ویزای تحصیلی

رشته پرستاری در ارمنستان

رشته پرستاری در ارمنستان

تحصیل و کار در رشته پرستاری در ارمنستان امکان پذیر است و رشته پرستاری در کشور ارمنستان همانند بسیاری از کشورهای دنیا جزء تحصیلی پر مخاطب است و علاوه بر این یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور نیز بحساب می آید. از آنجایی که ممکن است یافتن کار در کشور ارمنستان برای متقاضیان خارجی و بین المللی ساده نباشد بهتر است متقاضیان از روش تحصیلی اقدام کنند به این صورت که فرد می تواند پس از گذراندن دوره پرستاری در دانشگاه های ارمنستان اقدامات لازم را در جهت کاریابی انجام دهد.

بسیاری از متقاضیان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی و کاری کشور ارمنستان را انتخاب می کنند که یکی از دلایل مهم آن نزدیکی این کشور به ایران است. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل و کار در رشته پرستاری در ارمنستان می پردازند و اطلاعات مختصری در اختیار هموطنان عزیز قرار می دهند.

  • بهترین دانشگاه های ارمنستان برای تحصیل در رشته پرستاری کدامند؟
  • آیا دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت علوم هستند؟
  • هزینه تحصیل پرستاری در این کشور چقدر است؟
  • زبان تحصیل رشته پرستاری در این کشور چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در ارمنستان، به عنوان پرستار در این کشور کار کرد؟

پرستاری در کشور ارمنستان

پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی و اعلام استقلال کشور ارمنستان تغییرات چشمگیری در خدمات درمانی این کشور رخ داد، تمایل به بالا بردن سطح مراقبت های بهداشتی چالش ها و فرصت هایی را برای پرستاران این کشور به وجود آورد. برای گسترش نقش پرستاری توافق نامه همکاری با آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده آمریکا امضاء شد به این ترتیب با کمک هزینه های دانشکده دانشگاه بوستون مرکز پزشکی بوستون، مرکز پزشکی دانشگاه ماساچوست با مرکز پزشکی ایروان همکاری های خود را شروع کردند. با توجه به این همکاری ها سیستم بهداشت عمومی کشور تازه استقلال یافته ارمنستان شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کرد.

تحصیل در رشته پرستاری در ارمنستان

تحصیل پرستاری در ارمنستان در دانشگاه ایروان و دانشگاه و دانشگاه سنتی ارمنستان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. دانشجویان ایرانی که دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری انتخاب کرده اند باید بدانند که هیچ یک از دانشگاه های ارمنستان برای سال تحصیلی 2022-2023 مورد تایید وزارت علوم ایران نمی باشند. تحصیل پرستاری در ارمنستان به زبان های ارمنی، روسی و انگلیسی امکان پذیر است، هزینه تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های ارمنستان سالانه بین 3000$ الی 4000$ (دلار) است.

دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در ارمنستان باید مدارک تحصیلی سال های گذشته و ریز نمرات کسب شده، مدرک معتبر زبان، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، اسکن مدارک شناسایی و پاسپورت، تکمیل فرم و ترجمه رسمی مدارک را در وب سایت دانشگاه اپلود کنند تا درخواست آن ها مورد بررسی قرار گیرد. با دریافت گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه می توانید به مراجعه به سفارتخانه ارمنستان اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای دانشجویی ارمنستان انجام دهید. لازم به ذکر است دانشجویان خارجی و بین المللی باید پیش از ورود به دانشگاه های ارمنستان و آغاز سال تحصیلی در دوره 1 ساله آمادگی برای ورود به دانشگاه شرکت کنند.

تحصیل در رشته پرستاری در ارمنستان

شغل و رشته پرستاری در ارمنستان

شغل پرستاری یکی از مشاغل مورد نیاز در کشور ارمنستان است، نیروی کار پرستاری با عملکردی بهتر به نتایج سلامت و بهبود عملکرد سیستم مراقبت های بهداشتی کمک می کنند. برای استخدام پرستاران در کشور ارمنستان شرایط و قوانینی وجود دارد، باید به این نکته اشاره کرد که هر چه توانایی و سوابق کاری بیشتر باشد شانس شما برای استخدام شدن افزایش می یابد.

برای کاریابی در کشور ارمنستان راه ها و روش های مختلفی مثل وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های محلی منتشر شده وجود دارد. پرستاران پس از یافتن شغل مورد نظر می توانند با ارسال مدارک لازم به کارفرما مربوطه آمادگی خود را جهت استخدام شدن اعلام کنند. اگر واجد شرایط لازم برای شروع کار پرستاری باشید برای شما دعوت نامه شغلی صادر می شود، با دریافت دعوت نامه شغلی می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار ارمنستان انجام دهید. مهارت های لازم برای شغل پرستاری در کشور ارمنستان عبارتند از:

  • ارائه کمک های اولیه به بیمارها
  • پرستار باید توانایی لازم را جهت بررسی و تشخیص بیماری و آسیب های وارد شده به بیماران را داشته باشد.
  • پرستار باید دارای حداقل 2 سال سابقه کار باشد
  • داشتن مهارت ارتباطی قوی، کار تیمی، تجزیه و تحلیل و رهبری
  • تسلط به زبان ارمنی جهت برقراری ارتباط با بیماران و همکاران
  • توانایی استفاده از سیستم های بهداشتی، فناوری و تجهیزات
  • حفظ سوابق بیماری و بهداشتی بیماران
  • ارائه بهترین راهکار در زمان تعامل با بیماران
  • درک سیستم انسانی، آناتومی و فیزیولوژی
  • شیوه های اخلاقی در حوزه پرستاری
  • پرستار باید اطلاعات کافی در رابطه با داروهای مختلف داشته باشد

حقوق و دستمزد رشته پرستاری در ارمنستان

اطلاع از حقوق و دستمزد پرستاران در کشور ارمنستان برای پرستاران خارجی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با بررسی حقوق و دستمزد پرستاران و هزینه های زندگی در کشور ارمنستان فرد می تواند شرایط کار و زندگی در این کشور را برآورد کند و با آگاهی کامل اقدامات لازم را برای مهاجرت به این کشور انجام دهد. حقوق و دستمزد پرستاران با توجه به سوابق شغلی و مهارت، تحصیلات و موقعیت شغلی بین 533000AMD الی 1070000AMD (درام) برآورد می شود.

هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی و منطقه ای که در آنجا اقامت دارید متفاوت است، هزینه زندگی در ارمنستان در سال 2022 برای 1 نفر 366903AMD (درام) و برای خانواده ای با 4 عضوء 797506AMD (درام) اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ورود به بازار کسب و کار کشور ارمنستان را دارند می توانند برای بررسی بهترین شهرهای این کشور برای کار به مطالعه مقاله بهترین شهرهای ارمنستان برای کار بپردازند.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با رشته پرستاری در ارمنستان کسب کرده باشید، اگر تصمیم دارید در کشورهای نزدیک به ایران در رشته پرستاری ادامه تحصیل دهید یا کار کنید کشور دبی می تواند یکی دیگر از گزینه های شما باشد. برای اطلاع از شرایط تحصیل و کار پرستاری در این کشور به مقاله رشته پرستاری در دبی رجوع کنید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل و کار در رشته پرستاری می توانید همه روزه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته پرستاری در ارمنستان

  1. آني گفت:

    من ارمني هستم و در ايران پرستاري خواندم و ٦ سال سابقه كار در ICU/CCU داشتم و ٣ سال سرپرستار ICU بودم. با توجه به سابقه كار و مدارك(دوره هايي كه گذراندم) قصد مهاجرت به ارمنستان دارم و طي پرس و جو، ارزش كاري پرستار در ارمنستان خيلي كمه و حقوق ١٠٠،٠٠٠تا ٢٠٠،٠٠٠ درام هست. و اين خيلي كمه.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به این دلیل که هزینه های زندگی در ارمنستان کم هست، میزان درآمد در این کشور هم کم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *