مهاجرت

دریافت مستر کارت ایسلند

دریافت مستر کارت ایسلند

در واقع دریافت مستر کارت ایسلند ضرورتی است که حقیقتا بدون آن انجام امور روزمره زندگی در کشور ایسلند و حتی در سطح بین المللی نیز با اختلال مواجه می شود. کاربرد معمول مستر کارت یا ویزا کارت در کشور ایسلند عموما برای انجام پرداخت ها و انتقالات بین بانکی می باشد. کلیه ATM های کشور ایسلند انواع مستر کارت ها را قبول کرده و به دارندگان آنها ارائه خدمات می نمایند. اما جالب است بدانید که مستر کارت در کشور ایسلند به دو صورت کارت اعتباری یا Kreditkort و کارت بدهی یا Debetkort به متقاضیان ارائه می شود.

  • شرایط لازم جهت گرفتن مستر کارت ایسلند چیست؟
  • مراحل و مدارک افتتاح حساب در کشور ایسلند چیست؟
  • هزینه دریافت مسترکارت در کشور ایسلند چقدر است؟
  • آیا می توان با دریافت مسترکارت هزینه های زندگی را کنترل کرد؟
  • انواع مستر کارت ایسلند در سال 2022 کدامند؟
  • تفاوت کارت اعتباری یا Kreditkort و کارت بدهی یا Debetkort در چیست؟

واحد پولی کشور ایسلند کرون نامیده می شود که به اختصار با حروف لاتین ISK نمایش داده می شود. سکه ها در ایسلند در واحد های 1، 5، 10، 50 و 100 کرونر ضرب می شود. بانک های ایسلندی نیز اسکناس های خود را در واحدهای kr500, kr1000, kr2000 و kr5000 (کرون) چاپ می کنند. پس کلیه مبادلات در ایسلند با کرون انجام شده و ATM ها معمولا همه کارت های بدهی و اعتباری از جمله Cirrus و PLUS را قبول می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر ارائه مشاوره جهت اخذ ویزا آماده راهنمائی هموطنان درباره شرایط زندگی در کشورهای مورد نظر نیز هستند.

مهاجرت به ایسلند؛ دلایل و امتیازات

ایسلند از جمله کشورهای اتحادیه اروپایی و ناحیه شنگن می باشد که از رشد اقتصادی خوبی در کل اروپا برخوردار است. از سوی دیگر این کشور به دلیل رشد جمعیتی منفی نیازمند نیروهای کار متخصص خارجی است. به همین دلیل یکی از کشورهای اروپایی دارای سیاست مهاجرپذیری سریع و آسان کشور ایسلند به شمار می رود. مهاجران خارجی نیز با اطلاع از این شرایط و نیز در جستجوی شروع یک زندگی جدید به این کشور اروپایی مهاجرت می کنند. متقاضیان با هر هدفی که داشته باشند نیازمند اخذ ویزای ایسلند می باشند.

در این رابطه باید این نکته را مدنظر قرار داد که ایسلند عضوی از ناحیه شنگن محسوب شده و از سیاست ویزاهای شنگن یکدست (USV) تبعیت می کند. ویزای شنگن یکدست نشانگر ویزای یکی از کشورهای عضو این ناحیه جهت عبور یا اقامت در کشور مورد نظر برای یک دوره زمانی مشخص (ماکسیمم تا 90 روز) می باشد. بر این اساس، انواع ویزاهای شنگن و ملی ایسلند در سال 2022 عبارتند از:

انواع ویزای مهاجرتی ایسلندشرح
دسته Aویزای ترانزیت فرودگاهی جهت عبور از ناحیه بین المللی فرودگاه کشور شنگن بدون ورود به ناحیه شنگن
دسته Cویزای کوتاه مدت جهت اقامت در ناحیه شنگن کمتر از 3 ماه به 3 صورت ویزای Single-entry ،Double-entry visa ،Multiple-entry
دسته Dموسوم به ویزای ملی که ویژه افرادی است که قصد تحصیل یا کار و یا اقامت دائمی در ایسلند را دارند.

شرایط دریافت مستر کارت ایسلند

اما اخذ ویزا فقط یک شرط از شرایط آمادگی جهت مهاجرت به ایسلند می باش. شرط برای تکمیل پروسه مهاجرت به کشور ایسلند دریافت مستر کارت ایسلند است. بانک های مختلفی در کشور ایسلند هستند که به مشتریان خود انواع مستر کارت ها را صادر می کنند. اما هریک از این مستر کارت ها شرایط و هزینه های خاص خود را دارند که متقاضیان قبل از هر اقدامی بایستی بدان توجه نمایند. معمولا هزینه تراکنش خارجی اخذ شده از مستر کارت ها در کشور ایسلند بسته به نوع کارت از 1% تا 3% متفاوت است. همچنین باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که برای مسافرت به ایسلند دو نوع مستر کارت در اختیار شما قرار دارد:

  • کارت اعتباری یا Kreditkort: توسط کلیه بانک های ایسلندی ساپورت می شود. شرکت مستر کارت کارگزار و عامل اصلی صدور دو کارت اعتباری Diners Club و JCB می باشد. در واقع در این نوع مستر کارت پرداخت ها توسط اعتبار بانکی و نه از طریق سپرده شما صورت گرفته و بانک آن هزینه را همراه با کارمزد از حسابتان کسر می کند.
  • کارت بدهی یا Debetkort: این نوع کارت ها مستقیما به حساب شخصی صاحب کارت متصل بوده و تراکنش ها نیز مستقیا از حساب شخصی فرد و نه از منابع بانکی کسر می شود. با مستر کارت های Electron و Maestro می توان از کلیه ATM ها و بانک های ایسلندی برداشت وجه کرد. همچنین کارت های Cirrus و Euro کارت هایی هستند که فقط در ATM های چک خوان استفاده می شود.

شرایط دریافت مستر کارت ایسلند

امتیازات دریافت مستر کارت ایسلند

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، کارت بدهی یا Debetkort در ایسلند نوعی مستر کارت محسوب می شود که برداشت ها دقیقا از موجودی حساب شما انجام می شود و بانک اعتباری از خود برای تراکنش های شما در اختیار نمی گذارد. اما در نقطه مقابل کارت اعتباری یا Kreditkort قرار می گیرد که از این طریق می توان پرداخت های مختلف و معاملات بانکی را به راحتی انجام داد. در اینجا مشتری از اعتبار بانک صادرکننده کارت استفاده کرده و بعدا بانک مبلغ پرداختی را با محاسبه کارمزد از افراد اخذ می کند. اما مزایا و معایب این دو کارت عبارتند از:

Debetkort یا کارت بدهیKreditkort یا کارت اعتباری
مزایامعایبمزایامعایب
امکان پرداخت آفلاینسطح امنیت پایینبرداشت پول از ATMعدم محدودیت در هزینه کرد
مدت اعتبار تا 9 سال و بیشترمحدودیت در دفعات تراکنشسطح امنیت بالاکارمزد بالا
خرید حضوری و آنلاینعدم امکان ایجاد سوابق اعتباری برای اخذ وام در آیندهخرید حضوری و آنلاینفرآیند افتتاح حساب سخت
امکان فعال سازی با اپلیکیشن کارتپرداخت انواع قبوضهزینه ها و مخارج عملیاتی

برترین مستر کارت های صادره در ایسلند

در حال حاضر اغلب بانک های کشور ایسلند برای مشتریان خود افتتاح حساب کرده و مستر کارت صادر می کنند. از جمله این بانک ها می توان به MP Bank, New Landsbankinn, Arion Bank و نیز Islandbanki اشاره نمود. افتتاح حساب بانکی در ایسلند بسیار آسان بوده و فقط چند دقیقه طول می کشد. تنها شرط ضروری برای این کار نیز اثبات هویت متقاضی از طریق ارائه کارت شناسایی الکترونیک برای افراد مقیم و ارائه پاسپورت و کارت اقامتی برای افراد غیر مقیم می باشد. اکنون بد نیست کمی هم با برترین مستر کارت های ایسلندی نیز آشنا شویم:

نوع مستر کارتبانک صادر کنندههزینه سالیانه
Mastercard silfur (پلاتینیوم)Arion BankISK3400 (کرون)
Mastercard gullkort (طلایی)Arion BankISK10300 (کرون)
Almennt (استاندارد)IslandbankiISK1900 (کرون)
Almennt (استاندارد کارت+ بیمه)IslandbankiISK6500 (کرون)
Gold Kredit (طلایی)IslandbankiISK10500 (کرون)
Classic IcelandairIslandbankiISK13500 (کرون)
Platinum IcelandairIslandbankiISK32500 (کرون)
Premium IcelandairIslandbankiISK41500 (کرون)

کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های حرفه ای در هر پرونده مهاجرتی با لحاظ شرایط خاص هر متقاضی می باشند. در این رابطه، آمار موفقیت های این موسسه در اخذ انواع ویزا و اقامت کشورهای خارجی نمایشگر تخصص و تبحر وکلا و کارشناسان آن دارد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *