ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در اسکاتلند

رشته ارتودنسی در اسکاتلند

انتخاب اسکاتلند بعنوان مقصد تحصیلی می تواند چالش هایی را بهمراه داشته باشد، این چالش ها برای تحصیل در رشته ارتودنسی در اسکاتلند نیز نمایان است. افرادی که بریتانیا را برای تحصیل خود به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که شرایط تحصیل در اسکاتلند نیز به شدت به شرایط تحصیل در انگلستان شباهت دارد و دانشگاه های این کشور نیز در بسیاری از رشته های تحصیلی توانسته اند جایگاه های تراز اول را در رتبه بندی های جهانی به خود اختصاص دهند و در رشته ارتودنسی نیز شرایط به صورت مشابه است.

رشته ارتودنسی یکی از بهترین گرایش های تخصص دندانپزشکی در جهان است چراکه علاوه بر امکان استفاده درمانی از آن در زیبایی دهان و دندان نیز نقش بسیار پررنگی را ایفا می کند و به همین دلیل است که دانشجویان فارغ التحصیل شده در رشته دندانپزشکی، تخصص ارتودنسی را به عنوان یکی از رشته های اصلی برای ادامه تحصیل خود بر می شمارند. باید در نظر داشت که محدودیت هایی نیز برای انتخاب اسکاتلند به عنوان مقصد تحصیلی در این رشته وجود دارد که می تواند برای بسیاری از افراد یک مانع به منظور ورود به این کشور باشد. در همین راستا و به منظور آشنایی هرچه بیشتر مخاطبین، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که چگونه انتخاب رشته ارتودنسی در اسکاتلند می تواند شرایط زندگی افراد را بهبود ببخشد.

  • بهترین دانشگاه های موجود برای تحصیل در رشته ارتودنسی کدامند؟
  • هزینه های تحصیل در رشته ارتودنسی برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • محدودیت های انتخاب اسکاتلند به عنوان مقصد تحصیلی در این رشته چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در این کشور به عنوان دندانپزشک فعالیت کرد؟

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در اسکاتلند

اسکاتلند به عنوان یکی از کشورهای متحد در بریتانیای کبیر، شرایط بسیار مشابهی با انگلستان برای تحصیل دارد و به همین دلیل است که می توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا به این دانشگاه ها نیز توجه داشته باشند. تحصیل دندانپزشکی در اسکاتلند یکی از بهترین راهکارهایی است که به کمک آن می توان در این کشور شانس خود برای دریافت پذیرش در رشته ارتودنسی را افزایش داد و به همین دلیل است که به افرادی که به تازگی قصد ورود به یکی از رشته های پزشکی را دارند، توصیه می شود تا از ابتدا در کشور مورد نظر خود تحصیل کنند تا بتوانند مسیر ساده تری را هم برای ادامه تحصیل و هم برای کار طی کنند.

افرادی که در اسکاتلند، رشته ارتودنسی را انتخاب کرده باشند، می توانند در بازه زمانی 3 الی 4 ساله مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند اما باید در نظر داشت که در اسکاتلند، در اختیار داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 7 برای شرکت در این رشته تحصیلی الزامی است و بسیاری از دانشجویان توانایی لازم برای دریافت این مدرک را ندارند و این خود یک چالش جدی برای تحصیل در اسکاتلند است.

بهترین دانشگاه های اسکاتلند در رشته ارتودنسی را می توان به شرح زیر معرفی کرد.

بهترین دانشگاه های اسکاتلند در رشته ارتودنسی

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در اسکاتلند

به مانند انگلستان، هزینه های تحصیل در اسکاتلند نیز برای دانشجویان خارجی بسیار زیاد است و این مسئله می تواند بسیاری را از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی منصرف سازد. باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل رشته ارتودنسی در سراسر جهان هزینه هایی بالاتر از متوسط هزینه های تحصیل در سایر رشته های پزشکی را به همراه دارد و این موضوعی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. دانشجویان برای تحصیل در رشته ارتودنسی در اسکاتلند، باید سالیانه مبلغی در حدود 26000£ تا 36000£ (پوند) را به دانشگاه بپردازند.

اگرچه دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور امکان پذیر است اما نمی توان انتظار داشت که هزینه تحصیل در این کشور به صفر نزدیک شود. متوسط هزینه های زندگی در اسکاتلند نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل است که می توان به طور تقریبی بودجه ای در حدود 14000£ تا 20000£ (پوند) را برای تامین هزینه های زندگی در این کشور در نظر گرفت. البته دانشجویان باید در نظر داشته باشند که این بخش از هزینه های آن ها از طریق کار ضمن تحصیل تا حدود زیادی قابل جبران است.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در اسکاتلند

شرایط کار یک ارتودنتیست در اسکاتلند

یک متخصص ارتودنسی در کشور اسکاتلند می تواند شرایط مناسبی برای کار در این کشور داشته باشد و از این طریق شغل خود اقامت این کشور را نیز به دست آورد. متوسط درآمد یک ارتودنتیست در کشور اسکاتلند ماهانه در حدود 16800£ (پوند) در ماه است و این مبلغی است که می تواند از نظر اقتصادی فرد را به صورت کامل بی نیاز سازد. محدودیت های تحصیل در اسکاتلند شاید تنها مانع موجود در این مسیر باشد و به همین دلیل است که توصیه می شود پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت به اسکاتلند، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته ارتودنسی در اسکاتلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته ارتودنسی در اسکاتلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. برخی از آنها به شرح زیر می باشند:

  • طول دوره تحصیل رشته ارتودنسی در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته ارتودنسی در اسکاتلند حدود 4 تا 5 سال می باشد، که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این رشته تحصیلی می شود.
  • بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته ارتودنسی در اسکاتلند کدام موسسه است؟ طبق آمار به دست آمده از دانشجویان بین المللی در سال 2024 بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور موسسه ادینبورگ می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *