ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در مکزیک

رشته مهندسی کشاورزی در مکزیک

رشته مهندسی کشاورزی در مکزیک می تواند به عنوان یک پله بسیار مستحکم برای ورود به این کشور برای رسیدن به شرایط مناسب اقتصادی باشد. برخی از دانشگاه های این کشور در رشته مهندسی کشاورزی جایگاه مناسبی در جهان به دست آورده اند و با توجه به شرایط موجود در این کشور می توان انتظار داشت که در سال های پیش رو نیز شرایط بهتری برای کار این افراد در مکزیک به وجود آید. در حال حاضر شرایط کار مهندسان کشاورزی در برخی از شهرهای مکزیک مناسب نیست و این افراد تلاش می کنند تا در شهرهای بزرگ این کشور که فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد، ساکن شوند.

مهندسان کشاورزی می توانند با توجه به آموخته های خود، شرایط کشت محصولات کشاورزی را بهبود بخشند. این مسئله گاه به دلیل آن است که مصرف مواد اولیه به شدت کاهش پیدا می کند و در نتیجه سودآوری بیشتری برای کشاورزان ایجاد می شود و گاه به این دلیل که توسعه پایدار در این کشور ایجاد می شود. در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، اقتصاد کشاورزی نقش بسیار پررنگی در توسعه کشورها ایجاد می کند و مکزیک نیز یکی از کشورهایی است که شرایط کشاورزی در آن فراهم است و با توجه به همجواری با آمریکا و نزدیکی به کانادا می تواند یکی از تولید کنندگان مهم مواد غذایی در این کشورها باشد. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مکزیک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا هزینه های تحصیل در کشور مکزیک زیاد است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور مکزیک چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در مکزیک به عنوان مهندس کشاورزی درآمد بالا کسب کرد؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مکزیک

مکزیک یکی از کشورهای آمریکای شمالی است که البته شرایط زندگی در آن تفاوت های بسیاری با کشور آمریکا و همچنین کانادا دارد. دسته فیلم های هالیوودی تصورات از زندگی از مکزیک را به گونه ای تغییر داده اند که امروزه مکزیک در دید بسیاری از شهروندان خارج از این کشور همچون یک میدان جنگ است در حالی که چنین شرایطی در منطقه های خاصی از این کشور موجود است.

دانشگاه های مکزیک در برخی از رشته های خاص، شرایط بسیار مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد می کنند و رشته مهندسی کشاورزی نیز یکی از این رشته ها است. دانشگاه ملی آتونوموس مکزیک که در پایتخت این کشور واقع شده است، در رتبه 202 جهان در این رشته قرار دارد و موسسه پلی تکنیک ملی نیز رتبه 236 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است.

دانشجویان بین المللی در مکزیک این فرصت را خواهند داشت که به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و این بهترین فرصت برای افرادی است که قصد دارند پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، برای کار به کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مکزیک

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مکزیک

یکی از امتیازاتی که تحصیل در مکزیک به همراه دارد، کم بودن شهریه ای است که دانشجویان باید سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، دانشجویان با هزینه های سنگینی روبرو می شوند اما شرایط در مکزیک متفاوت است و دانشجویان بسیاری برای گذراندن دوره تحصیلی خود در این کشور، سالیانه مبلغی در حدود 850$ تا 2200$ (دلار) را به عنوان شهریه در رشته مهندسی کشاورزی پرداخت می کنند. در برخی از دانشگاه های این کشور شهریه دانشگاه به 5000$ (دلار) نیز می رسد اما این مورد بسیار کم اتفاق می افتد.

دانشجویان بین المللی در این کشور همچنین باید به هزینه های زندگی در مکزیک نیز توجه داشته باشند. بر اساس آنچه که آمارها نشان می دهند، دانشجویان برای گذران زندگی خود در این کشور باید ماهانه بودجه ای در حدود 400$ تا 550$ (دلار) را در نظر داشته باشند. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان امکان کار دانشجویی برای شهروندان خارجی فراهم شده است، مکزیک چنین فرصتی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار نمی دهد و دانشجویان باید تمامی هزینه های خود را از پس انداز شخصی خود به دست آورند.

متوسط درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور مکزیک

مکزیک این فرصت را به شهروندان خارجی می دهد که پس از تحصیل در این کشور، به جستجوی کار در مکزیک بپردازند و در صورت موفقیت در امضای قرارداد در این کشور اقامت به دست آورند. دانشجویانی که به دنبال رسیدن به این هدف هستند باید در نظر داشته باشند که کار در مکزیک به زبان انگلیسی بسیار دشوار است و علاقمندان باید زبان بومی این کشور را برای کار به ویژه در حوزه خدمات کشاورزی فرا بگیرند.

دانشجویان بین المللی در کشور مکزیک اجازه کار نخواهند داشت اما در برخی از مواقع فرصت کارآموزی را پیدا خواهند کرد و این بهترین مسیر برای رسیدن به شغل در این کشور پس از تحصیل است. مهندسان کشاورزی در مکزیک از درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند و می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تا حدود بسیار زیادی فراهم کنند. به منظور درک بهتر این موضوع، نمودار زیر طراحی شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور مکزیک

اگرچه این مبلغ از متوسط درآمد در مکزیک بیش تر است اما می توان گفت که مهندسین کشاورزی یکی از ضعیف ترین اقشار جامعه مهندسی در این کشور هستند و میزان درآمد آن ها با مهندسین برق، مکانیک و غیره تفاوت های بسیاری دارد. در چنین شرایطی شاید بتوان تحصیل در مکزیک در رشته مهندسی کشاورزی را تنها به عنوان عاملی برای رسیدن به کشورهای تراز اول جهان معرفی کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل در بهترین کشورهای جهان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *