ویزای کاری

بهترین شهرهای ارمنستان برای کار

بهترین شهرهای ارمنستان برای کار

کار در کشور ارمنستان به دلیل نزدیکی این کشور به ایران مورد توجه بسیاری از هموطنان است، یکی از بهترین شهرهای ارمنستان برای کار شهر ایروان است. ارمنستان در منطقه اوراسیا قرار دارد که مملو از تاریخ، میراث فرهنگی و مناظر کوهستانی چشم نواز است هر ساله ایرانیان زیادی از طریق راه های ممکن مهاجرت به کشور ارمنستان را تجربه می کنند علاوه بر این به دلیل وجود جاذبه های گردشگری هموطنان زیادی به این کشور سفر می کنند. متقاضیانی که تصمیم به مهاجرت کاری به ارمنستان دارند باید آگاه باشند شرایط کار در این کشور همانند شرایط کار در کشورهای اروپایی یا برخی از کشورهای پیشرفته آسیایی نیست. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به معرفی بهترین شهرهای ارمنستان برای کار و بررسی قوانین کار در این کشور می پردازند.

  • بهترین شهرهای ارمنستان برای کار کدامند؟
  • فرایند مهاجرت کاری به ارمنستان چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های ارمنستان در کدام شهرهای این کشور قرار دارند؟
  • بهترین رشته های کاری در ارمنستان کدامند؟

بررسی مزایا کار در کشور ارمنستان

اگر قصد ورود به بازار کسب و کار کشور ارمنستان را دارید یا قصد دارید در موسسه ای بین المللی در این کشور کار کنید باید بدانید که مزایایی در انتظار شماست که عبارتند از:

  • وجود آرامش در شهرهای کشور ارمنستان
  • برخورد خونگرم شهروندان ارمنستان با ایرانیان
  • کشور ارمنستان از امنیت بالایی برخوردار است.
  • سهولت در افتتاح حساب بانکی و ثبت شرکت
  • در طول سال های اخیر کشور ارمنستان از لحاظ اقتصادی شاهد رشد چشمگیری بوده است.
  • هزینه زندگی در کشور ارمنستان مناسب است
  • نزدیکی کشور ارمنستان به کشور ایران باعث شده است که مهاجران به راحتی رفت و آمد داشته باشند.
  • وجود فرصت های شغلی خوب با حقوق و دستمزد مناسب
  • پوشش بیمه درمانی در بسیاری از شرکت ها و موسسات ارمنستان

قوانین و شرایط کار در بهترین شهرهای ارمنستان

آشنایی با قوانین کار وضع شده در کشور ارمنستان به شما کمک می کند تا در طول کار در این کشور با مشکل مواجه نشوید، ارمنستان در چندین کنوانسیون سازمان بین المللی کار عضوء است. قوانین وضع شده در این کشور برای کارکنان داخلی و خارجی اعمال می شود، طبق قانون کار هر گونه تبعیض علیه کارکنان که شامل: تبعیض به دلایل جنسیتی، تژاد، ملیت، زبان، عقاید، عضویت در حزبی خاص، مذهب، وضعیت اجتماعی و وضعیت تاهل می شود ممنوع است. در کشور ارمنستان قرار داد کار در صورتی معتبر است که به صورت کتبی اجرا شده باشد قرار داد باید با الزامات قوانین مطابقت داشته باشد و حتما اطلاعاتی مثل: نام و نام خانوادگی، نام شرکت یا نام و نام خانوادگی فرد حقیقی، تاریخ شروع اشتغال، موقعیت و وظایف فرد، حقوق و روش پرداخت و حقوق اضافه کاری در آن درج شده باشد.

در رابطه با محدودیت ساعت کار در این کشور می توان گفت ساعت کار در طول هفته نباید بیشتر از 40 ساعت باشد و کارکنان باید در طول روز به مدت 8 ساعت مشغول به کار باشند. قوانین اضافه کاری به این صورت است که ساعت کار نباید از 12 ساعت در روز و 48 ساعت در طول هفته تجاوز کند. میانگین حقوق و دستمزد ماهیانه در کشور ارمنستان در سال 2020 899000AMD (درام) اعلام شده است، بیشترین میزان حقوق پرداخت شده در این کشور 3980000AMD (درام) و کمترین حقوق پرداخت شده 122000AMD (درام) است.

ایروان از بهترین شهرهای ارمنستان برای کار

ایروان بزرگترین شهر در کشور ارمنستان است که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود، این شهر در امتداد رود هرازدان قرار دارد. شهر ایروان به عنوان مرکز فرهنگی، صنعتی و اداری کشور ارمنستان محسوب می شود و یکی از زیباترین شهرها در منطقه قفقاز است. همواره با رشد اقتصادی ارمنستان ایروان نیز دستخوش تحول های اساسی شد و ساخت و سازهای زیادی در اوایل دهه 2000 در این شهر انجام شد به طوری که تعداد کافه ها، مغازه ها و رستوران ها چند برابر شد. اشخاصی که به زبان ارمنی تسلط دارند و دارای مدرک تحصیلی و سوابق کاری به خصوص در بخش ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی باشند به راحتی می توانند در شهر ایروان مشغول به کار شوند.

برای استخدام در شغلی با حقوق و دستمزد بالا ارائه مدرک تحصیلی مرتبط الزامی است، برای یافتن کار در این شهر می توانید سایت های کاریابی مثل Career Jet استفاده کنید و یا در شبکه اجتماعی Linkedin عضو شوید. افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند می توانند به آموزش و تدریس این زبان بپردازند.

ایروان از بهترین شهرهای ارمنستان برای کار

گیومری از بهترین شهرهای ارمنستان برای کار

پس از شهر ایروان گیومری مهمترین شهر ارمنستان است این شهر به عنوان دومین شهر پر جمعیت ارمنستان در مرکز استان شیراک قرار گرفته است. شهر گیومتری در 126 کیلومتری شهر ایروان قرار دارد، بعد از شهر ایروان شهر گیومری دارای بیشترین تعداد موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها است با توجه به روش های نوین تدریس و هزینه های کم تحصیلی هر ساله افراد زیادی برای تحصیل وارد این شهر می شوند. راحت ترین و آسان ترین شغل در شهر گیومری تدریس زبان انگلیسی است، برای استخدام در سایر مشاغل موجود در این شهر باید به زبان ارمنی تسلط داشته باشید و مدرک تحصیلی و سوابق کاری ارائه کنید.

وانادزور از بهترین شهرهای ارمنستان برای کار

سومین شهر پرجمعیت کشور ارمنستان شهر وانادزور است این شهر در 128 کیلومتری پایتخت ارمنستان (شهر ایروان) قرار دارد. این شهر در شمال کشور ارمنستان جای گرفته است و به عنوان خوش منظره ترین شهر در ارمنستان شناخته می شود. به دلیل آب و هوای خوب در این شهر گردشگران زیادی ترجیح می دهند در این شهر اقامت داشته باشند. علم و صنعت در شهر وانادزور پیشرفت خوبی داشته است، وجود کارخانه ها و دانشگاه های معتبر در این شهر باعث شده مهاجران زیادی برای کار و تحصیل در این شهر زندگی کنند.

مرکز فناوری وانادزور یک مرکز فناوری برای توسعه فناوری اطلاعات در این شهر است که با حمایت دولت و بانک جهانی تاسیس شده است. وجود این مرکز باعث شده فرصت های شغلی زیادی در این شهر ایجاد شود و از جوانان و سازمان های با استعداد در اجرای ایده های نوآورانه در تجارت پشتیبانی شود. با مطالعه مقاله شرایط ویزای همراه ارمنستان می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با اخذ ویزای همراه برای اعضاء خانواده کسب کنید.

گوریس از بهترین شهرهای ارمنستان برای کار

گوریس یکی از شهرهای کشور ارمنستان است که در استان سیونیک جای گرفته است فاصله این شهر از ایروان 240 کیلومتر و از شهر کاپان (مرکز شهر سیونیک) 70 کیلومتر است. این شهر در رودخانه گوریس واقع شده است و دارای آب و هوای کوهستانی است، در فصل تابستان هوا گرم و در فصل زمستان هوا برفی معتدل است. علاوه بر اینکه شهر گوریس محل مناسبی برای کار و زندگی است برای تحصیل نیز شهر مناسبی می باشد در این شهر 7 مدرسه راهنمایی، 2 دانشکده میانی، 7 کودکستان، 2 مدرسه ورزشی، 1 مدرسه هنر و 2 مدرسه موسیقی وجود دارد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم را در مورد بهترین شهرهای ارمنستان برای کار کسب کرده باشید، برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای کار این کشور می توانید به مقاله ویزای کار ارمنستان رجوع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت کاری به کشور ارمنستان و یا سایر کشورهای مورد نظر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *