالاتری داشته باشند، می توانند تا حدود 57000$ (دلار) در ماه نیز درآمد کسب کنند.
3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *