ویزای تحصیلی

رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر به مانند اکثر رشته های پزشکی دیگر در این کشور چندان مناسب و قابل توصیه نیست. افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور قطر را دارند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور از نظر اعتبار در سطح مناسبی قرار ندارند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد با دریافت مدرک تحصیلی خود از این کشورها، شانس مناسبی برای ورود به بازار کار جهانی داشته باشند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های تحصیل در قطر به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بسیار بیشتر است و دانشجویان در این کشور با چالش های مالی روبرو می شوند.

بر کسی پوشیده نیست که گروه پزشکی یکی از رشته های تحصیلی است که به طور مستقیم با جان افراد سر و کار دارد و رشته جراحی مغز و اعصاب از جمله رشته های بسیار حساس در این گروه است. افرادی که رزومه های مناسب تحصیلی در این کشور در اختیار دارند، باید دانشگاه هایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند که از کیفیت بالای تحیل برخوردار باشند و این امکان در کشور قطر وجود ندارد. افرادی که قصد ادامه کار در قطر را دارند و رشته جراحی مغز و اعصاب را به عنوان رشته مورد علاقه خود می دانند، بهتر است از مسیر دیگری به کار در قطر فکر کنند و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به همین موضوع خواهند پرداخت.

  • آیا دانشگاه های قطر در این رشته مورد تایید هستند؟
  • هزینه تحصیل جراحی مغز و اعصاب در قطر چقدر است؟
  • فرایند دریافت پذیرش در قطر در رشته جراحی مغز و اعصاب چگونه طی می شود؟
  • شرایط کار متخصصین جراحی مغز و اعصاب در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

قطر یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که از نظر کیفیت زندگی و سطح درآمد در منطقه خود زبان زد است و به همین دلیل بسیاری از افراد حتی بدون تخصص تلاش می کنند تا خود را به این کشور برسانند و به همین دلیل است که بیش از نیمی از شهروندان این کشور را خارجی ها تشکیل می دهند. شرایط تحصیل در قطر چندان مناسب نیست و به دلیل اعتبار بالایی که پاسپورت این کشور به دست آورده است و همچنین شرایط مالی مناسب، بسیاری از قطری ها برای ادامه تحصیل به کشورهای تراز اول جهان مهاجرت می کنند.

دانشگاه های قطر در رشته جراحی مغز و اعصاب در وزارت بهداشت ایران به تایید نرسیده اند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که این دانشگاه ها سبب شود تا فرد بتواند در صورت تمایل برای کار به ایران مهاجرت کند و گویی هیچ مدرکی دریافت نکرده است. برخی از این دانشگاه ها در کشورهای اروپایی نیز به تایید نرسیده اند و این خود چالش دیگری برای علاقمندان به تحصیل در این رشته است. شاید بتوان گفت که تنها مزیت تحصیل در قطر در رشته جراحی مغز و اعصاب آن است که افراد می توانند در این رشته با مدرک زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند.

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

فرایند مهاجرت تحصیلی به قطر برای بسیاری از دانشجویان خارجی پر هزینه است و بسیاری از افراد نمی توانند شهریه خود در این کشور را در طول 3 سال دوره تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب پرداخت کنند. در چنین شرایطی، بسیاری از دانشگاه های برتر جهان به دانشجویان وام های بلند مدت و بورسیه تقدیم می کنند اما دانشگاه های قطر چنین فرصتی را در اختیار افراد قرار نمی دهند. حال این سوال پیش می آید که با وجود کیفیت کم، گزینه های نامحدود و البته هزینه های بالای تحصیل، چرا قطر باید به عنوان مقصد اصلی تحصیل انتخاب شود؟

دانشجویان برای کسب آگاهی از شرایط مالی مورد نیاز برای یک سال تحصیلی در قطر و در رشته جراحی مغز و اعصاب بهتر است به گراف زیر توجه داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب و زندگی در قطر

شرایط کار پزشکان متخصص در قطر

برای دریافت کار در قطر در حوزه پزشکی مسیر مشخصی طراحی شده است که هر فرد با توجه به شرایط خود می تواند به آن روی آورد. معمولا دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور به کار مشغول می شوند و به درآمد بالای خود در این کشور دست پیدا می کنند. با این حال باید در نظر داشت که به طور تقریبی، برای تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر به 120000$ (دلار) سرمایه نیاز خواهد بود. چه بسا برای دانشجویان بهتر باشد که ابتدا در یکی از کشورهای مطرح جهان به ادامه تحصیل بپردازند و در صورتی که تمایل به اقامت در آن کشور نداشتند، قطر را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

برای ورود به کار در قطر در حوزه پزشکی، کافی است تا فرد متقاضی در آزمون پرومتریک نمره قبولی را به دست آورد و به 68600QAR (ريال قطر) در ماه به عنوان متخصص جراحی مغز و اعصاب دست پیدا کند. در صورتی که در سر سودای مهاجرت را می پرورانید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *