ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در آذربایجان

رشته میکروبیولوژی در آذربایجان

مقطع لیسانس رشته میکروبیولوژی در آذربایجان به طور تمام وقت بوده و ماکسیمم مدت لازم برای اتمام این دوره نیز 4 سال می باشد. دانشجویان در قالب این رشته تحصیلی از دانشگاه های آذربایجان می توانند ضمن گذراندن دروس مختلف نظری و آزمایشگاهی به یک میکروبیولوژیست حرفه ای تبدیل شده و خود را در آستانه ورود به بازار کار آذربایجان ببینند. از اهم شرایط تحصیل در این رشته پرطرفدار در دانشگاه های آذربایجان می توان به ارائه مدارکی مثل مدرک دیپلم 2+10 ساله، ریزنمرات تحصیلی با معدل مناسب و نیز دیگر مدارک هویتی مثل پاسپورت معتبر اشاره کرد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه همین مقاله شما را همچنین با بازار کاری و درآمد میکروبیولوژیست ها در آذربایجان آشنا خواهند کرد.

امتیازات تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان

آذربایجان از آن دسته کشورهایی است که اخیرا در زمینه توسعه آموزش عالی و ارتقاء سطح دانشگاه های خود به موفقیت های خوبی دست یافته است. از این گذشته دانشگاه های این کشور نیز برنامه های تحصیلی مختلفی مثل رشته میکروبیولوژی را مطابق استانداردهای آموزشی اروپا به متقاضیان ارائه می کنند. به این موارد می توان اخذ پذیرش آسان، همسایگی آذربایجان با ایران و تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان به زبان انگلیسی را هم اضافه کرد. از دیگر امتیازات تحصیلی در این کشور می توان به هزینه تحصیلی پایین مخصوصا در مقایسه با دیگر مقاصد خارجی اشاره نمود.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان

در حقیقت رشته میکروبیولوژی در آذربایجان مطالعه علمی میکروارگانیزم ها شامل انواع باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و غیره می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند این رشته علمی را در آذربایجان در هر 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ادامه دهند. از عمده ترین و مهمترین مزایای تحصیل رشته میکروبیولوژی نیز در آذربایجان تحصیل در دانشگاه های کیفیت بالا و نیز امکان تحصیل این رشته در آذربایجان به زبان انگلیسی می باشد.

فلذا از بهترین دانشگاه ها جهت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در رشته میکروبیولوژی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه خزر آذربایجان
  • دانشگاه کشاورزی آذربایجان
  • دانشگاه دولتی باکو
  • دانشگاه دولتی نخجوان
  • دانشگاه روسی باکو

اما شرایط و مدارک لازم به منظور پذیرش در این رشته از دانشگاه های آذربایجان ممکن است کمی از هم متفاوت باشد. اما به هر حال از جمله شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در آذربایجان نیز می توان به ارائه مدارکی از جمله فرم درخواست تکمیلی، پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، مدرک متوسطه و مارک شیت همراه، مدرک زبان انگلیسی (اختیاری) و غیره اشاره نمود.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان

مراحل پذیرش از دانشگاه های آذربایجان به صورتی است که دانشجویان پس از اخذ دعوت نامه از دانشگاه های این کشور مستقیما برای دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان بدون مدرک زبان اقدام می کنند. طبق قوانین آذربایجان نیز ویزای تحصیلی این کشور نوعی اقامت موقت به شمار می رود که فقط به دانشجویان خارجی مایل به ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور اعطاء می شود.

فلذا اخذ ویزای مذکور فقط از طریق سفارت جمهوری آذربایجان و با ارائه مدارک زیر امکان پذیر است:

مدارکشرایط
تاییدیه پذیرش از دانشگاه پزشکی آذربایجانی
مدرک اثبات تمکن مالی کافی
مدرک عدم سوء پیشینه
پاسپورت ملی معتبر
عکسدو قطعه عکس پاسپورتی جدید
فرم درخواست ویزای دانشجویی آذربایجان
رسید پرداخت هزینه درخواست این ویزا
بلیط رفت و برگشت از آذربایجان
تاییدیه سلامتگواهی تست بیماری ایدز HIV

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان چقدر است؟

یکی از سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان هزینه تحصیلی دانشجویان این رشته می باشد. معمولا هزینه تحصیل دانشجویان میکروبیولوژی در آذربایجان به دانشگاه و مقطع تحصیلی آنها بستگی دارد. اما به طور تقریبی متوسط این هزینه جهت تحصیل در آذربایجان با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف از قرار زیر است:

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان

بخش دیگری از مخارج دانشجویان رشته میکروبیولوژی در آذربایجان مربوط به هزینه زندگی آنهاست. بر طبق آمارها و برآوردها، متوسط هزینه زندگی در آذربایجان برای دانشجویان رشته میکروبیولوژی ماهیانه در حدود 594$ (دلار) بوده و غالبا هم به سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد.

در جدول زیر برخی از مهمترین مخارج دانشجویان خارجی در آذربایجان را مشاهده می کنید:

آیتم هاهزینه ها به دلار
اجاره ماهیانه آپارتمان تک خواب وسط شهر334$
هزینه قبض اشتراک ماهانه54$
هزینه حمل و نقل ماهانه17$
هزینه 1 وعده غذایی در رستوران ارزان8$
یک فنجان قهوه3.01$
یک لیتر شیر تازه1.30$
آب در بطری 1.5 لیتری0.54$
تخم مرغ (12 عدد)1.49$
هزینه نوشابه خنک2.45$
1 کیلو گوشت قرمز9.03$
یک قرص نان 500 گرم0.42$

همان طوری که در آمار فوق هم ملاحظه شد و در قالب نمودار زیر هم مشخص است، بیشترین هزینه دانشجویان رشته میکروبیولوژی در آذربایجان مربوط به هزینه خرید از بازار می باشد:

هزینه زندگی در شهرهای آذربایجان

 

شرایط کار دانشجویان میکروبیولوژی در آذربایجان

دانشجویان رشته میکروبیولوژی پس از اتمام تحصیلات خود و اخذ مدرک از دانشگاه های آذربایجان می توانند شانس خود برای کاریابی در بخش های مختلف از جمله بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، کلینیک ها و حتی کارخانجات و شرکت ها را امتحان کنند. چرا که رشته میکروبیولوژی از محبوب ترین و پردرآمدترین مشاغل حال حاضر جمهوری آذربایجان به شمار می رود. طبق آمار سال جاری، میانگین درآمد ماهیانه متخصصان میکروبیولوژی در آذربایجان حدود AZN 4810 (مانات) می باشد. این درحالی است که متوسط درآمد ماهیانه در آذربایجان حدودا AZN 2960 (مانات) می باشد.

بنابراین همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، درآمد میکروبیولوژیست ها در آذربایجان حدود دو برابر متوسط درآمدی در این کشور می باشد:

مقایسه متوسط درآمد میکروبیولوژیست ها با درآمد ملی در ذربایجان

 

مهاجرت کاری و تحصیلی از جمله آسانترین شیوه ها برای اخذ اقامت و مهاجرت به آذربایجان قلمداد می شود. عزیزان با تماس یا از طریق مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در جریان شرایط و مدارک مورد نیاز به منظور اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای کاری آذربایجان برای ایرانیان قرار گیرند.

سوالات تخصصی در خصوص رشته میکروبیولوژی در آذربایجان

در قسمت پایانی مقاله فوق به سوالات مهم شما پاسخ داده خواهد شد:

  • اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در آذربایجان چگونه است؟ مراحل پذیرش از دانشگاه های آذربایجان به صورتی است که دانشجویان پس از اخذ دعوت نامه از دانشگاه های این کشور مستقیما برای دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان بدون مدرک زبان اقدام می کنند. طبق قوانین آذربایجان نیز ویزای تحصیلی این کشور نوعی اقامت موقت به شمار می رود که فقط به دانشجویان خارجی مایل به ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور اعطاء می شود.
  • شرایط کار دانشجویان میکروبیولوژی در آذربایجان چگونه است؟ دانشجویان رشته میکروبیولوژی پس از اتمام تحصیلات خود و اخذ مدرک از دانشگاه های آذربایجان می توانند شانس خود برای کاریابی در بخش های مختلف از جمله بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، کلینیک ها و حتی کارخانجات و شرکت ها را امتحان کنند. چرا که رشته میکروبیولوژی از محبوب ترین و پردرآمدترین مشاغل حال حاضر جمهوری آذربایجان به شمار می رود. طبق آمار سال جاری، میانگین درآمد ماهیانه متخصصان میکروبیولوژی در آذربایجان حدود AZN 4810 (مانات) می باشد. این درحالی است که متوسط درآمد ماهیانه در آذربایجان حدودا AZN 2960 (مانات) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *