ویزای تحصیلی

رشته بازیگری در مکزیک

رشته بازیگری در مکزیک

مهاجرت تحصیلی به کشورهای آمریکای شمالی طرفداران خاص خود را دارد. کشور مکزیک یکی از مقاصد است که امکان مهاجرت تحصیلی را برای علاقه مندان فراهم آورده است؛ به عنوان مثال، رشته بازیگری در مکزیک یکی از گزینه هایی است که افراد می توانند از این طریق به ویزای تحصیلی مکزیک دست پیدا نمایند و به تحصیل بپردازند. سایر روش های دیگر مهاجرت به این کشور شامل مواردی از جمله سرمایه گذاری، اشتغال، ازدواج و ثبت شرکت می باشند. در این مقاله که توسط همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به ارائه توضیحاتی در زمینه مهاجرت تحصیلی به مکزیک و تحصیل در حوزه بازیگری و هم چنین پاسخ گویی به سوالاتی از جمله موارد زیر پرداخته ایم:

  • شرایط مهاجرت تحصیلی به مکزیک چگونه است؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مکزیک کدامند؟
  • در چه گرایشاتی می توان در حوزه بازیگری و سینما در مکزیک ادامه تحصیل داد؟
  • فارغ التحصیلان رشته سینما در مکزیک در چه زمینه هایی می توانند مشغول به کار گردند؟

تاریخچه رشته بازیگری در مکزیک

مکزیک کشوری است که در آمریکای شمالی و در همسایگی ایالات متحده آمریکا و گواتمالا قرار گرفته و در حال حاضر 128 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. پایتخت این کشور مکزیکوسیتی نام دارد که در عین حال بزرگترین شهر آن نیز محسوب می گردد. دولت مکزیک زبانی را به عنوان رسمی اعلام نکرده اما زبان اداری و رایج در این کشور، زبان اسپانیایی است. شایان ذکر است که مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی زبان جهان به شمار رفته و یک سوم از کل اسپانیایی زبان های جهان در مکزیک زندگی می کنند. ساکنین این کشور عموما مسیحیت بوده و به کلیسای کاتولیک تعلق دارند. مکزیک چهاردهمین کشور وسیع و دهمین کشور پر جمعیت دنیا به شمار می رود.

نمودار تغییرات نرخ تورم در مکزیک

سینمای مکزیک از اواخر سده 19 میلادی آغاز می‌شود؛ زمانی که برخی از علاقه‌ مندان این رسانه اتفاقات تاریخی، به خصوص انقلاب مکزیک، را مستند کردند و فیلم‌هایی ساختند که به تازگی کشف شده‌اند. جشنواره بین‌المللی فیلم گوادالاخارا که معتبرترین جشنواره فیلم آمریکای لاتین است، در مکزیک برگزار می‌شود. جشنواره دیگر سینمای مکزیک، جایزه آریل است. سینمای مکزیک دو بار برنده نخل طلایی جشنواره فیلم کن شده‌است؛ یکی برای فیلم ماریا کاندلاریا در 1946 و دیگری برای ویریدیانا در 1961 که مکزیک را صاحب بیشترین نخل طلا در آمریکای لاتین می‌کند. سینمای مکزیک، چهارمین صنعت فیلم آمریکای شمالی و اولین در آمریکای لاتین است. شایان ذکر است که دولت مکزیک شرایط ورود دانشجویان خارجی را برای تحصیل در رشته های مرتبط با بازیگری فراهم کرده است و امکان اشتغال این افراد در مکزیک پس از فارغ التحصیلی نیز وجود دارد.

اطلاعاتی در مورد مکزیک
مساحت1972550 کیلومتر مربع
واحد پولپزو (MXN)
تراکم جمعیت65 به ازای هر کیلومتر مربع
نوع حکومتجمهوری فدرال
محصولات صادراتیقهوه، محصولات نفتی، پنبه، سبزیجات

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مکزیک

همان طور که ذکر شد، تحصیل در مکزیک و مهاجرت تحصیلی به این کشور از طریق اخذ پذیرش در رشته های زیر شاخه سینما و بازیگری برای علاقه مندان امکان پذیر است. شایان ذکر است که علیرغم رواج بالای زبان اسپانیایی در مکزیک، شهروندان این کشور به زبان انگیلیسی نیز تسلط داشته و برخی از رشته های دانشگاهی نیز به این زبان ارائه می گرند. در حال حاضر مراکز آموزشی گوناگونی، ازجمله مدرسه های بازیگری، به آموزش این هنر در مکزیک پرداخته اند. یکی از این مراکز، Centro de Capacitación Cinematográfica می باشد که رشته های مرتبط با سینما را، از جمله تئاتر و بازیگری به هنرجویان ارائه می دهد. یکی دیگر از این مراکز Catapulta Lab می باشد که در سال 2011 تاسیس گردید. از سایر این مراکز می توان به Microteatro Infantil اشاره نمود که در بخش کودک نیز فعالیت هایی داشته است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در مکزیک

گرایشات رشته بازیگری در مکزیک

هنر جویانی که به تحصیل در رشته بازیگری و یا سایر شاخه های هنر سینما علاقه دارند، می توانند علاوه بر تحصیل در مدرسه های بازیگری در این کشور، به تحصیل در دانشگاه های مکزیک بپردازند. یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به مکزیک، ارائه گرایشات گوناگون برای تحصیل در رشته مورد نظر در دانشگاه های این کشور می باشد. تحصیل در رشته های زیر شاخه سینما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حال حاضر گرایشات گوناگونی از این علم در مقاطع گوناگون در دانشگاه های مکزیک تدریس می گردد. از گرایشات موجود در مقطع کارشناسی می توان به بازیگری تئاتر، مطالعات و تاریخ تئاتر، سینما، کارگردانی سینما و طراحی صحنه اشاره نمود. گرایشاتی از جمله فیلم سازی مستند، کارگردانی تئاتر و سینما، بازیگری و مطالعات و تاریخ تئاتر نیز در مقطع کارشناسی ارشد و تاریخ سینما نیر در مقطع دکتری به دانشجویان ارائه می گردد.

نحوه تحصیل رشته بازیگری در مکزیک

علاقه مندان به تحصیل در رشته بازیگری و سایر شاخه های مرتبط با آن در کشور مکزیک، می بایست ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند که بدین منظور در وهله اول نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و یا مراکز تحصیلی و مدرسه های بازیگری واقع در آن دارند. برای اخذ پذیرش در ابتدا باید مدارکی از جمله ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل، انگیزه نامه، مدرک زبان و گواهی تمکن مالی به دانشگاه محل تحصیل فرستاده شده و افراد در تست عملی که توسط این مرکز برگزار می شود، شرکت نمایند. پس از دریافت نامه پذیرش، متقاضیان باید مدارکی از جمله گواهی تمکن مالی، پاسپورت معتبر، مدارک سلامت، مدارک هویتی و نامه پذیرش را به سفارت مکزیک ارائه کرده و هزینه لازم برای بررسی مدارک و صدور ویزا را پرداخت نمایند. شایان ذکر است که ویزای ارائه شده تا پایان زمان تحصیل قابلیت تمدید دارد.

فرصت های شغلی رشته بازیگری در مکزیک

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های حوزه سینما و بازیگری در مکزیک می توانند در حوزه های گناگون مرتبط یا غیر مرتبط با تخصص خود، به اشتغال در این کشور بپردازند. از مشاغلی که افراد پس از اتمام تحصیل خود می توانند به آن وارد گردند می توان به مواردی از جمله بازیگری در سینما، تلویزیون و یا تئاتر، استعداد یابی، تدریس بازیگری و هم چنین کارگردانی فیلم و یا تئاتر اشاره نمود. افراد به این طریق می توانند ویزای کاری مکزیک را دریافت نموده و پس از چند سال اقامت کاری در این کشور، موفق به دریافت اقامت دائم آن گردند. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مهاجرتی، می توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *