ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در سنگاپور

رشته خلبانی در سنگاپور

رشته خلبانی در سنگاپور از طریق کالج، آکادمی و مدرسه خلبانی ارائه می گردد. توجه سنگاپور به توسعه و تعالی، آن را از کشورهای همسایه جدا کرده و به مقصدی مناسب برای دانشجویان داخلی و بین المللی تبدیل نموده است. صنعت هوانوردی-هواپیمایی سنگاپور نقش قابل توجهی در رشد تولید ناخالص داخلی این کشور دارد. سنگاپور در این صنعت یک لیدر به شمار می آید و برای پاسخگویی به تغییرات در این صنعت همواره به آموزش استعدادهای جدید می پردازد. برای کسانی که به دنبال تحصیل خلبانی در خارج از کشور هستند، سنگاپور یک گزینه عالی است. تحصیل خلبانی در این کشور دارای مزایای زیادی است که در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در سنگاپور 2021 تهیه گردیده، بیان می کنیم.

مزایای تحصیل رشته خلبانی در سنگاپور

سنگاپور خانه بزرگ ترین قطب هوایی جهانی است. کشورهای منطقه و بین المللی به سنگاپور می نگرند تا مدل رقابتی خود را توسعه دهند. سنگاپور در صنعت هوانوردی-هواپیمایی یک رهبر است. این کشور به طور مداوم در حال توسعه سیستم کلاس-جهانی برای صنعت هوانوردی-هواپیمایی می باشد. سنگاپور همواره به دنبال آموزش استعدادهای جدید برای پاسخگویی به تغییرات در این صنعت است. این کشور آسیایی مقام برتر آموزش در منطقه آسیا و غرب را به خود اختصاص داده است. سنگاپور در رتبه بندیهای دانشگاهی و روابط بین المللی با کشورهای دیگر دارای رتبه های بالایی می باشد. به عنوان مثال، دانشگاه ملی سنگاپور در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS 2021 دارای رتبه 11 جهان است. آکادمی هوانوردی سنگاپور (SAA) نیز با بیش از بیست اتحادیه هواپیمایی در سراسر جهان در ارتباط می باشد.

سنگاپور کشوری با جوامع و هویت های فرهنگی متنوع است. لذا دانشجویان این فرصت را دارند تا با افراد مختلف معاشرت داشته باشند. کیفیت زندگی و امنیت نیز در این کشور بالاست. نمودار زیر وضعیت امنیت در آن را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در سنگاپور

هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، تحصیل به زبان انگلیسی، آب و هوای عالی، نبود مانع زبانی و کار ضمن تحصیل از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در سنگاپور هستند.

رشته خلبانی در آکادمی هوانوردی سنگاپور

آکادمی هوانوردی سنگاپور (SAA) مرکز آموزش سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور (CAAS) است. این آکادمی در سال 1958 تاسیس شد. SAA آموزش هایی را به پرسنل هوانوردی-هواپیمایی غیرنظامی در سنگاپور و همچنین خارج از کشور در زمینه های مدیریت هوانوردی، ایمنی و امنیت هوانوردی و غیره ارائه می دهد. از سال 1958، SAA بیش تر از 91000 شرکت کننده از 200 کشور را آموزش داده است. برنامه های تحصیلات تکمیلی SAA، که به طور مشترک با موسسات معتبر ارائه می شود، نیازهای یادگیری متخصصان هوانوردی-هواپیمایی را برآورده می سازد. گواهینامه خلبان دانشجو (SPL)، گواهینامه خلبان خصوصی (PPL)، گواهینامه خلبان تجاری (CPL) و گواهینامه خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL) از دوره های خلبانی ارائه شده در SAA می باشند که هر کدام دارای شرایط و الزاماتی است که فرد متقاضی باید دارا باشد.

به عنوان مثال، شرایط دریافت گواهینامه SPL به این شرح است: داشتن حداقل 16 سال سن و مطابقت با الزامات پزشکی کلاس دو. SPL به فرد امکان می دهد تا بتواند تحت نظارت یک مربی پرواز مورد تایید CAAS یک هواپیمای ثبت شده در سنگاپور را به پرواز درآورد. گواهینامه PPL نیز به فرد امکان می دهد به عنوان خلبان فرمانده یا کمک خلبان یک هواپیمای ثبت شده در سنگاپور را (نه برای استخدام یا پاداش) به پرواز درآورد. شرایط دریافت PPL عبارتند از: داشتن حداقل 17 سال سن، توانایی خواندن، نوشتن و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح کار و برآوردن حداقل الزامات پزشکی کلاس دو. علاوه بر این، فرد باید دانش نظری و تجربیات عملی کسب کند. همچنین باید در آزمون های دانش پایه و آزمون پرواز که توسط CAAS برگزار می شود موفق شود و کلیه شرایط صدور گواهینامه را داشته باشد.

رشته خلبانی در آکادمی هوانوردی سنگاپور

رشته خلبانی در کالج خلبانی سنگاپور

کالج خلبانی سنگاپور (SFC) یک مدرسه خلبانی مورد تایید CAAS است. SFC که در سال 1988 تحت گروه هواپیمایی سنگاپور تاسیس شد مدرسه آموزشی برای خلبانان کارآموز شرکت های هواپیمایی Singapore Airlines، SilkAir، Scoot و Singapore Airlines Cargo است. دفتر مرکزی SFC در مرکز آموزش Singapore Airlines در سنگاپور در مجاورت فرودگاه Changi واقع است و جایی است که در آن مرحله آموزش زمینی ATPL انجام می شود. پس از اتمام موفقیت آمیز مرحله آموزش زمینی، دانشجویان متعاقبا به مرکز آموزش دیگر SFC در فرودگاه Jandakot در پرت استرالیای غربی نقل مکان می کنند تا آموزش پرواز خود را برای گواهینامه خلبان چند-خدمه ادامه دهند. کالج خلبانی سنگاپور دوره های گواهینامه خلبان چند-خدمه (MPL) را برای کارآموزان Singapore Airlines و Scoot برگزار می کند. ناوگان SFC از هواپیماهای Cessna 172S G1000 (2020)، Cessna 172R G1000، Cessna 172R Analogue، Piper PA-44 Seminole و همچنین شبیه سازها تشکیل شده است.

روش های خلبان شدن در سنگاپور

شغل خلبان هواپیما بدون شک بسیار مهیج و پردرآمد است. اما روش خلبان شدن در سنگاپور چیست؟ کار فراتر از ارائه رزومه و پیشنهاد کاری است. فرد متقاضی جدا از برآورده کردن برخی الزامات اجباری، باید سخت کار کند و از خود گذشتگی زیادی نشان دهد. در سنگاپور می توان خلبان RSAF (نیروی هوایی جمهوری سنگاپور) یا خلبان تجاری بود. با این حال، دیده شده است که تعدادی از خلبانان RSAF پس از بازنشستگی از این نهاد، به عنوان خلبان تجاری به Singapore Airlines ملحق می شوند. خلبانان در سنگاپور معمولا ماهیانه حدود 14200SGD (دلار سنگاپور) درآمد دارند. محدوده حقوق خلبانان در این کشور به صورت زیر است:

حقوق خلبانان در سنگاپور

برخی شرایط اساسی برای خلبان شدن در RSAF عبارت است از اینکه فرد باید مقیم دائم یا شهروند سنگاپور با سن هجده سال یا بیش تر باشد؛ فرد متقاضی باید دارای گواهینامه سطح GCE ‘A’ / گواهینامه IB یا مدرک دیپلم با قبولی در علوم فیزیکی، ریاضیات و انگلیسی در سطح GCE ‘O’ باشد؛ و آستیگماتیسم برای هر چشم بیش از 200 درجه نباشد. کلیه کسانی که به عنوان خلبان کارآموز به RSAF می پیوندند، باید قرارداد یا ضمانت ده ساله امضا کنند.

RSAF بدون شک اولین گزینه برای افرادی است که آرزو دارند در سنگاپور خلبان شوند. با این حال، اگر فرد نتواند واجد شرایط RSAF شود، در واقع احتمال تبدیل شدن به یک خلبان تجاری وجود دارد. اول از همه، فرد باید یک معاینه پزشکی تعیین شده داشته باشد. پس از آن، فرد ملزم به ارائه درخواست برای گواهینامه خلبان دانشجو است که توسط سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور (CAAS) ارائه می گردد. سپس شخص می تواند برای پیوستن به برخی از مدارس خلبانی موجود در سنگاپور، مانند کالج خلبانی سنگاپور، درخواست ارائه دهد. روش سوم خلبان شدن در سنگاپور نیز دریافت گواهینامه خلبان خصوصی است.

زندگی دانشجویی در سنگاپور

در سنگاپور، زمانی که دانشجویان در حال تحصیل و مطالعه نیستند، کارهای دیگری وجود دارد که می توانند انجام دهند. یکی از آنها گزینه های سرگرمی در این کشور است. در سنگاپور، یادگیری بسیار فراتر از کلاس های سنتی است. اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی وجود دارند که راهی را ارائه می دهد که از آن طریق دانشجویان می توانند گردهم آمده و با دانشجویان دیگر در سراسر جهان وارد تعامل شوند. دانشجویان بین المللی زیادی در دانشگاه های سنگاپور وجود دارد که این امر به دانشجویان کمک می کند تا احساس غریبگی کمتری داشته و بیش ترین بهره را از تحصیل ببرند. دانشجویان برای رفت و آمد در سنگاپور مشکل نخواهند داشت. تقریبا تمامی بخش های این کشور از طریق جاده دسترسی بالایی دارند. حمل و نقل بیشتر از طریق زمین است. راه آهن یکی دیگر از اشکال عمده حمل و نقل در سنگاپور است.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در سنگاپور 2021 هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل و زندگی در سنگاپور با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *