ویزای تحصیلی

رشته حسابداری در تایلند

رشته حسابداری در تایلند

تحصیل در رشته حسابداری در تایلند یکی از غیر اقتصادی ترین انتخاب هایی است که هر فرد می تواند برای ادامه تحصیل در خارج از کشور به آن روی آورد. در کشور تایلند دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که فرصت تحصیل به دانشجویان خارجی را نیز می دهند اما باید در نظر داشت که در رتبه بندی های جهانی این دانشگاه ها فاقد اعتبار کافی هستند و نتوانسته اند رتبه ای درخور برای خود پیدا کنند. در رشته حسابداری نیز شرایط نسبتا مشابهی وجود دارد و تنها تعداد انگشت شماری از دانشگاه های این کشور دارای رنکینگ های بین المللی هستند.

تایلند یکی از توریستی ترین کشورهای آسیایی است و به همین دلیل است که تراکنش های مالی در آن به شدت بالا است. اقتصاد تایلند به همین صنعت توریسم و البته صنعت کشاورزی وابسته است و به همین دلیل است که می توان گفت حسابداران می توانند نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور خود داشته باشند. دولت تایلند تلاش می کند تا با پرورش افراد مستعد در این رشته های تحصیلی، شرایط مناسب تری را برای خود در جهان اقتصاد ایفا کند چراکه کشورهای آسیای شرقی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی و همچنین سنگاپور و مالزی در این زمینه پیشرفت های بسیار زیادی را داشته اند و تایلند نیز در مسیر رسیدن به همان برنامه ها گام بر می دارد. در راستای توجه به اهمیت این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی تحصیل در رشته حسابداری در تایلند خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته حسابداری در تایلند چیست؟
  • آیا هزینه تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در تایلند برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • متوسط درآمد یک حسابدار در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه های تایلند

یکی از مهم ترین موضوعاتی که یک فرد پیش از هرگونه اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور باید انجام دهد، تحقیق لازم در رابطه با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف جهان است. مسائلی مانند شرایط فرهنگی، آب و هوا، هزینه های تحصیل و زندگی، شرایط اقامت پس از تحصیل و البته اعتبار دانشگاه های کشورها می تواند در انتخاب افراد و سهولت دریافت مدرک تحصیلی آن ها اثرگذار باشد.

دانشگاه های تایلند از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار ندارند و در رشته حسابداری تنها چند دانشگاه توانسته اند جایگاه خود را در میان دانشگاه های برتر جهان به اثبات برسانند. دانشگاه چولالونگ کورن بهترین دانشگاه تایلند برای تحصیل در این رشته است که رتبه 202 جهان را به خود اختصاص داده است و دانشگاه تاماسات نیز رتبه 369 جهان را در اختیار دارد. تحصیل رشته حسابداری در تایلند به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است اما این انتخاب می توان بسیاری از گزینه های موجود برای ورود به این رشته در تایلند را از صفحه پاک کند.

شرایط تحصیل رشته حسابداری در دانشگاه های تایلند

هزینه تحصیل رشته حسابداری در تایلند

یکی از مهم ترین معایب تحصیل در کشور تایلند برای دانشجویان خارجی آن است که دانشگاه های این کشور هزینه های بسیار زیادی را برای پذیرش دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند. به طور مثال، دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته حسابداری در تایلند باید سالیانه مبلغی در حدود 10000$ الی 18000$ (دلار) را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند و این مبلغی است که برای دریافت یک یا حتی دو مدرک تحصیلی در بسیاری از کشورهای اروپایی کافی است.

علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار بالا است. دانشجویان برای این که بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند، در بسیاری از کشورهای جهان امکان کار ضمن تحصیل را خواهند داشت اما در تایلند چنین امکانی وجود ندارد. متوسط هزینه ماهانه زندگی در تایلند برای دانشجویان در حدود 500$ تا 750$ (دلار) در ماه است.

متوسط درآمد یک حسابدار در کشور تایلند

با وجود محدودیت های کار ضمن تحصیل در کشور تایلند، دانشجویان خارجی می توانند پس از پایان دوره آموزشی خود در این کشور، برای دریافت پیشنهاد کاری اقدامات لازم را انجام دهند. بازار کار تایلند به شدت به حسابداران نیاز خواهند داشت و این می تواند برگ برنده ای برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی باشد.

حسابداران در کشور تایلند به نسبت متوسط درآمد در این کشور، حقوق مناسبی را دریافت می کنند و با توجه به این که امکان دریافت قراردادهای تشویقی نیز برای آن ها وجود دارد، می توان گفت که درآمد آن ها در این کشور برای گذراندن یک زندگی در رفاه نسبی کافی است. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد یک حسابدار در کشور تایلند را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک حسابدار در کشور تایلند

با وجود اینکه یک حسابدار در کشور تایلند می تواند درآمد نسبتا بالایی را به دست آورد اما شرایط خاص آب و هوایی و همچنین فرهنگ زندگی در شرق آسیا به گونه ای است که بسیاری از افراد نمی توانند به راحتی خود را با این شرایط هماهنگ کنند. تحصیل در کشور تایلند هزینه های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل نمی توان یک عمل غیر اقتصادی را به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور توصیه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به خارج از کشور، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *