ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در اوکراین

رشته عکاسی در اوکراین

تحصیل در رشته عکاسی در اوکراین می تواند برای بسیاری از علاقمندان به این هنر، یک امتیاز نسبتا مناسب برای اقامت به حساب آید. عکاسی یکی از هنرهای نسبتا مدرن است که در سال های اخیر جایگاه بسیار بالاتری نسبت به سایر هنرها پیدا کرده است. راهیابی به صنایع مختلف تجاری و بازرگانی سبب شده است تا این رشته در حال حاضر به عنوان یکی از رشته های مهم در دنیای امروز تبدیل شود. فرایند تحصیل در این رشته در اکثر دانشگاه های جهان یکسان است اما آنچه به عنوان محتوا به دانشجویان آموخته می شود، می تواند برای بسیاری از افراد مهم تر باشد.

در حال حاضر اوکراین یکی از کشورهای اروپایی است که تحصیل نسبتا ارزان قیمت را ارائه می کند و با وجود اینکه مدرک دریافتی از اکثر دانشگاه های این کشور در ایران اعتبار کافی به همراه ندارد، دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر از مدرک خود در بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده کرده و به کار برسند. روند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور نیز چندان دشوار نیست و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان مسیری بدون استرس را در راه دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی خود پشت سر بگذارند. در حال حاضر و به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی روند تحصیل رشته عکاسی در اوکراین خواهند پرداخت.

  • مراحل دریافت پذیرش رشته عکاسی در اوکراین چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های اوکراینی از کیفیت کافی برای تحصیل در این رشته برخوردار هستند؟
  • چه هزینه هایی پیش روی دانشجویان خارجی در اوکراین قرار دارد؟
  • محدودیت های کار عکاسان در اوکراین چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در اوکراین

باید به این نکته توجه داشت که نه تنها در اوکراین بلکه در سراسر جهان، دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مورد نظر خود باید مدارک را مطابق با خواسته آن ها آماده کنند. در حال حاضر یکی از مسائلی که می تواند مانع از دریافت پذیرش تحصیلی در بسیاری از کشورهای جهان شود، دریافت مدرک زبان معتبر و مطابق با خواست دانشگاه است اما در اوکراین شرایطی کاملا متفاوت وجود دارد و به همین دلیل است که دریافت ویزای تحصیلی اوکراین بدون نیاز به مدرک زبان نیز ممکن است.

مسیری که دانشجویان برای تحصیل رشته عکاسی در اوکراین پیش رو دارند، به شرح زیر است:

پروسه تحصیل رشته عکاسی در اوکراین

دانشجویان در دوره پادفک در اوکراین به یکی از زبان های روسی یا اوکراینی تسلط پیدا می کنند و می توانند از طریق همین مدرک دریافتی، وارد دانشگاه شوند. رشته عکاسی در معدود دانشگاه های اوکراین به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود اما دانشگاه های برتر این کشور تنها به دو زبان روسی و اوکراینی امکان تحصیل در این رشته را فراهم کرده اند و دانشجویان پیش از هر گونه اقدام، باید با مطالعه سایت دانشگاه و آگاهی از شرایط پذیرش خود، از این بابت مطمئن شوند.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی اوکراین

تحصیل رشته عکاسی در دانشگاه های اوکراین در مقطع کارشناسی در یک دوره آموزشی 3 ساله ارائه می شود و دانشجویان در یک دوره آموزشی 2 ساله می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز به دست آورند. باید در نظر داشت که تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور ممکن نیست.

هزینه تحصیل عکاسان در اوکراین

علاقمندان به تحصیل رشته عکاسی در اوکراین می توانند پیش از مهاجرت به اوکراین، برنامه ریزی دقیقی برای مهاجرت خود ترتیب دهند چراکه هزینه های تحصیل در این کشور و زندگی دانشجویی در آن ثبات نسبی دارد و در هر سال دچار تغییر شدید نخواهد شد. متوسط هزینه های تحصیل در رشته عکاسی برای دانشجویان خارجی در این کشور به شرح زیر است:

نوع هزینهمبلغ به دلار
دوره پادفک2400$
شهریه دانشگاه3200$
هزینه ماهانه زندگی250$

دانشجویان در اوکراین به ندرت می توانند به بورسیه های تحصیلی دسترسی داشته باشند و این یکی از محدودیت هایی است که برای زندگی در اوکراین با آن روبرو خواهند بود. البته امکان کار ضمن تحصیل در اوکراین برای آن ها این فرصت را ایجاد می کنند که تمام هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. افرادی که در هنر عکاسی توانمند باشند، می توانند در این کشور درآمد بالاتری را نیز به عنوان یک دانشجو داشته باشند.

هزینه تحصیل عکاسان در اوکراین

شرایط کار یک عکاس در اوکراین

افرادی که در حوزه عکاسی کار می کنند، این فرصت را خواهند داشت که از سطح درآمدی بالایی برخوردار باشند. البته باید به این نکته توجه داشت که متوسط درآمد یک عکاس در این کشور در حدود 18000UAH (هریونیا) در ماه است. این درآمد در اوکراین در رده متوسط قرار دارد اما باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر عکاسان در این کشور می توانند درآمد بالاتری را نیز به دست آورند و این مسئله به توانمندی شخصی آن ها بستگی دارد. در صورتی که در همین راستا به دنبال عبور از بهترین مسیر هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *