ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در مجارستان

رشته مهندسی کشاورزی در مجارستان

رشته مهندسی کشاورزی در مجارستان یکی از رشته هایی است که در اکثر دانشگاه های این کشور به دو زبان مختلف ارائه شده و آماده پذیرش دانشجویان است. رشته مهندسی کشاورزی در بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر به عنوان یک رشته کلیدی شناخته می شود چراکه به صورت روزمره با زندگی شهروندان یک کشور در ارتباط است و دولت ها نیز باید در این زمینه هزینه های بسیاری را پرداخت کنند. این هزینه گاه برای واردات محصولات کشاورزی صرف می شود و در بسیاری از موارد نیز به منظور تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در هر دو صورت نیز حضور مهندسان کشاورزی برای سامان بخشیدن به این موضوع بسیار حائز اهمیت است و می تواند سبب کاهش هزینه های تولید و به دست آوردن محصولات کشاورزی شود.

دانشگاه های مجارستان فرصت بسیار مناسبی را برای حضور دانشجویان خارجی در این کشور ایجاد کرده اند به طوری که بسیاری از دانشگاه های این کشور توانسته اند از همین طریق جایگاه مناسبی در رده بندی های جهانی به دست آورند و این مسئله در اقتصاد کشور مجارستان نیز تاثیر بسزایی گذاشته است. رشته مهندسی کشاورزی در این کشور نیز شرایط نسبتا مناسبی دارد، اگرچه نمی توان آن را با شرایط تحصیل در رشته های مهندسی شیمی، برق، کامپیوتر و غیره مقایسه کرد. با توجه به اهمیت این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در مجارستان می پردازند.

  • شرایط ورود به رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی در مجارستان نیاز به پس انداز زیادی دارند؟
  • شرایط اقامت مهندسان کشاورزی در کشور مجارستان چگونه است؟
  • آیا می توان در مجارستان و به عنوان مهندس کشاورزی به درآمد بالا دست یافت؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مجارستان

تحصیل در مجارستان در طول سالیان اخیر دچار تغییرات مثبت زیادی شده است و تعداد دانشجویان خارجی در این کشور به خوبی ثابت کننده همین موضوع است. در حالی که در گذشته در نه چندان دور تحصیل در این کشور تنها به زبان مجاری امکان پذیر بود، امروزه دانشجویان می توانند به زبان های آلمانی و انگلیسی نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند. در حال حاضر این فرصت در اختیار بسیاری از افراد قرار می گیرد تا بدون توجه به شرایط سنی، بتوانند دوره آموزش زبان های خارجه را در مجارستان پشت سر بگذارند و به همین دلیل است که تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر شده است. دانشگاه های مجارستان از سیستم آموزش بولونیا پیروی می کنند و همین مسئله می تواند بر اعتبار مدرک تحصیلی دریافت شده از دانشگاه های این کشور بیافزاید.

دانشگاه دبرسن به عنوان یکی از مشهورترین دانشگاه های مجارستان، می تواند جایگاه مناسبی برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی باشد. دانشگاه سگد نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی و البته قدرتمند از نظر علمی برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی تا مقطع دکترا در این کشور است. دانشگاه کاپوسفار در این کشور نیز یکی از دانشگاه های ارزان قیمت است که امکان تحصیل در این رشته تا مقطع کارشناسی ارشد را به دانشجویان خارجی می دهد. دانشگاه غربی مجارستان نیز که در سال 1808 افتتاح شده است، یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است. علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به این کشور، باید پیش از مهاجرت مدارک مورد نیاز هر دانشگاه را به صورت مجزا بررسی کنند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مجارستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مجارستان

یکی از امتیازاتی که تحصیل در مجارستان، بجز در رشته های پزشکی، به همراه دارد، آن است که دانشجویان بین المللی نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل و زندگی در این کشور نخواهند داشت. در بسیاری از دانشگاه های مجارستان، دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی، به حدود 2500€ تا 5100€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که این کشور را در دسته کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل قرار می دهد. در دانشگاه های مشهور مجارستان به دانشجویان این فرصت داده می شود تا از کمک هزینه های تحصیلی استفاده کنند و این باعث می شود تا قسمت اندکی از شهریه دانشگاهی این افراد کم شود.

هزینه زندگی در مجارستان نیز برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. بسته به شهری که دانشجویان در آن زندگی می کنند، هزینه زندگی در این کشور می تواند برای دانشجویان 340€ تا 650€ (یورو) در ماه باشد. دانشجویان بین المللی در مجارستان این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود در مجارستان را تامین کنند.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور مجارستان

همچون اکثر کشورهای حوزه شنگن، مجارستان نیز این فرصت را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد تا پس از تحصیل خود در این کشور، به کار مشغول شوند. شرط اصلی برای دریافت این مجوز آن است که افراد پس از تحصیل خود، در بازه زمانی تعیین شده، مشخص به امضای قرارداد با یک کارفرما در این کشور شوند در حالی که این قرارداد دارای زمان مشخص و همچنین درآمد مشخص شده باشد. در چنین صورتی است که فرد از طریق کار در مجارستان، امکان دریافت اقامت این کشور را نیز خواهد داشت.

مهندسان کشاورزی با توجه به حساسیت های موجود در حرفه خود و همچنین با توجه به نرخ بیکاری کم در کشور مجارستان، این فرصت را خواهند داشت که در بازه زمانی کوتاهی پس از دریافت مدرک تحصیلی به کار دست پیدا کنند. درآمد مهندسان کشاورزی اگرچه آن ها را در جمع افراد با درآمد بالا قرار نمی دهد اما رفاه اجتماعی مناسبی را برای آن ها بوجود می آورد. در نمودار زیر متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور مجارستان نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور مجارستان

شرایط تحصیل در مجارستان امروزه می تواند بسیاری را راضی کند تا از این کشور به عنوان یک پل ورودی استفاده کنند تا بتوانند پس از تحصیل، اقامت این کشور عضو شنگن را به دست آورند و در نتیجه شرایط اقامتی بهتری پیدا کنند. شما نیز می توانید در صورت تمایل به تحصیل در این کشور، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *