ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در ژاپن

رشته خلبانی در ژاپن

رشته خلبانی در ژاپن در دانشگاه، کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه میگردد. برای علاقمندان به تحصیل خلبانی، ژاپن انتخابی ایده آل است. تحصیل رشته خلبانی در این کشور پیشرفته آسیایی دارای مزایای بسیاری است. صنعت هوانوردی-هواپیمایی ژاپن یکی از جهانی شده ترین صنایع در جهان است، حتی مدارس خلبانی این کشور نیز در ارائه آموزش با کیفیت خلبانی بسیار عالی عمل می کنند. به علاوه، شرکت های هواپیمایی بزرگی در این کشور وجود دارد که فرصت های شغلی فراوانی را فراهم می سازند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در ژاپن 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته خلبانی در ژاپن

آموزش در سطح کلاس جهانی اولین دلیل انتخاب ژاپن برای تحصیل توسط دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های ژاپن دارای شهرت جهانی هستند و هر سال چند دانشگاه این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب می کنند. آموزش با کیفیت بالا و تحقیقات پیشرفته ژاپن را به یک کشور جذاب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. کسب تجربه های فرهنگی تغییر دهنده زندگی یکی دیگر از دلایل اصلی تحصیل در ژاپن است. این کشور همه چیز دارد؛ از شهرهای مدرن با مد و تکنولوژی پیشرفته تا قله های پوشیده از برف، سواحل گرمسیری، بیست و سه سایت میراث جهانی، غذاهای مشهور، چشمه های آب گرم، شکوفه های گیلاس و جشنواره های تابستانی. نمودار زیر روند صعودی تعداد کل دانشجویان خارجی در ژاپن را نشان می دهد:

تعداد کل دانشجویان خارجی در ژاپن

کیفیت زندگی در ژاپن بالاست. در حال حاضر، این کشور با 163.23 بالاتر از بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، کانادا و فرانسه در رتبه 17 جهان قرار دارد. از نظر امنیت نیز ژاپن کشوری بسیار امن است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور پیشرفته آسیایی را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در ژاپن

تحصیل در ژاپن نه تنها فرصتی برای گسترس افق دید و تجربه فرهنگی جدید را فراهم می سازد، بلکه چشم انداز شغلی دانشجویان را نیز تقویت می کند. مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور مورد توجه کارفرمایان در سراسر جهان قرار دارد. ارتقای مهارت های زبان ژاپنی در هنگام تحصیل نیز می تواند فرصت های شغلی و درآمد بالقوه در این کشور را افزایش دهد؛ به خصوص این که شرکت های ژاپنی به دنبال جذب نیرو در سطح بین المللی هستند. تحصیل به زبان انگلیسی در ژاپن، زیبایی های طبیعت، کار حین تحصیل، و یادگیری زبان ژاپنی، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ژاپن می باشند.

تحصیل در رشته خلبانی در ژاپن

تحصیل رشته خلبانی در ژاپن از طریق دانشگاه، کالج، آکادمی، شرکت و مدرسه خلبانی امکان پذیر است. علاوه بر این موارد، شرکت در برنامه خلبان کارآموز ایرلاین و پیوستن به نیروی دفاع هوایی ارتش ژاپن از دیگر راه های یادگیری و تحصیل خلبانی می باشند. اولین برنامه آموزش خلبانی هواپیما در سطح دانشگاهی در ژاپن در دانشگاه توکای ارائه گردید. این برنامه که توسط گروه هوانوردی و فضانوردی دانشکده مهندسی دانشگاه توکای ارائه می شود به دانشجویان این فرصت را می دهد که در زمان تحصیل در دانشگاه گواهینامه خلبانی دریافت کنند. به این ترتیب، دانشجویان علاوه بر این که خلبانی را خواهند آموخت و گواهینامه خلبانی دریافت خواهند کرد، مدرک دانشگاهی نیز در این زمینه اخذ می کنند؛ و این برتری تحصیل رشته خلبانی در دانشگاه به جای مدرسه خلبانی است، زیرا مدارس خلبانی مدارک دانشگاهی ارائه نمی دهند.

علاوه بر دانشگاه توکای، برای تحصیل رشته خلبانی در ژاپن می توانیم به کالج هوانوردی اوزاکا که هم دارای دوره خلبان هواپیما و هم دوره خلبان هلیکوپتر می باشد، شرکت مسئولیت محدود خدمات هوایی اوکایاما، مدرسه / شرکت مسئولیت محدود هوانوردی آلفا، و آکادمی خلبان پاندا اشاره نماییم. 70% کل آموزش های خلبانی در ژاپن در شرکت هوانوردی آلفا انجام می گیرد. صنعت هوانوردی-هواپیمایی ژاپن یکی از جهانی شده ترین صنایع در جهان است، حتی مدارس خلبانی آن نیز در ارائه آموزش باکیفیت خلبانی بسیار عالی عمل می کنند. ورود به مدارس خلبانی این کشور دارای الزاماتی است که عبارتند از: حداقل 17 سال سن؛ توانایی خواندن، صحبت کردن، نوشتن و درک کردن زبان انگلیسی، دریافت گواهی پزشکی، و دیپلم دبیرستان. گواهینامه خلبان دانشجو (SPL)، گواهینامه خلبان خصوصی (PPL) و گواهینامه خلبان تجاری (CPL) از جمله دوره ها و گواهینامه های خلبانی ارائه شده در مدارس خلبانی ژاپن می باشند.

وضعیت بازار کار رشته خلبانی در ژاپن

ژاپن دارای تعدادی شرکت های هواپیمایی بزرگ مانند شرکت حامل پرچم این کشور Japan Airlines، All Nippon Airways، AirAsia Japan و StarFlyer است که می توان از آن ها به عنوان یک صنعت هواپیمایی عمومی قدرتمند که فرصت های شغلی فراوانی را ارائه می دهند، نام برد. ژاپن با جمعیت 126500000 نفری خود، دارای هشت شرکت هواپیمایی است که هم برای ارائه پروازهای داخلی و هم پروازهای بین المللی فعالیت دارند. با توجه به صنعت هوافضای ژاپن، این کشور بزرگ ترین، جهانی شده ترین و باتجربه ترین بازار صنعت هوافضا در آسیا می باشد.

در حال حاضر، متوسط حقوق ماهیانه خلبانان در این کشور 929000JPY (ین ژاپن) است. این یعنی متوسط حقوق سالانه آن ها 11200000JPY (ین ژاپن) می باشد. این متوسط حقوق ماهیانه شامل حق مسکن و سایر مزایا است. حقوق خلبانان براساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به میزان زیادی متفاوت است. طیف حقوق ماهانه خلبانان این کشور به صورت زیر است:

حقوق ماهیانه خلبانان در ژاپن

دولت ژاپن با هدف تقویت و پایدار سازی صنعت هوانوردی-هواپیمایی این کشور، برای خصوصی سازی فرودگاه های ژاپن تلاش نمود تا در زمینه بهره برداری و مدیریت فرودگاه تخصص کسب کند. تغییر به بخش خصوصی فقط با استانداردهای سختگیرانه و بالا فقط برای ایجاد تجربه با کیفیت برای مشتریان و بهبود بیش تر خدمات همراه است. به علاوه، این امر بر کیفیت تعیین شده برای استخدام تاثیر می گذارد اما پس از استخدام یک ارتقای شغلی مطمئنی ایجاد می شود.

رشته خلبانی در دانشگاه توکای ژاپن

دانشگاه توکای در سال 1943 تاسیس گردید و به عنوان یک کالج حرفه ای علوم هوایی آغاز به کار نمود. برنامه آموزش خلبانی هواپیمای این دانشگاه در گروه هوانوردی و فضانوردی آن که در آوریل 2006 راه اندازی شد اولین دوره هوانوردی بود که در سطح دانشگاهی در ژاپن ارائه گردید. در این برنامه، در سال های دوم و سوم تحصیل، دانشجویان به دانشگاه داکوتای شمالی در ایالات متحده آمریکا منتقل می شوند تا پانزده ماه آموزش پرواز را در مرکز آموزش پرواز دانشگاه توکای انجام دهند. دانشجویانی که سطح لازم دانش هوانوردی و مهارت های خلبانی عالی از خود نشان دهند و سطح مورد نیاز تجربه را به دست آورند، در حالی که هنوز در دانشگاه هستند، مدارک خلبانی خود را دریافت می کنند. این دوره هوانوردی می تواند به دانشجویان کمک کند تا آرزوی خلبان هواپیما شدن خود را تحقق بخشند.

رشته خلبانی در دانشگاه توکای ژاپن

زندگی دانشجویی در ژاپن

دانشگاه های ژاپن از چند منظر مهم با سایر دانشگاه های جهان متفاوت هستند. یکی از آنها روش های تدریس است؛ به طور سنتی کلاس ها در ژاپن متکی به تدریس های استاد-محور یک طرفه برای برنامه های ارائه شده به زبان ژاپنی و رویکرد بسیار تعاملی دانشجو-محور برای دوره های بین المللی به زبان انگلیسی هستند. در سال های گذشته، سوال پرسیدن و بحث کردن در دانشگاه های ژاپن نادر بود، اما در طول سال ها این امر تغییر کرده است. تکالیف و مطالعه نیز بخش بسیار بزرگی از سیستم دانشگاهی ژاپن است، با این حال، تکلیف خانه بسیار کم است و گروه های مطالعه (study groups) به طور فزاینده ای در حال جذاب تر و مستحکم شدن هستند. این سیستم بسته به دانشگاه یا برنامه خاص متفاوت است.

تحصیل در ژاپن می تواند سرگرم کننده باشد زیرا هر دانشگاهی دارای تعداد زیادی Sakuro یا Circles هستند که در سراسر جهان به عنوان محفل های دانشجویی شناخته می شوند. این ها گروه هایی از دانشجویان هستند که علایق یا سرگرمی های مشترکی دارند و هر هفته چند بار برای یادگیری، مطالعه و تمرین با هم در یک جا جمع می شوند؛ به عنوان مثال، محفل های موسیقی، محفل های هنرهای رزمی و غیره. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های بزرگ ملی دارای یک نمایندگی و انجمن بین المللی بسیار فعال هستند که رویدادهای زیادی را ترتیب می دهد که در آنها دانشجویان خارجی می توانند با یکدیگر و همچنین با دانشجویان ژاپنی تعامل داشته باشند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در ژاپن 2021 هستید، می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر به ویژه در زمینه امکان کار و اقامت دائم پس از تحصیل ژاپن با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *