ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

رشته مهندسی کشاورزی در مالزی یکی از رشته های پرکاربرد و پرمخاطب در بازار کار این کشور است که می تواند شرایط مناسبی را برای مهاجران ایجاد کند. مالزی یکی از کشورهای آسیای شرقی است که زمین های به شدت حاصلخیز در اختیار دارد و بازار رشته مهندسی کشاورزی در آن به شدت رونق پیدا کرده است. مالزی از جمله کشورهایی است که در بسیاری از موارد، در تولید محصولات خوراکی مورد نیاز کشور خود خودکفا شده است و کمتر به واردات محصولات کشاورزی نیاز پیدا می کند. برای حفظ چنین جایگاهی، مهندسین کشاورزی و سایر متخصصین این علم می توانند نقش بسیار پررنگی در این کشور داشته باشند.

مهندسین کشاورزی می توانند به دولت ها کمک کنند تا با صرف هزینه کمتر، محصولات کشاورزی بیش تری را تولید کنند و در نتیجه نیازی به واردات محصولات کشاورزی نداشته باشند. آن ها همچنین شرایط بهینه استفاده از منابع طبیعی مانند نور خورشید، آب و زمین را فراهم می سازند و در نتیجه هزینه های تولید به شدت کاهش پیدا می کند و در عوض میزان تولید تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی است که دولت های کشورهای پیشتاز تلاش می کنند تا با جذب متخصصین این حوزه شرایط اقتصادی و همچنین آینده ای پایدار را برای جامعه خود رقم بزنند. به دلیل اهمیت موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالزی می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های مقرون به صرفه شرایط مناسبی برای تحصیل در مالزی داشت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل مهندسان کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا مهندسان کشاورزی در مالزی به درآمد بالا دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

شرایط تحصیل در کشور مالزی به گونه ای است که افراد زیاد تمایل به تحصیل در این کشور پیدا می کنند. بسیاری از دانشگاه های مالزی در جایگاه های مناسب جهانی جای گرفته اند و این در حالی است که در لیست مدارک مورد نیاز آن ها مدارک زبان با نمره های کم دیده می شود. تقریبا در تمامی دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل رشته مهندسی کشاورزی به زبان انگلیسی فراهم شده است و دانشجویان برای ورود به دانشگاه های مالزی در بسیاری از موارد تنها به نمره آیلتس 5.5 یا نمره های معادل با آن نیاز دارند. به طور کلی، شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های مالزی چندان دشوار نیست و رقابت کمی در این مسیر وجود دارد.

دانشگاه پوترا در شهر سردانگ بهترین دانشگاه کشور مالزی برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است. این دانشگاه رتبه 42 جهان را در این رشته به خود اختصاص داده است و این درحالی است که در رده بندی کلی جهان رتبه 626 را در اختیار دارد و این نشان از توجه بسیار زیاد این دانشگاه به رشته مهندسی کشاورزی و علوم مرتبط با آن است. دانشگاه مالایا نیز که در کولالامپور واقع شده است از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل به شمار می رود و رتبه 166 جهان را به خود اختصاص داده است در حالی که در رده بندی جهانی رتبه 205 جهان را به دست آورده است. دانشگاه سینز مالزی نیز در رشته مهندسی کشاورزی رتبه 204 را به خود اختصاص داده و در رده بندی جهانی نیز در جایگاه 580 جهان را در اختیار دارد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مالزی

هزینه های تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کشور مالزی

هزینه تحصیل در مالزی به نوع دانشگاهی که در آن پذیرش دریافت می کنید وابسته است. دانشجویانی که دانشگاه های برتر این کشور را انتخاب می کنند، با هزینه هایی در حدود 7000$ تا 11000$ (دلار) در سال به عنوان شهریه رشته مهندسی کشاورزی روبرو خواهند شد. دانشجویان همچنین باید در نظر داشته باشند که امکان دریافت بورسیه و همچنین کمک هزینه های تحصیلی در برخی از دانشگاه های این کشور امکان پذیر است اما بهتر است دانشجویان در برنامه ریزی های مالی خود بورسیه تحصیلی را لحاظ نکنند.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در کشور مالزی نیز باید مورد توجه علاقمندان به تحصیل در این کشور قرار داشته باشند. خوشبختانه هزینه زندگی در کشور مالزی برای دانشجویان خارجی بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه های زندگی است به طوری که دانشجویان با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 400$ تا 500$ (دلار) در ماه می توانند هزینه های خود را پوشش دهند. از سوی دیگر دانشجویان بین المللی بر اساس قوانین داخلی مالزی این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و از این طریق تنها هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور مالزی

مهندسان کشاورزی در کشور مالزی مانند بسیاری از مشاغل دیگر، این فرصت را خواهند داشت تا با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، اجازه کار پیدا کنند و در صورتی که یک قرارداد کاری با کارفرمای بومی به امضا برسانند این فرصت در اختیار آن ها قرار می گیرد تا اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و در نتیجه از بسیاری از امکانات شهروندی در این کشور استفاده کنند. این نوع از اقامت در کشور مالزی در نهایت می تواند منجر به اقامت بلند مدت و حتی دریافت پاسپورت این کشور منجر شود.

مهندسین کشاورزی در کشور مالزی از سطح درآمد نسبتا خوبی برخوردار هستند و به زبان ساده می توان گفت که به راحتی می توانند هزینه های زندگی یک خانواده سه نفره در این کشور را تامین کنند. البته میزان تجربه و سطح تحصیلات آن ها در متوسط درآمد آن ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

اگرچه ممکن است که شرایط کار در مالزی چندان مورد تایید بسیاری از افراد نباشد اما تحصیل در این کشور می تواند به عنوان سکوی پرتاب مناسبی برای زندگی در خارج از کشور مد نظر قرار گیرد. با این حال در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور برای تحصیل، کار یا سرمایه گذاری هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات ایشان استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *